اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بــــــــــــئـــــــــــــــر الأســــــــــــــــــــــرار

myusername

Recommended Posts

بعد كدة ياقلب خللى ف جيبك باكو لبان بالنعناع عشان ريحة السجاير وادعكى سناك بالمعجون عشان ماتصفرش احسن ابو العيال يغير راية معلش احنا بنتكلم

ايه ده عرفتوا منييييييييييييييين؟؟ :blush2:

يا فضحتى يا فضحتى :sofa:

على فكره احن اتفقنا مانعقبش على سر انكشفن وبان :lol:

بس احب اوضح واجزم انها على سبيل التجربه والفضول فقط والعمليه مش اكتر من حب استطلاع

اومال العيال اللى ماليين الدنيا دول بيدخنوا شيشه وسجاير عينى عينك مالهمش اهل ؟؟

سبحان الله الايه اتقلبت 000

قلا امنعوا التعقيب

الله انت فين ياعم يوزر مش قلنا no comment wst::

رابط هذا التعليق

• الردود 271
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اقلب ماتخافيش كلنا ستر وغطا على بعض واحنا بس بنقول بعض الارشادات بما انك اصبحتى 000000

انتى من كام يوم وانتى نازلة بعناوين كبيرة قوى كلها ادمان ومدمنة نت عموما انا بقول نت مش حاجة تانية ولن اعقب بعد النفس دة

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِين

رابط هذا التعليق

اقولكم حاجة ؟

ممكن حد مننا يكون فيه في حياته سر وفاكر ان هو الوحيد اللي كده

لكن لما يتكلم وسط مجموعة بيحبها ممكن يكتشف ان فيه ناس غيره بيفكروا بنفس الطريقة او مروا بنفس التجربة

وده بيريح كتير لأن احساس الواحد انه بني ادم فريد من نوعه او ذو فكر غريب عن محيطه ممكن يسببله ازمة مع نفسه

طب انا هقولكم حاجة

من حين لأخر ببقي نفسي ادخل نايت كلوب او ديسكو واشوف بعيني الناس اللي فيه شكلها ايه وبيتصرفوا اذاي

وده من منطلق ان النايت كلوب ده مجتمع مقفول وغريب عني ونفسي اكتشفه من باب حب الاستطلاع

ولما جيت في يوم وحكيت لأصحابي عن الفكرة دي اللي بتراودني من حين لأخر لقيتهم كلهم ضحكوا

ليـــــــــــــــــــــــــــــه يا جماعة بتضحكوا ؟

ردوا وقالوا:

ألا انت عمرك ما دخلت الاماكن دي ؟

رب أخرجنا من القرية الظالم أهلها...

Je suis Québécois et je suis fier de l'être

رابط هذا التعليق

موضوع خطييييييير جداً ... و ما أقصدش بس انه حلو ... لأ هو فعلاً خطير ... أولاً انا مش مع اننا ما نعرفش بعض .. لا إحنا نعرف بعض كويس و كتير مننا بيتقابلوا او هيتقابلوا ... ده هتبا جورس يا معلم :blush2:

و أكترنا اللي زوجته بتدخل هنا و اللي زوجها بيدخل هنا و الحياة منفدة على بعضيها بشكل غير عادي ... فضايح فضايح يعني :sofa:

و بجملة الفضايح و الأسرار ... أحب أشترك ... أنا عندي سيلبريتي عاوز اشرككم فيها ... طبعاً كله بيقول ايه الشيخ التايوان ده ... لكن الموضوع مش كدة

طبعاً بم إني مش مولود باللحية و اللحية دي كانت على رابعة كلية كدة ... فما قبل ذلك كنت عادي ... بس و الله محترم اخر حاجة ... السر بأة جاي أهو

أنا عمري ما مشيت مع بنت اطلاااااااااقاً ... مرة واحدة في حياتي قلت يا واد خربش باة ... فكان في واحدة عاوزة تقابلني ... اه و الله ... قابلتها في الجامعة سلمت عليا و (لأني عمري ما سلمت على بنت لا قبل الالتزام ولا بعده الحمدلله)... قولتلها بصي نتقابل ماشي نسلم بالأيد لأ :lol: ... طبعاً دي كانت اول و آخر مرة أشوف فيها بنت (هموت م الضحك على نفسي و الله).

يلا يا عم يوزر هيص ... اسرار بالكوم اهي ... بس اوعي تسجلنا و توزع الشرايط بعد الجمعة

مكاوى من بئر الأسرار

تم تعديل بواسطة mekkawy
رابط هذا التعليق

بصوا ياجماعة انا هاقولك حاجة بس ياريت تفهموني صح وتفيدوني لان كل ما اقول لحد يفهمني غلط

انا بنت ولدي 3 اخوات بحب اخواتي اوي وباجي على نفسي كتير عشان مازعلهمش هما غير كدة يعني بيعلموا اللي عايزينه مادام شايفينه صح ؟ماما كانت دايما نقطة التلاقي بينا بس بعد وفاة منذ 5 شهور وانا حاسة بالضياع اختي اجوزت قريب ويابتلي ولدين هما كبار بس مش بيعرفوا يعملوا حاجة خالصة مع العلم اني مجوزة منذ سنتين بس معنديش اطفال , انا وجوزي قاعدين مع اخواتي من ساعة ما اختي اتجوزت وببلي لهم كل طلباتهم يمكن باجي على نفسي وعلي جوزي اكتر من اللازم في سبيل انهم مايزعلوش وبيبقه في الاخر لا حمد ولا شكر واللي انتي بتعمليه ده واجب عليكي ساعات كتير بحزن ان كنت منتظرة رد اللي انا عملت مش ناحية مادية لا كنت محتاجة حتى كلمة شكر ويعرفوا ويقدروا اني بعمل اكتر من طاقتي عشانهم بالرغم من اختي بتجي يومين بس في الاسبوع تشوفنا قي حين انا مقيمة معاهم

بحس ساعات ان ماليش لازمة لما القى اخواتي مش بيقدروا تعبي ولا جوزي كل واحد عمال يشد من ناحية

انا شكلي رغيت كتير اوي انهاردة اعذروني كان نفسي اتكلم هابقة اكمل الباقي في وقت تاني لما انتظر الرد

رابط هذا التعليق

يا سعادة حضرة الشيخ مكاوي المحترم

أنت موتني من الضحك يا راجل :blush2:

ده ايه الاسرار الخطيرة دي ؟

يا راجل يا طيب ده انت بالنسبه لي :lol:

صحيح أنا عمري ما عاكست بنات

لكن مشيت مع بنات بعدد مشاركاتي في المحاورات wst::

وانترناشيونال كمان يا معلم

يعني من مصر ومن بره مصر

بس خلاص كل ده اصبح من الماضي

والحمد لله ربنا تاب علينا وعقلنا :sofa:

تم تعديل بواسطة myusername

رابط هذا التعليق

يا سعادة حضرة الشيخ مكاوي المحترم

أنت موتني من الضحك يا راجل :blush2:

لكن مشيت مع بنات بعدد مشاركاتي في المحاورات wst::

وانترناشيونال كمان يا معلم

والحمد لله ربنا تاب علينا وعقلنا :sofa:

يا ابن الايه يا لذينة .... 1311 ... ده انت مفتري بأة ... لا يا عم انا الحمد لله صفحة بيضا :lol: ... بس انا سودتها خلاص ... و احمد ربنا انه تاب عليك ... يا ترى متزوج باة و المدام ليها أكسس هنا .؟ أحسن لو كدة شكلك يا معلم هتنام في مصر الليلة دي و في الشارع كمان ... ربنا يسترها عليك.مكاوي

رابط هذا التعليق

طب و اللي ناس كتيييييييييييير اوي هنا تعرفه و قابلها ... يروح يعمل ايه

ميلاقيش حتة يفضفض فيها يعني

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

احم احم

أنا هقوله كده لوكشة واحدة

أنا بخااااااااااااااف جدا...لما ببقي ماشية لوحدي في الشارع

ع الرغم م اللماضة...و طولة اللسان بس بحس اني ببقي خايفة جدا

زمااااااان اتعرضت لمضايقات غبية جدا خلتني اكره انزل الشارع لوحدي

الموضوع ده كان معايا لغاية سنتين فاتوا.....

كنت بتعمد اني البس زي الاولاد....بنطلون و كوتشي....

لاني بحس ان لما هبقي كده محدش هياخد باله مني في الشارع

مبتدتش اخلص م الموضوع ده

غير لما اتعرضت لمضايقة جامدة....لقيتني اول مرة في حياتي....ضربت الولد....محدش يضحك...انا اصلا معرفشي عملتها ازاي.....

هو قرب مني جدا....

و انا خفت بس مش حبيت ابين اني خايفة لقيت نفسي خربشته في وشه....و انكسر ضفري....

روحت البيت المرة دي مش بعيط.....بس زعلت اوي ع الضفر اللي اتكسر

اول مرة احس اني مش السبب في المضايقات اللي حصلت.....هو كده كده عايز يعاكس و يقل أدبه...بس كانت بتيجي فيا

من ساعتها ابتديت اغير لبسي...

و احس اني ممكن اكون بنوتة......

بس برضه بخاف....يمكن بخاف اني اكون بنوتة؟؟؟ مش عارفة

انا عمري ما قولت لاهلي الكلام ده..... لانهم دايما عارفين اني قوية....و دايما يقولولي اني جدعة....آه في مواقف بس في حاجات تانية بخاف منها هو تقريبا انا اتعقدت و لا ايه؟؟؟؟

ع فكرة عاااااااادي اللي عايز يعلق

انا بكلمكم من جوه البير

انا مش هنا :blush2:

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

شايف صورتك دي يا بشمهندس و القهوة بتتكب منها ؟؟

اهو احنا عاوزينك تكب اسرارك مطرح ما بقك يقع (حد يترجم يا جماعة الخير :blush2: ) ... عادي يا باشا كلنا هنتقابل و هنتعرف و هنضحك على الحاجات دي .. امال لما نتقابل هنتكلم في ايه ؟ في الشغل ... قول يا راجل قول ميهمكش

مكاوى بيشجع من المدرجات

رابط هذا التعليق

محدش علق على موضوعي خالص يمكن انتوا عايزين المواضيع اللي بيكون فيها نوع من المرح والمداعبة بس انا فعلا ماصدقت لاقيت حد اتكلم معاه

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

....ضربت الولد....فوتكم بعافية

منتاااااااااز

نو كومنت طبعاً

بس و الله منتااااااااااز

رابط هذا التعليق

بصوا ياجماعة انا هاقولك حاجة بس ياريت تفهموني صح وتفيدوني لان كل ما اقول لحد يفهمني غلط

انا بنت ولدي 3 اخوات بحب اخواتي اوي وباجي على نفسي كتير عشان مازعلهمش هما غير كدة يعني بيعلموا اللي عايزينه مادام شايفينه صح ؟ماما كانت دايما نقطة التلاقي بينا بس بعد وفاة منذ 5 شهور وانا حاسة بالضياع اختي اجوزت قريب ويابتلي ولدين هما كبار بس مش بيعرفوا يعملوا حاجة خالصة مع العلم اني مجوزة منذ سنتين بس معنديش اطفال , انا وجوزي قاعدين مع اخواتي من ساعة ما اختي اتجوزت وببلي لهم كل طلباتهم يمكن باجي على نفسي وعلي جوزي اكتر من اللازم في سبيل انهم مايزعلوش وبيبقه في الاخر لا حمد ولا شكر واللي انتي بتعمليه ده واجب عليكي ساعات كتير بحزن ان كنت منتظرة رد اللي انا عملت مش ناحية مادية لا كنت محتاجة حتى كلمة شكر ويعرفوا ويقدروا اني بعمل اكتر من طاقتي عشانهم بالرغم من اختي بتجي يومين بس في الاسبوع تشوفنا قي حين انا مقيمة معاهم

بحس ساعات ان ماليش لازمة لما القى اخواتي مش بيقدروا تعبي ولا جوزي كل واحد عمال يشد من ناحية

انا شكلي رغيت كتير اوي انهاردة اعذروني كان نفسي اتكلم هابقة اكمل الباقي في وقت تاني لما انتظر الرد

...كلنا هذا الرجل ...ياعزيزى

وعلشان كده ...

ماتحسسيش نفسك ...انك بتعملى اللى فوق طاقتك ...

ودايما ...ماتستنيش ...من حد انه يشكرك ...

بعد فترة هاتحسى ان الامور احسن ...

وحاولى دايما تحتسبى اللى بتعمليه مع اخواتك فى ميزان حسناتك ...

وبعدين ...خلى واحد فيهم معدى ...وروحى مد رجلك ...وشنكليه ..

دبيه على بوزه يمكن يحس ...

رابط هذا التعليق

شكرا شيكو انت الوحيد اللي اهتميت بكلامي ورديت عليا انا بحاول اعمل زي ما انت بتقول بس انت عارف طبعا النفس البشرية وممكن نبقه اصحاب

رابط هذا التعليق

وافرض يا باشمهندس اننا نعرف بعض

عادي جدا

ولاحظ اننا كلنا مفيش بينا التزامات

يعني انا لو قلت مثلا أنا بغير من أخويا الكبير

مثلا مثلا ومحدش يفهمني غلط :sofa:

فيها أيه ؟ ومين هنا ممكن اخجل من اني اعترف بكده في وجوده

ولا حد

عارف ليه ؟

لأننا بنعرف بعض بمزاجنا مش مضطرين

وملناش مصالح عند بعض

وكلنا قابلين بعض بعيوبنا ومميزاتنا

خد شم دي :blush2:

وأتكل علي الله وقــــــــــــــــــــــــــــــــــــول

رابط هذا التعليق

شوفي يا اختنا الكريمة

أولاً الوضع اللي حضرتك فيه ده له سلبيات و ايجابيات ... خلينا نبص على الجانب الايجابي و هو انه وضع لن يستمر للأبد ... و بالتأكيد هو وضع مؤقت لأن إخواتك أكيد ان شاء الله هيتجوزوا في يوم من الايام ... يبا تعالى نفكر نتعامل ازاي مع الوضع الحالي

أولاً زوج حضرتك هو أحق من له عليكِ حق في الكون ده كله بعد الله سبحانه و تعالى ... فلازم لازم يكون هو أول أولوياتك ... بالنسبة لإخواتك لازم واحدة واحدة يبدأوا يعرفوا ان المسؤلية الأولى هي بيتك و زوجك و ان شاء الله أطفالك و ان كنتي بتراعيهم فده لكرم اخلاقك و لحفظك غيبة والدتك رحمها الله ... ما بأقولش مني عليهم أو حسسيهم بفضلك عليهم لكن بالطريقة و باللطافة يعرفوا انك المسؤلية كدة كبرت عليكي ... و انا شايفك متنازع عليكي بين زوجك و إخواتك .... و إنتي حظك فين من الراحة ؟؟؟

نيجي بأة للطريقة الاصعب على النفس و الاريح لو قدرتي عليها ... إنك تتخذي الوضع ده عبادة لله و نية قضاء حوائج المسلمين و صلة رحم و عندك نيات كتير أوي ... لو قدرتي توصلي للمرحلة دي هتلاقي نفسك بتعملي كل حاجة و انتي مرتاحة و هتلاقي ربنا سخر قلوبهم كلهم لخدمتك و لراحتك و الله العظيم.

و أخيراً باة ... جند الله الذي لا يغلب و هو الدعــــــــــــــــــــــاء ... ادعي ربنا يفتح بينك و بين زوجك و يؤلف لكِ قلوب اخوانك و يزقكم جميعاً الخير الكثير.

و يا ريت توافينا بالتطورات بعد تطبيق بعض النصائح.

مكاوي

رابط هذا التعليق

بلاش تسرع يا بيبو انا كنت بفكر في مشكلتك لكن لأنها مش سهلة فحبيت اخد وقت في التفكير وانا من رأيي انك تقللي اهتمامك بأخواتك عن الاول لأن فيه ناس مش بتعرف قيمة النعمة الا بعد ماتزول وبتعتبرها حق مكتسب ونصيحتي الاهم انك تهتمي بجوزك اكتر لأن هو الابقي لك

وربنا يوفقك ويجازيكي خير علي تعبك معاهم اكراما لوالديكي الله يرحمهم

رابط هذا التعليق

شكرا لنصائحك الغالية الاخ مكاوي

لا شكرا على واجب بيبو و ده حقك علينا كلنا ... بس يا ريت لو لسة مخنوقة من الوضع ده تكملي الفضفضة على الاقل عشان ترتاحي شوية ... و كل الشباب و البنات هنا أكيد مروا بنفسهم أو شافوا حد مر بمشكلة مشابهة فتأكدي هتستفادي هتستفادي ... بس الزمي المحاورات و كله يبا تمام ان شاء الله

مكاوى

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...