اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      عرفت عن قرب الكاتب الكبير الأستاذ محمد عودة واحد من ألمع وأهم نجوم روزاليوسف وعرفته عن قرب أكثر عندما كان يعرض الصفحة
    • 2
      ليست لي ثقافة علمية مطلقا....و لكني (اخشى)...ان (العبث)بالنواميس الكونية ..سيجلب الضرر المحدق..وان اغلب ما نحن فيه من امراض و مسرطنات جزء كبير منها بسبب تطور العلوم-بعيدا عن هدي الدين و الأخلاق....لذا فرغم زيادة معدل الأعمار الا ان زيادة الأمراض الفتاكة و التلوث و افساد البيئة و البحار و (ربما)مستقبلا العبث بالجينات البشرية و الحيوانية...تسبب حجيما في الأرض لا مناص منه. فهل افتكاس طريقة لحصد القمح مرتين في العام..من قبيل الإجتراء على نواميس وضعها الاله ام من باب التدبر و التفكر في خلق الله؟
    • 2
      السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ربما لا بد من خبرات شخصية و ذكريات طفولة كي تشمها لكنها حقا عندي أيضا.. أجمل روائح الكون
    • 36
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى المحاورين والمحاورات اكيد كل واحد فينا عايش من زمان فيه مننا الى عايش من زمان بس وفين مننا الى عايش من زمان قوى وفيه مننا الى عايش من زماااااااان قوى قوى من ايام الجينه الجبس زى لما بيقولوا واكيد كل واحد فينا مر بمواقف عصيبه وصعبه ومشكلات كتيره قوى واكيد تعامل معها وحلها او محلهاش بس اهم حاجه انه تعامل معها ايه رايك لما نفتكر المشاكل دى ونشوف ازاى تعاملنا معها وازاى واجهناها ونشوف النتيجه كانت ايه اكيد هنفيد بعضنا يمكن يكون واحد فينا فى ظروف
    • 12
      وانا صغير لما كنت ازهق وانفخ كانوا يقولوا بس يا حبيبي ما تعملش كده تاني النفخ بيحرق الملايكة وبعدين مع صاحبي لما ازهق من حاجة وانفخ يقولي استغفر الله وبعدين ناس كتير قالت ده حرام لكن انا كده لما بتضايق باخد نفس عميق واخرجه ببطء او بسرعة ده بيريحني شوية وكل اللي قال حرام محدش جاب لي دليل ابدا لا من القرآن ولا من السنة ..مش عارف فيه دليل فعلا علي كده
  • أضف...