اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ماله الطبيب البيطري؟

Bero

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

والله يا جماعه ده انتم منتدى زي العسل تخلوا الواحد يحس انو بيتكلم مع اخواته bk:

الاخ العزيز 007

كتر خيرك وربنا يكتر من امثالك

الخت العزيزه فيروزمهضوم

فعلا عندك حق المهنه حقها مهضوم جدا في البلد ديه لدرجه انا عن نفسي اول لما جالي جواب التنسيق اعدت اعيط m8: بس ايه انا دلوقتي مبسوطه جدا و متمناش ادخل غيرها :rolleyes: :o ولا ايه

اما الاخت العزيزه جدا ايمي فانتي ليكي تحيه جامده جدا من عندي cl: وربنا يارب يخليلك قططك ويكتر الناس اللي بتربي القطط

يلا خلينا نرزق ونشتغل امال ايه هناكل ولادنا ولا ايه trch:

السر في مأساتنا

صراخنا أضخم من أصواتنا

وسيفنا أطول من قامتنا

رابط هذا التعليق

مهنة الطبيب البطري من المهن المظلومة في مصر ولكن أعتقد أن الوضع تغير ويوجد أمامها الأن فرص كثيرة كالعمل في مزارع الدجاج والعجول أو ******* أو السفر للخارج

Labor is the only prayer that Nature answers; it is the only prayer that deserves an answer -- good, honest, noble work.

-- Robert Green Ingersoll,

رابط هذا التعليق

فى حاجة احب اوضحها:دراسة الطب البيطرى لا تتعلق فقط بالحيوانات بل تتعلق بالانسان فى جانب كبير منها وذلك عن طريق دراسة الامراض التى تنتقل للانسان من الحيوان وكذلك الطفيليات والديدان التى تتخذ من الحيوانات طورا انتقاليا تنتقل بعده للانسان ,وده مهم جدا لمعرفة طريقة منع هذه الامراض وهى فى مرحلة الحيوان قبل ان تنتقل للانسان,لذلك فالطب البيطرى لا يقل باى اهمية عن الطب البشرى والطبيب البيطرى ليس كما صوره الاعلام مجرد دكتور.........

بل هناك عشرات التخصصات شديدة الاهمية مثل علم الفيروسات وعلم الامراض وعلم الطفيليات.

على فكرة انا طالب بالطب البشرى لكنى احترم الطب البيطرى جدا لانى اعرف اهمية دوره للمجتمع, وافخر بخالى وهو رئيس قسم الvirologyبطب بيطرى جامعة القاهرة وهو رجل علامة فى مجاله وسبق ان نال جائزة الدولة التقديرية حيث انه اول من اكتشف نوعا من الفيروسات ينتقل للانسان من الحيوان ويسبب مرض الالتهاب الكبدى للانسان .

لذلك ادعو الاخت بيرو لان تفخر بمهنتها و ليذهب الجهلاء الى الجحيم.

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا عايزه اشكرك يا اخ محمد شلبي وانا فعلا فخوره جدا بمهنتي وبتمنى ان الناس كلها تبقى متفهمه زيك وحاسين باهميتها ومتهيالي ان كل الناس معانا هنا في المنتدى متفهمين

واحب اقولك اني بازن الله لن اكتفي بدراسه الطب البيطري فقط وبازن الله انا حاليا باخد كورسات فرنساوي و....... لاني ناويه اكمل في السلك الدبلوماسي

وادعولي

:P

السر في مأساتنا

صراخنا أضخم من أصواتنا

وسيفنا أطول من قامتنا

رابط هذا التعليق

• بعد 7 سنة...

على فكره انا دكتور بيطرى واحب اتعرف عليكى ولو فى مشاكل دلوقتى فى حياتك بسبب انك دكتوره بيطريه احب اعرفك ان الشعب خلاص بدأ يفهم وعارف دلوقتى قيمتنا

رابط هذا التعليق

على فكره انا دكتور بيطرى واحب اتعرف عليكى ولو فى مشاكل دلوقتى فى حياتك بسبب انك دكتوره بيطريه احب اعرفك ان الشعب خلاص بدأ يفهم وعارف دلوقتى قيمتنا

ياعدوووووووووووووي

الموضوع يا دكتور بقاله 7 سنين

لك الله يا مصر

مدونتى : حكايات عابر سبيل

radws.blogspot.com

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...