أبو يمنى بتاريخ: 27 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 27 أكتوبر 2011 هذه تحتاج نقاشاً مستقلاً ! الساعة عندنا الان حوالي 12:30 بعد منتصف الليل ، وباقي على الفجر أقل من أربع ساعات . لي عودة غداً إن شاء الله . تحياتي . رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
MZohairy بتاريخ: 27 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 27 أكتوبر 2011 ادعيلنا في الفجر يا تامر و تصبح على خير Vouloir, c'est pouvoir اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا Merry Chris 2 all Orthodox brothers Still songs r possible رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
abobakr بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 هوا يعني ايه سلفي؟؟ يعني انك تتبع منهج الرسول وبعده السلف الصالح ومتهيالي احنا كلنا بنتبع المنهج ده ؟؟ والدليل على كده اننا ساعات بنلجأ الى موقف حصل في عهد سيدنا عمر بن الخطاب او اي موقف من مواقف الصحابة بعد وفاة النبي يعني السلفية اننا بنحترم الصحابة ونعتبرهم قدومة لينا واعتقد ان ده موقف اغلب المصريين مصر دولة سنية سلفية ولا عمرنا شتمنا صحابة ولا اي حاجة لكن المجموعة اللي بتاخد جنب لوحدها وتربي دقنها وتقول احنا السلفية انا اعتبرهم انهم عاوزين يتميزوا عن الباقي وخلاص لكن المصريين كلهم سلفيين حتى وان لم يلتزموا او كانوا عصاة اولآ شكرآ على العلامة الحمراء كنت اريد ان اعطيك علامة خضراء لشكرك لكنى للاسف لا مالكها سرقت منى قصدآ ههههههههههههههههه عزيزى لو حدث انى عدلت لك هذة الكلمة التى لونتها بلون احمر اعلى مداخلتك وكنت فظآ معك وبطريقة ساخرة عرفتك انك تغلط فى الكتابة باللغة العربية وعملتلك فيها قمع او قسط جاز (مصطلحات قديمة ) هل تقبلها منى وانت تعرف انى مستقصد حضرتك اريد رد من داخلك واتركك امام نفسك ممكن تقبل منى الوردة دى علشان انا بحترمك ومحبش تكون زعلان منى استاذ محمود اسف بس بجد انا لسه شاف رد حضرتك وبالصدفة كمان الحمد لله اني شوفته عشان اقدر اوضح ليك وجهة تظري في النقطتين الحمرا انا طبعا هتضايق من سخرية حضرتك بس كل اللي هارد عليه هاقول لحضرتك انا كان قصدي كذا ومش تخرج الموضوع عن سياقه وناقش الفكرة مش الاخطاء الاملائية لكن النفطتين الحمرا كانوا بسبب لو تعبت نفسك وكان ضميرك سليم وبقصد غير خبيثودى مش اول مرة تستخدم هذا الاسلوب الالغير مهذب لتعرفنى انى اخطأت املائيآ لكنى سأريحك انت العالم اللغوى هنا بالمحاورات وانا الاقل تعليم بينكن فهل ارتحت وبردت غرائزك ربنا يهديك يا محمد انا عارف انها مؤلمة تلك الالام عندما تتجاهلها ستشفى بأذن الله اترك الشخصنة وانت تبقى كويس ههههههههههههههههه اروفوار يا فنان اوصيك بشرب كوب كركدية بارد علشان ترتاح انا عارف انك فاهم قصدى والمداخلة التانية بتاعة حضرتك هل من المقبول من رجل سوى ان تكون كل مداخلاتة مجرد تصحيح املاء بيكون بدون قصد او تريقة او لعمل نوع من الفذلكة فى مواضيع نتكلم فيها عن اشياء جادة وهل من الأحترام ان تكون هناك مداخلات لة تقلل من شأن زميل وهو لا يعلم ما هى مكانتة بالمجتمع حتى لو كان رجل ينتمى الى السلف وهل يعلم ان من يخاطبة بهذة الطريقة السطحية والغير مهذبة والتى تدعو للمشاحنة هل يعلم قدرة اننا امام مصيبة كبرى اراها هنا بالمحاورات زملاء يدخلون لمجرد مساندة افكار زملاء لهم بدون وعى او حصافة لمجرد ان الفكر الذى امامهم لا يروق لهم وكأننا فى سويقة او سوق خضار ولسنا فى صالون ثقافى يتمتع فية الفكر بالاحترام مهما كانت اطروحاتة مالم يؤذى الاخر او يخرج عن القواعد لكن المرض استفحل والشافى هو الله وكنت هاعلق عليها لكن مش حبيت الموضوع يبقى كله انتقاد للاشخاص لكن حضرتك وجهت ليا الكلام وكان واضح من كلامك الاستفهام بسبب النقطتين الحمر عايزة تبكي ياما على حالي؟؟ ابكي على حالي وشوفي ملامحي ابكي على حالي وانا جندي مقتول برصاص الصهاينة على الحدود ابكي على حالي لما هان عليهم دمي وتعب جدود الجدود ابكي على حالي لما مدوا ايدهم لليهود ابكي على حالي في الوضع الحالي رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
abobakr بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 هوا يعني ايه سلفي؟؟ يعني انك تتبع منهج الرسول وبعده السلف الصالح ومتهيالي احنا كلنا بنتبع المنهج ده ؟؟ والدليل على كده اننا ساعات بنلجأ الى موقف حصل في عهد سيدنا عمر بن الخطاب او اي موقف من مواقف الصحابة بعد وفاة النبي يعني السلفية اننا بنحترم الصحابة ونعتبرهم قدومة لينا واعتقد ان ده موقف اغلب المصريين مصر دولة سنية سلفية ولا عمرنا شتمنا صحابة ولا اي حاجة لكن المجموعة اللي بتاخد جنب لوحدها وتربي دقنها وتقول احنا السلفية انا اعتبرهم انهم عاوزين يتميزوا عن الباقي وخلاص لكن المصريين كلهم سلفيين حتى وان لم يلتزموا او كانوا عصاة السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي أبو بكر في الحقيقة انا رأي مثل رأيك يا أستاذ أبو بكر أنا أرى أنا كلمة ( مسلم ) هى كلمة شامل وافية لكل الصفات التي تم إنشاء جماعات أو طوائف لها , لذلك لا أرى داعي لإنشاء جماعات يقول المنضمين إليها أننا نقوم بكذا وكذا من أمور الدين على سبيل المثال : أهل السنة والجماعة : نشأ المسمى من تمسك منتسبي هذه الطائفة بالسنة النبوية فكان إسم أهل السنة , وتجمعهم عليها فكان وصف ( والجماعة ) طيب من صحة إسلام المسلم أن يكون متبعا للسنة وأن يعض عليها بالنواجذ كما أمرنا الحبيب , إذن كلمة مسلم تشمل تحتها التمسك بالسنة والتجمع عليها وبدون ذلك لا يصح إسلام المرء , فما الداعي لإطلاق إسم ( أهل السنة والجماعة ) على من يتبع السنة ويتجمع عليها ؟ أليس كافيا إسم ( مسلم ) للدلالة على ذلك ؟ طيب لو أن الأمر بإتباع السنة , فالصحابة رضوان الله عليهم هم الأكثر إتباعا للسنة بلا شك , ولكن لم نسمع عنهم أنهم سموا وميزوا أنفسهم بإسم ( أهل السنة ) , فهم مسلمون وبالتالي بالتبعية هم متمسكون بسنة رسول الله ومتجمعين عليها طيب يقول قائل : هناك مسلم وغير متبع للسنة أو غير متمسك له ؟ أقول له هذه مشكلته هو وليست مشكلة من يتبع السنة , فمن لا يتبع السنة هو المطالب بأن ينشىء لنفسه طائفة بإسم معين يوصف حالته ( قرأني مثلا ) لأني كمتبع للسنة ( ولا أقصد نفسي على وجه التحديد ولكن كمثال ) لست في حاجة لذلك فقد سماني الله ( المسلم ) : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم (( وجاهدوا في الله حق جهاده هو اجتباكم وما جعل عليكم في الدين من حرج ملة أبيكم إبراهيم هو سماكم المسلمين من قبل وفي هذا ليكون الرسول شهيدا عليكم وتكونوا شهداء على الناس فأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واعتصموا بالله هو مولاكم فنعم المولى ونعم النصير )) إذن من يجاهد في الله حق جهاده إسمه المسلم وليس شيئا أخر طيب مثال أخر وهو الدعوة الوهابية : قامت بهدف ما تعتبره تنقية لعقائد المسلمين والتخلص من العادات والممارسات التعبدية التي انتشرت في بلاد الإسلام مثل التوسل أو والتبرك بالقبور وبالأولياء، والبدع بكافة أشكالهاكذلك تدعو الى الامر بالمعروف والنهي عن المنكر أهداف جميلة جدا وجزى الله خيرا القائمين عليها لكن وكما قلت فى جزئية ( أهل السنة والجماعة ) فإن المرء (المسلم) محرم عليه أن يتبرك بالقبور والأولياء ولو فعل هذا فهذه أفعال تندرج تحت الشرك بالله فى بعض الأحيان , ونهى رسول الله صلى الله عليه وسلم (المسلم) أن يأتي بالبدعة لأن كل بدعة ضلالة وكل ضلالة فى النار , وامرنا (كمسلمين) أن نأمر بالمعروف وأن ننهي عن المنكر إذن مما سبق نجد أن إسم ( مسلم ) قد شمل على كل الأهداف التي تدعو لها الدعو الوهابية , فما الداعي لأن أميز نفسي بإسم ( وهابي ) عندما أقوم بهذه الأفعال ؟ ونفس الشيء قد يقول قائل : هناك من هو مسلم ولكنه يتبرك بالقبور ويأتي بالبدع ولا يأمر بالمعروف ولا ينهي عن منكر ؟ أقول أيضا هذه مشكلته هو وليس المشكلة تكمن في أن إسم ( مسلم ) يحتاج لإضافة من نوعية وهابي أو ما شابه , ومن يأتي بهذه الأفعال هو من يجب أن يميز نفسه بإسم وليس من لا يقوم بها , لان من لا يقوم بها إسم ( مسلم ) تشمله تماما وقيس على ذلك مختلف الطوائف اخي أبو بكر طبعا غير مقصود من كلامي إنتقاد طائفة أو الإنتقاص منها , فمعظم هذه الطوائف أهدافها نبيلة جدا ومن صميم الإسلام , وجزاهم الله خيرا على سعيهم لها , ولكن أختلف فقط في إطلاق مسميات للتميز عن باقي المسلمين تعمل على شرذمة المسلمين , مع أن رب العزة إختار لنا كلنا إسما موحدا مجردا وهو ( المسلم ) حتى يجمعنا به هذا رأي والله أعلم بصحته أو عدم صحته ولكن ما أستطيع قوله أن هذه هي قناعتي فأنا لست سلفيا ولا وهابيا ولا غير ذلك أنا مسلم وكفى نقطة خضرا استاذ ابراهيم للكلام الجميل ده عايزة تبكي ياما على حالي؟؟ ابكي على حالي وشوفي ملامحي ابكي على حالي وانا جندي مقتول برصاص الصهاينة على الحدود ابكي على حالي لما هان عليهم دمي وتعب جدود الجدود ابكي على حالي لما مدوا ايدهم لليهود ابكي على حالي في الوضع الحالي رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
ابو محمود بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 كاتب الموضوع تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 هوا يعني ايه سلفي؟؟ يعني انك تتبع منهج الرسول وبعده السلف الصالح ومتهيالي احنا كلنا بنتبع المنهج ده ؟؟ والدليل على كده اننا ساعات بنلجأ الى موقف حصل في عهد سيدنا عمر بن الخطاب او اي موقف من مواقف الصحابة بعد وفاة النبي يعني السلفية اننا بنحترم الصحابة ونعتبرهم قدومة لينا واعتقد ان ده موقف اغلب المصريين مصر دولة سنية سلفية ولا عمرنا شتمنا صحابة ولا اي حاجة لكن المجموعة اللي بتاخد جنب لوحدها وتربي دقنها وتقول احنا السلفية انا اعتبرهم انهم عاوزين يتميزوا عن الباقي وخلاص لكن المصريين كلهم سلفيين حتى وان لم يلتزموا او كانوا عصاة اولآ شكرآ على العلامة الحمراء كنت اريد ان اعطيك علامة خضراء لشكرك لكنى للاسف لا مالكها سرقت منى قصدآ ههههههههههههههههه عزيزى لو حدث انى عدلت لك هذة الكلمة التى لونتها بلون احمر اعلى مداخلتك وكنت فظآ معك وبطريقة ساخرة عرفتك انك تغلط فى الكتابة باللغة العربية وعملتلك فيها قمع او قسط جاز (مصطلحات قديمة ) هل تقبلها منى وانت تعرف انى مستقصد حضرتك اريد رد من داخلك واتركك امام نفسك ممكن تقبل منى الوردة دى علشان انا بحترمك ومحبش تكون زعلان منى استاذ محمود اسف بس بجد انا لسه شاف رد حضرتك وبالصدفة كمان الحمد لله اني شوفته عشان اقدر اوضح ليك وجهة تظري في النقطتين الحمرا انا طبعا هتضايق من سخرية حضرتك بس كل اللي هارد عليه هاقول لحضرتك انا كان قصدي كذا ومش تخرج الموضوع عن سياقه وناقش الفكرة مش الاخطاء الاملائية لكن النفطتين الحمرا كانوا بسبب لو تعبت نفسك وكان ضميرك سليم وبقصد غير خبيثودى مش اول مرة تستخدم هذا الاسلوب الالغير مهذب لتعرفنى انى اخطأت املائيآ لكنى سأريحك انت العالم اللغوى هنا بالمحاورات وانا الاقل تعليم بينكن فهل ارتحت وبردت غرائزك ربنا يهديك يا محمد انا عارف انها مؤلمة تلك الالام عندما تتجاهلها ستشفى بأذن الله اترك الشخصنة وانت تبقى كويس ههههههههههههههههه اروفوار يا فنان اوصيك بشرب كوب كركدية بارد علشان ترتاح انا عارف انك فاهم قصدى والمداخلة التانية بتاعة حضرتك هل من المقبول من رجل سوى ان تكون كل مداخلاتة مجرد تصحيح املاء بيكون بدون قصد او تريقة او لعمل نوع من الفذلكة فى مواضيع نتكلم فيها عن اشياء جادة وهل من الأحترام ان تكون هناك مداخلات لة تقلل من شأن زميل وهو لا يعلم ما هى مكانتة بالمجتمع حتى لو كان رجل ينتمى الى السلف وهل يعلم ان من يخاطبة بهذة الطريقة السطحية والغير مهذبة والتى تدعو للمشاحنة هل يعلم قدرة اننا امام مصيبة كبرى اراها هنا بالمحاورات زملاء يدخلون لمجرد مساندة افكار زملاء لهم بدون وعى او حصافة لمجرد ان الفكر الذى امامهم لا يروق لهم وكأننا فى سويقة او سوق خضار ولسنا فى صالون ثقافى يتمتع فية الفكر بالاحترام مهما كانت اطروحاتة مالم يؤذى الاخر او يخرج عن القواعد لكن المرض استفحل والشافى هو الله وكنت هاعلق عليها لكن مش حبيت الموضوع يبقى كله انتقاد للاشخاص لكن حضرتك وجهت ليا الكلام وكان واضح من كلامك الاستفهام بسبب النقطتين الحمر عزيزى ابو بكر من فضلك انت تتهمنى زورآ بانى الباديء او المعتدى لنفترض !!!!!!!!!! لو حضرتك انا مشيت ورا مواضيعك وكانت كل مداخلاتى عبارة عن انت مش فاهم او تكتب هذة الكلمة كذااو هذة اخلاق من شبهك رغم ان الموضوع لايحتاج هذة الضجة على خطأ فى حرف سقط سهوآ وممكن تراجع مواضيعى وردودى اللي فيها الاخ اللي صعبان على حضرتك والمشرفة الاستاذة فلانة شطبت مداخلات لة كان يقول فيها انة تسبب فى طرد اشباهى من المتديين او بالاحرى السلفيين ودة شرف كبير لة ان ينرفز احدهم ويفضل وراهم الى ان يخطأو ويتم انظارهم او طردهم هل هذة الاخلاق تعجبك ولنفترض انى كما يقول هل من لانى سلفى ابقى سبة وعدو لة ولمن يساعدة انة شيء يدعو الى الحيرة هناك اذدواجية مقيتة هنا وحماية لاشخاص جبنو على معادة زملاء لمجرد الظن بهم انهم سلفيين او اخوان وهذا شرف لا ادعية انا ليس لى اى نشاط لا سياسى ولا انتماء حزبى ولا تيارات اسلامية لكنى ارفض ان نهين انفسنا كمسلمين بالتعدى والتسويف والتقريع وبما انى انسان مسلم لن ولم لترك الساحة لتلك المشوهين خلقيآ ان يهينو بنى جلدتى او اسلامى بطريقة عنصرية وليس من حق اى فرد بالمحاورات ان يهين فكر لمجرد اختلاف او شللية وممكن حضرتك تراجع مواضيعى وردودى وستعرف حقيقة انى غير متحامل على شخص اشتهر بانة دائمآ يعتدى بسخريتة وتشتكى منة شخصيات كثيرة بالمنتديات التى يعبث فيها اخيرآ انا لا يهمنى او يقلقنى ان تكون كل علاماتى حمراء كانت او دونها لانها لاتعبر صراحتآ عن مدلول المساهمات والاطروحات للفرد منا فتجد زملاء لهم الاف المداخلات لكنها اغلبها ازيك واأزي صحتك تحياتى لك واسف للأزعاج لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله . رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
abobakr بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 اولا استاذ محمود انا مش أتخذ صف اي شخص هنا يعني ممكن تلاقيني معاك ومتفق في الموضوع هنا وضدك في موضوع تاني وبنختلف ونتناقش حتى عضو من الاعضاء هنا اتهمني اني سريع التأثير علي يعني انا متفق سياسيا مع استاذ تامر لكن كتير بختلف معاه في طريقة عرضه للموضوع وافكاره هل معنى اني متفق معاه افضل اقوله انت صح على طول؟؟ ممكن يكون العضو ده بيعمل كده لكن انا معرفش اعمل كده اسف على المقدمة لكن كان لازم منها عشان تعرف اني كنت محايد في الموضوع بص يا استاذ محمود فيه فرق بين حد بيستفزك وحد بيسبك استاذ زوهيري وضح انه بيستفز حضرتك ليه حضرتك تغلط؟؟ كلنا بنتعرض لاستفزازات في اليوم كله ولازم كلنا نحاول نتمالك اعصابنا عامل الناس كما تحب ان يعاملوك عايزة تبكي ياما على حالي؟؟ ابكي على حالي وشوفي ملامحي ابكي على حالي وانا جندي مقتول برصاص الصهاينة على الحدود ابكي على حالي لما هان عليهم دمي وتعب جدود الجدود ابكي على حالي لما مدوا ايدهم لليهود ابكي على حالي في الوضع الحالي رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
ابو محمود بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 كاتب الموضوع تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 اولا استاذ محمود انا مش أتخذ صف اي شخص هنا يعني ممكن تلاقيني معاك ومتفق في الموضوع هنا وضدك في موضوع تاني وبنختلف ونتناقش حتى عضو من الاعضاء هنا اتهمني اني سريع التأثير علي يعني انا متفق سياسيا مع استاذ تامر لكن كتير بختلف معاه في طريقة عرضه للموضوع وافكاره هل معنى اني متفق معاه افضل اقوله انت صح على طول؟؟ ممكن يكون العضو ده بيعمل كده لكن انا معرفش اعمل كده اسف على المقدمة لكن كان لازم منها عشان تعرف اني كنت محايد في الموضوع بص يا استاذ محمود فيه فرق بين حد بيستفزك وحد بيسبك استاذ زوهيري وضح انه بيستفز حضرتك ليه حضرتك تغلط؟؟ كلنا بنتعرض لاستفزازات في اليوم كله ولازم كلنا نحاول نتمالك اعصابنا عامل الناس كما تحب ان يعاملوك علشان دة مردودة من 2007 وانا كنت رافع مداخلاتة من على التوبك اللي انا بدخلة لكنى تدخلت فى رد عن موضوع للأخ سين سين عن العذراء وظهورها وكان ردى هو عدم وصف الاخر كدين بالتخلف والخزعبلات لأنى لا اسمح للأخر ان يسخر من دينى وللعلم يا عزيزى انا اعيش بالمجتمع المسيحى وتعاملى معهم بحكم عملى ولا اسمح لهم باذدراء دينى ووصفة بالوهم والخزعبلات وكذلك لا ارضى لنفسى ان اذدرى دين الاخر مهما كان هكذا بدآ الخلاف وبدآ من الزميل التسويف والتداخل والمشاحنة ناهيك عن اسلوبة الذى ادى الى تدخل المشرفة الفاضلة الاخت المحترمة فولانة لتشطب مداخلاتة وسجالاتة لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله . رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
MZohairy بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 28 أكتوبر 2011 اولا استاذ محمود انا مش أتخذ صف اي شخص هنا يعني ممكن تلاقيني معاك ومتفق في الموضوع هنا وضدك في موضوع تاني وبنختلف ونتناقش حتى عضو من الاعضاء هنا اتهمني اني سريع التأثير علي يعني انا متفق سياسيا مع استاذ تامر لكن كتير بختلف معاه في طريقة عرضه للموضوع وافكاره هل معنى اني متفق معاه افضل اقوله انت صح على طول؟؟ ممكن يكون العضو ده بيعمل كده لكن انا معرفش اعمل كده اسف على المقدمة لكن كان لازم منها عشان تعرف اني كنت محايد في الموضوع بص يا استاذ محمود فيه فرق بين حد بيستفزك وحد بيسبك استاذ زوهيري وضح انه بيستفز حضرتك ليه حضرتك تغلط؟؟ كلنا بنتعرض لاستفزازات في اليوم كله ولازم كلنا نحاول نتمالك اعصابنا عامل الناس كما تحب ان يعاملوك علشان دة مردودة من 2007 وانا كنت رافع مداخلاتة من على التوبك اللي انا بدخلة لكنى تدخلت فى رد عن موضوع للأخ سين سين عن العذراء وظهورها وكان ردى هو عدم وصف الاخر كدين بالتخلف والخزعبلات لأنى لا اسمح للأخر ان يسخر من دينى وللعلم يا عزيزى انا اعيش بالمجتمع المسيحى وتعاملى معهم بحكم عملى ولا اسمح لهم باذدراء دينى ووصفة بالوهم والخزعبلات وكذلك لا ارضى لنفسى ان اذدرى دين الاخر مهما كان هكذا بدآ الخلاف وبدآ من الزميل التسويف والتداخل والمشاحنة ناهيك عن اسلوبة الذى ادى الى تدخل المشرفة الفاضلة الاخت المحترمة فولانة لتشطب مداخلاتة وسجالاتة بلاش افترا علشان انت متدين و مايصحشتقول نصف الحقيقه :) المشرفين شطبوا الجدال اللي بيني و بينك (و اللي انت بدأت الانحدار فيه) ده اولا المهم في الموضوع ان اسلوبك الحواري معايا انا برد عليه بما يستحقه يعني لو ترجع لنفس الموضوع تلاقي لما ردك يبقى راقي و مهذب تلاقي ردي راقي و مهذب تبتدي ترمي في تهم و توصف مخالفيك بمعاني مرفوضه تلاقي ردي مناسب لما بدأت به و هكذا تتعامل مع المختلف معك بإحترام سيتم التعامل معك بكل الاحترام و الادب اما طريقة من يعتقد انه يمتلك لسانا و قلما ليس لدى الآخرين فدي طريقه اخرتها مش هتعجبك يا محمود والله خلافي معك عقائدي يا محمود ..فأنت تكره تياري الفكري (بدليل تجنبك لمداخلاتي من سنة 1940) فخليك كويس و لا تتعدى على معتقداتي فتكون انت البادئ و ترجع تزعل في الاخر تحياتي Vouloir, c'est pouvoir اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا Merry Chris 2 all Orthodox brothers Still songs r possible رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
MZohairy بتاريخ: 29 أكتوبر 2011 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 29 أكتوبر 2011 بص يا استاذ محمود فيه فرق بين حد بيستفزك وحد بيسبك استاذ زوهيري وضح انه بيستفز حضرتك ليه حضرتك تغلط؟؟ كلنا بنتعرض لاستفزازات في اليوم كله ولازم كلنا نحاول نتمالك اعصابنا عامل الناس كما تحب ان يعاملوك يا صديقي ابو بكر سبق و اوضحت انني لا ابدأ بالخطأ ابدا و لا استفز الا الغير مؤدب فقط و سياستي معروفه يخطئ اي زميل او يسيئ الادب فأوجهه و الومه و اعاتبه اذا عاد الى الصواب اشيله على راسي اذا استمر في اساءة الأدب و نظرا لأنني لا يمكني اساءة الادب فأضطر الى استفزازه حتى يلقى مصيره بس تحياتي Vouloir, c'est pouvoir اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا Merry Chris 2 all Orthodox brothers Still songs r possible رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
Recommended Posts
انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد
يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق
انشئ حساب جديد
سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .
سجل حساب جديدتسجيل دخول
هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.
سجل دخولك الان