اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كان لدى بلاغ تغيب عن العمل اترفع ونزل مرة اخرى ارجو المساعدة

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

كان لدى بلاغ تغيب عن العمل كيدى من الكفيل المهم ذهبت الى الكفيل واخذ فلوس وحاول يرفع البلاغ فى محافظة الراس مكان البلاغ معرفشى

واخذت منو تفويض رسمى مصدق من الغرفة التجارية موجه الى معقب فى الرياض لرفع البلاغ واخذ المعقب مبلغ من المال وتم رفع البلاغ

ونقلت كفالة على الشركة الذى اعمل بها ونزلت اجازة ورجعت وبعد عوداتى من الاجازة طلبت من الشركة بتغير المهنه وعرفت من المعقب ان فى بلاغ

هروب نازل على اسمى من جوزارت الرياض البلاغ الاول نزل بعد اريع شهور من رفعة وحولت الشركة كتير لرفع البلاغ معرفتشى للاسف وانا على كفلتهم شى غريب وبلغنى المعقب لو رفعتو تانى

من خلال معقب خارجى راح ينزل تانى وافر فلوسك السوال هناهل تلك الكلام دا صيحيح واكيد وما هو الحل الاكيد والسوال التانى لو رفعت البلاغ

من خلال مكتب تعقيب خارجى اليوم واخذت فيزا اخرى من الشركة وسفرت تانى يوم نهائى بعد رفع البلاغ وانا راجع تانى راح الاقى تلك

المشكلة تمنعنى من دخولى المملكة بسبب البصمة الموجودة حاليا فى المطار ارجو المساعدة ومعرفة الصح فى تلك الحالة وجزاكم الله كل خير تحياتى للجميع

تم تعديل بواسطة anwar oaman
رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

كان لدى بلاغ تغيب عن العمل كيدى من الكفيل المهم ذهبت الى الكفيل واخذ فلوس وحاول يرفع البلاغ فى محافظة الراس مكان البلاغ معرفشى

واخذت منو تفويض رسمى مصدق من الغرفة التجارية موجه الى معقب فى الرياض لرفع البلاغ واخذ المعقب مبلغ من المال وتم رفع البلاغ

ونقلت كفالة على الشركة الذى اعمل بها ونزلت اجازة ورجعت وبعد عوداتى من الاجازة طلبت من الشركة بتغير المهنه وعرفت من المعقب ان فى بلاغ

هروب نازل على اسمى من جوزارت الرياض البلاغ الاول نزل بعد اريع شهور من رفعة وحولت الشركة كتير لرفع البلاغ معرفتشى للاسف وانا على كفلتهم شى غريب وبلغنى المعقب لو رفعتو تانى

من خلال معقب خارجى راح ينزل تانى وافر فلوسك السوال هناهل تلك الكلام دا صيحيح واكيد وما هو الحل الاكيد والسوال التانى لو رفعت البلاغ

من خلال مكتب تعقيب خارجى اليوم واخذت فيزا اخرى من الشركة وسفرت تانى يوم نهائى بعد رفع البلاغ وانا راجع تانى راح الاقى تلك

المشكلة تمنعنى من دخولى المملكة بسبب البصمة الموجودة حاليا فى المطار ارجو المساعدة ومعرفة الصح فى تلك الحالة وجزاكم الله كل خير تحياتى للجميع

الاخ الفاضل

كل ماهوعليك ان الشركه تقدم خطاب رسمي لمكتب العمل انها لم تبلغ عليك وانالبلاغ تم من كفيلك السابق ويكون معك صوره من التنازل القديم كدا البلاغ هيرفع عادي جداااااا

رن للاسف في عسكري هنا في جوازات الرياض كان بيرفع البلاغ الهروب وتم القبض علي العسكري وكان يملك ملاين من الريالات بسبب رفع البلاغ الهروب غير راسمي لو معقب الشركه عندكم شاطر البلاغ يارفع فورا

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا كنت شغال فى السعوديه ونزلت اجازه 3 شهور وقعدت بعد انتهاء الخروج والعوده لمده شهرين بعد كده الشركه بعتتلى تمديد وسافرت وفى السعوديه وفى مطار ينبع قالولى مش هتدخل عشان الكفيل مبلغ عنك خرج ولم يعد وان تاشيرتك انتهت بس فى المطار محدش عملى بصمه ترحيلات ودلوقتى انا عايز اعرف لو سمحتم انا اقدر اخش المملكه تانى ازاى هل بعد 5 سنين زى ما عرفت ولا بعد انتهاء الاقامه القديمه ولا جواز جديد وتاشيره جديده على اى كفيل لانهم فى المطار قالولى كده بس انا مش واثق وده رقم اقامتى 2311974865

ارجو المساعده لانى فى حاله صعبه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...