اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل انت شجاع ولا جبان

محمود الشاعر

Recommended Posts

الموضوع ده منقول من أحد المنتديات علشان محدش يقول انه بتاعي انا

هل أنت جريء و صريح ؟؟

اولا....

اسئله للبنات ..

1-هل حبيتى من قبل؟

2-هل تشعرين بالفراغ العاطفى؟

3-هل تبحثين عن نصفك الاخر؟

4-هل انتى مزاجيه؟

5-هل انتى معقده؟

6-هل تشعرين بالملل؟

7-هل لديك ذوق باختيار ملابسك؟

8-هل لديك الشجاعه والصراحه ان تقولى عيوبك الحقيقية بالمنتدى؟

9-هل تكرهين شخص ما ولماذا ؟

10-ماذا تصفين شكلك العام؟

11-هل تمت خطبتك ولم يتم شىء بسبب رفض الخاطب لكى؟

12-ما الصفه التى تطلق عليكى غالبا؟

13-من هو العضو الى مزهقك فى المنتدى؟

14-هل انتى مغروره وشايفه نفسك؟

15-هل انتى حنونه؟

16-هل كذبتى مره كذبه قويه ودخلت على الكل؟

17-تحسين ان فى شىء ناقص فى حياتك وما تعرفين السبب؟

18- هل ندمتى على قرار اخذتيه بحياتك؟

19-تحسين انك مظلومه؟

20-هل انتى غيوره؟

..

ثانيا ......

اسئله الشباب ..

1-هل حبيت من قبل؟

2-هل تشعر بالفراغ العاطفى؟

3-هل حققت هدفك بالحياه حتى الان؟

4-هل انت معقد؟

5-هل ندمت على قرار اتخذته فى حياتك؟

6-هل خطبت مره ورفضتك البنت؟

7-هل انت قد المسؤليه؟

8-هل لديك الشجاعه والصراحه انك تقول عيوبك الحقيقية

9-هل تشعر بالملل؟

10-هل انت قاسى بالتعامل مع الجنس الاخر؟

11-ماذا تصف شكلك العام؟

12-ما الصفه التى تطلق عليك غالبا؟

13-هل بالك مشغول بشىء؟

14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟

15-هل انت بوجهين؟

16-هل تتقبل النقد الصريح جدا؟

17-هل انت عصبى؟

18-هل انت مغرور وشايف نفسك؟

19-هل انت حنون؟

20-هل انت منافق ومحتال ؟

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

الموضوع ده منقول من أحد المنتديات علشان محدش يقول انه بتاعي انا

هل أنت جريء و صريح ؟؟

اولا....

اسئله للبنات ..

1-هل حبيتى من قبل؟

4-هل انتى مزاجيه؟

5-هل انتى معقده؟

6-هل تشعرين بالملل؟

15-هل انتى حنونه؟

19-تحسين انك مظلومه؟

20-هل انتى غيوره؟

..

ثانيا ......

اسئله الشباب ..

1-هل حبيت من قبل؟

4-هل انت معقد؟

7-هل انت قد المسؤليه؟

9-هل تشعر بالملل؟

11-ماذا تصف شكلك العام؟

13-هل بالك مشغول بشىء؟

15-هل انت بوجهين؟

17-هل انت عصبى؟

19-هل انت حنون؟

20-هل انت منافق ومحتال ؟

1 -ايوه حبيت قبل كده

2-نعم اشعر بفراغ عاطفى

3- لا ابحث عن نصفى الاخر

4-نعم انا مزاجية

5 - نعم انا معقده

6 - لا اشعر بالملل

7 - نعم لدى ذوق فى اختيار ملابسى

8 - لا استطيع الاعتراف بكل عيوبى ممكن شويه منها

9 - نعم اكره شخص ما لغباءه الشديد .. جوزى

10 - شكلى العام جذابه

11 - لا لانى المره اللى اتخطبتها كانت الاولى والاخيرة

12 - دماغى طئه

13 - مفيش بصراحة حد مزهقنى ف المنتدى

14 - لا ابدا عمرى ما كنت مغرورة ولا شايفه نفسى

15 - نعم انا حنونه

16 - كذبت كتير ودخل عالكل

17 - فى اشياء ناقصه فى حياتى بس انا عارفه الاسباب

18 - نعم ندمت على قرار اخذته فى حياتى .. الجواز طبعا

19 - لا اشعر بانى مظلومه

20 - نعم انا غيوره على اى حاجه باحبها قوى

رابط هذا التعليق

هل أنت جريء و صريح ؟؟

اولا....

اسئله للبنات ..

1-هل حبيتى من قبل؟

4-هل انتى مزاجيه؟

5-هل انتى معقده؟

6-هل تشعرين بالملل؟

15-هل انتى حنونه؟

19-تحسين انك مظلومه؟

20-هل انتى غيوره؟

1-ايوة حبيت

2-لا معنديش فراغ عاطفى

3-لا عندى نصفى الاخر

4-نعم مزاجية جدا

5-ايوة عندى كام عقدة عرفاهم

6-لا معنديش وقت للملل

7-ايوة عندى زوق فى اختيار ملابسى واكتر منها اكسسوارى (لانى من محبى الفضة وخصوصا القديمة)

8-ايوة وقلتها قبل كدة انة مش بانسى الاسائة ابدا وفية حتة فى قلبى سودة مش بتغفر -انى باتالم من نزالة الاخرين لحد المرض - ان دموعى قريبة بشكل مخجل -ان ردود افعالى لا يمكن التنباء بيها

9-اكرة حمايه جدا لان كان السبب فى مشاكل كبيرة ايام الخطوبة

10-شكلى مصرى بيقولوا حلوة بس انا مش شايفةدة

11-تمت خطبتى مرة واحدة من الى بحبة واتفكت ورجعنا بعد سنة واتجوزنا

انما حد اتقدم لى ورفضنى حصلت مرة واحدة بس انا كمان رفضة لنفس السبب انى اطول منة

12-دماغك ضربةوتفكرى مش زى الناس

13-محدش مزهقنى فى المنتدى

14-احيانا باكون مغرورة بس علىاى حد معوج

15- حنونة ايوة جدا

16-لا مكذبتش لانى مقتنعة ان محدش لة عندى حاجة

17-لا الحمد لله مفيش حاجة نقصانى خالص

18-لا عمرى ما ندمت الا على تصرفات قليلة مش قرارت

19- لا مش مظلومة

20-لا مش اوى (يمكن غيورة فى شغلى )

اظن اكتر من كدة جراءة متلاقيش :angry2:

رابط هذا التعليق

1- والله مش عارف اللي كنت بحس بيه زمان ده وبطلته كان إيه :angry2:

2- لا معنديش

3- لأ - ماحققتوش لإن هدفي هو الجنة وده ما يتحققش دلوقتي -_-

4-طبعا انا معقد وكلاكيعو كمان بس قربت افك كل عقدي ( بالشغل بجد والاستمتاع بالحياة ) :P

5- ندمت علي 99 % من قرارتي وانا أعيش الآن أزهي عصور الندم :

6- لا - لأني عمري ما خطبت

7- قدها وقدود

8- معنديش مشكلة اني أقول عيوبي - المهم لمين ؟

9- لأ - ونفسي يبقي اليوم 48 ساعة مش 24

10- لما ابقي اتعامل مع الجنس الآخر هبقي أعرف ( أعيش وحيدا - وزميلاتي في العمل كلهم من سن ماما ومن الأجنبيات ( انجليز - أمريكان - أستراليين )

11- دمااااغ

12- شكلي عادي جدا لدرجة ان مفيش حد يعرفني الا ويقولي عن حد يشبهني تماما من عيلته او قرايبه - والغريب انهم من بلدان مختلفه آخرهم شخص سوري بيحلفلي انه سايبني في دمشق - علي واحد صاحبه هناك - وجه لاقاني هنا

13- بعشرة الاف شيء من أول هتغدي ايه بعد ساعة لحد مستقبل أولادي-ده لو جم- اللي لسه معرفش مين هتكون أمهم في- عهد جمال مبارك طال عمره

14-- هو واحد أشترك مع الكثيرين في عدم محبته - أما حبي للجميع فهو غير محدود

16- تصرفاتي بألف وجه - ساعات فاجر وساعات تقي - ساعات رقيق القلب وساعات قاسي - ساعات شجاع وساعات جبان- لكن أتعامل مع الناس بوجه واحد واللي عاجبه

17-أتقبله وما أزعلش من اللي قاله - وأزعل من نفسي اني استنيت علي نفسي لحد ماواحد شاف فيا عيب لا يمكن السكوت عليه :blink:

18-انا إسم علي مسمي -_-

19- أنا أعتقد انني اهم شخص في العالم - بالنسبه لنفسي - ولكني أعرف قدراتي واتصرف علي اساسها- وبالتالي انا أحدد من أكون - أحترم كل الناس بل والحيوانات ايضا - واسألي القطط اللي طبت عليا في البيت ودخلت من الجراج لحجرتي واستضفتها لحد ما خلفت والعيال كبرت :angry2:

-19نعم ( علي الأقل مع الرجاله )

20-انا منافق ومحتال ونصاب وعليا حكم عشان كده هربت من مصر :angry: :D

يا امتي لا تفزعي من سطوة السلطان .....اية سطوة ؟ ما شئت ولي واعزلي ...لا يوجد السلطان إلا في خيالك

رابط هذا التعليق

الاصدقاء

nancy

yacho

اشكركم على جرائتكم بس كان نفسي نعرف بعض اكتر يعني الواحد يتكلم اكتر من غير اسماء حقيقية او اماكن فعلية علشان كل واحد فينا يطلع اللي جواه من غير خجل او خوف

عموما انا هبدأ بنفسي

1- هل حبيت من قبل

نعم حبيت انسانة من اجمل المخلوقات ويمكن هى السبب الحقيقي اللي خلاني اتفهم مشاعر المرأة و احترمهم لان احترامي ليهم معناه اني بحترمها

2- هل تشعر بفراغ عاطفي

نعم فى بعض الاوقات اشعر بفراغ كبير لا يملئه سوى شخص واحد لم يعد موجود

3 -هل حققت هدفك فى الحياة

للاسف الشديد لا لعدة اسباب منها الكسل افتقاد الرغبة الظروف السفر وحاجات كتير ملخبطة ودخلة فى بعض

4- هل انت معقد

الحمد لله انا عايش الحياة ببساطة شديدة ممكن اقدر اتفهم معظم الافكار و المواقف حتى وان كنت مختلف معها فكريا او عقائديا والقاعدة الاساسية اننا بشر ممكن نغلط وممكن كمان نعمل حاجة صح وزي ما انا بتألم اكيد انت كمان بتألم علشان كدة مفيش حاجة متعقد منها غير المواصلات

5-حاجات كتير منها السفر مش السفر فى حد زاته لكن التوقيت والكيفية كمان اني سبت المسرح و الاخراج علشان لقمة العيش وكمان اني ما كنتش قوي كفايا وسبتها لوحدها لحد ما ضاعت وحاجات تانية معنديش الشجاعة اني اقولها

6-هل خطبت مرة و رفضتك البنت

لا رفضوني اهلها هم مش رفضوني هما وقفوا معايا فترة بس لما مقدرتش رفضوني ارتحت يا اخويا

7-هل انت قد المسئولية

مش هقدراقول اه أو لا لكن الحمد لله عندي حس طبيعي بواجباتي تجاه الاشخاص و الافعال والاماكن واذا كلفت بعمل لا اهدأ حتى انهيه

8- هل لديك الشجاعة لتقول عيوبك الحقيقية

نعم اخطر عيب عندي اني باصبر على الاسأة واصبر واصبر لحد ما الشخص يفتكرني عبيط وساعتها بيفاجئ بشخص أخر وبيكون انتقامي بشع وبكره نفسي بعدها علشان كده ديما باحاول اصبر والتمس الاعذار والناس بتفتكر اني ضعيف بس مش مشكلة لاني عارف انا بعمل ايه وكمان انا سوسه يعني لما اخش فى حياة حد لازم اسيب اثر يعني الشخص لازم يفتكرني طول عمره بس مش بشكل وحش لازم يكون بحاجة حلوة قوية يعني اعلمه حاجة تنفعه وتغير من حياته المهم انها تكون شيئ كويس

9-هل تشعر بالملل

نعم أوقات كتير

10 -هل انت قاسي مع الجنس الاخر

الحمد لله لا لاني كنت الولد الوحيد لاخوات بنات فى الغربة مالناش غير بعض وهما بيحبون جدا وانا بحب اخواتي جدا فمعنديش غيرة منهم ومش شايف اي فرق غير العوامل النفسية اللي بتزرعها البيئة المحيطة فى نفس الطفل انت ولد يعني لازم تكون قوي وحاد وقائد وانت بنت يعني لازم تكوني منكسرة و تابعة الحمد لله دين الاسلام مفرقش فى العقاب ولا فى الثواب لكن فرق فى الاختلاف الجسماني وطبيعة هذا الاختلاف لملائمة الدور الحيوي المهم للي ربنا كتبه علينا

11- متوسط الطول رياضي بعض الشئ ناس كتير بيقولوا عليا وسيم وشيك علشان كده مراتي بتغير عليا بجد

12- الصفة اللتي تطلق عليا غالبا هي سوسه وحلال العقد وساعات عبقرينو

13-حاليا تأمين مستقبل الاولاد وبدأ مشروع جديد ربنا يتمه على خير شغل يعني

14- هل تحب تكره أحد فى المنتدي

علشان انا جديد مكملتش شهرين لسه مكرهتش حد وانشاء الله مش هكره حد لان الكره ضعف ومبحبش اكون ضعيف اما اللي بحبهم كتير جدا مش هقول اسماء علشان محدش يزعل او حد يفهمني غلط حلوة حد يفهمني غلط دي

15- هل انت بوجهين

مش عارف ساعات بحس كده فعلا بش مش منافق منافق بالمعني المفهوم ممكن اجامل شوية او احسن شوية وساعات بحتار فى نفسي بس عموما انا صريح لاقصى حد خصوصا فيما يتعلق بي شخصيا ومع مراتي واصحابي اللي يقدروا معني الصراحة

16- هل تتقبل النقد

بل اعشقه فمعني ان هناك احد ينقدك فهذا يدل انه قد شعر بك وانك موجود وقد تركت اثرا ما قد يقبل النقد من شخص او المديح من شخص أخر فشعاري انا انتقد اذا انا موجود

17-هل انت عصبي

انا هادئ جدا لكن اذا ثرت اصبح تووووووور هائج والحمد لله حاطط اعصابي فى تلاجة علشان ماذيش حد وكلمة ربنا يسمحك بتحل حاجات كتير بدل ما اروح فى داهية

18- هل انت مغرور وشايف نفسك

انا مش مغرور لكن عارف قدر نفسي رحم الله امرئ عرف قدر نفسه يعني لازم اعرف انا مين وبمثل ايه واحافظ على هذا الشكل خصوصا اني عارف مقدرتي واقدر اعمل ايه لكن مش مكابر وعارف نقط ضعفي فين انا عارف اني شيئ عظيم ومحصلش بس فى ناس تانية اعظم مني ومحصلتش اكتر مني

19-هل انت حنون

الحمد لله فعلا انا حنون اخواتي واقاربي واولادي ومراتي واصحابي بيقولوا اني حنين جدا يارب اكون فعلا كده

20- هل انت منافق ومحتال

محتال لا

منافق فاعوذ بالله السميع العليم من النفاق واسئل الله العظيم رب العرش العظيم ان ينجيني من النفاق لانه موجود بشكل او باخر فى قلوبنا حتى لو كنا منعرفش المسئلة نسبية

ارجو ان اكون جاوبت بصراحة واكد لكم اني حاولت جاهدا ان اكون صادق ومفكرتش فى السؤال بل على العكس كنت بتكلم معاك كاني اعرفكم من زمان انا حاولت اعرف نفسي واعرفكم عليا حولوا انتم كمان تعرفوا نفسكم بجد و تعرفونا عليكم

شكرا-

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

اسئله الشباب ..

1-هل حبيت من قبل؟...................................................كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييير

2-هل تشعر بالفراغ العاطفى؟.........................................كبيييييييييييييييييييييييييييييييييييير

3-هل حققت هدفك بالحياه حتى الان؟............................... اطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

4-هل انت معقد؟........................................................اطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

5-هل ندمت على قرار اتخذته فى حياتك؟...........................كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير

6-هل خطبت مره ورفضتك البنت؟...................................اطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

7-هل انت قد المسؤليه؟...............................................اطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

8-هل لديك الشجاعه والصراحه انك تقول عيوبك الحقيقية .....نعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

9-هل تشعر بالملل؟.......................................................احيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانا

10-هل انت قاسى بالتعامل مع الجنس الاخر؟.......................اطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

11-ماذا تصف شكلك العام؟............................................الحمد لله

12-ما الصفه التى تطلق عليك غالبا؟...................................عصبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي

13-هل بالك مشغول بشىء؟............................................... نص نص

14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟......................................اموت فيهم كلهم

15-هل انت بوجهين؟.......................................................اطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلاقا

16-هل تتقبل النقد الصريح جدا؟..........................................ياريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت

17-هل انت عصبى؟........................................................طبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعا

18-هل انت مغرور وشايف نفسك؟.......................................يا عم خليها علي الله

19-هل انت حنون؟.........................................................عيبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي

20-هل انت منافق ومحتال ؟.............................................اكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــره اسمه

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

1 -ايوه حبيت قبل كده

2-نعم اشعر بفراغ عاطفى

3- لا ابحث عن نصفى الاخر

4-نعم انا مزاجية

5 - نعم انا معقده

6 - لا اشعر بالملل

7 - نعم لدى ذوق فى اختيار ملابسى

8 - لا استطيع الاعتراف بكل عيوبى ممكن شويه منها

9 - نعم اكره شخص ما لغباءه الشديد .. جوزى

10 - شكلى العام جذابه

11 - لا لانى المره اللى اتخطبتها كانت الاولى والاخيرة

12 - دماغى طئه

13 - مفيش بصراحة حد مزهقنى ف المنتدى

14 - لا ابدا عمرى ما كنت مغرورة ولا شايفه نفسى

15 - نعم انا حنونه

16 - كذبت كتير ودخل عالكل

17 - فى اشياء ناقصه فى حياتى بس انا عارفه الاسباب

18 - نعم ندمت على قرار اخذته فى حياتى .. الجواز طبعا

19 - لا اشعر بانى مظلومه

20 - نعم انا غيوره على اى حاجه باحبها قوى

استرعي انتباهي بعض ردود الاخت yacho

اولا اهنيها علي صراحتها مع نفسها فهي شجاعه تحسب لها

و انا اتفق معها في بعض الاجابات و خاصه رقم 18

فانا اشعر بنفس المشكله و وجدت ان كثير من الاصدقاء يعاني المثل

فما هو الحل ؟

هل يمكن البحث عن نقاط الاتفاق و الجوانب المتماثله و محاوله البعد عن نقاط الاختلاف

هل يمكن التغاضي عن السلبيات في شريك الحياه و البحث عن الايجابيات

ولكن هناك سلبيات لا يمكن التغاضي عنها مثل العصبيه . الغباء. البخل

فكيف يمكن التصرف ؟

د.خالد

رابط هذا التعليق

1-هل حبيتى من قبل؟..................................................................... نعم

2-هل تشعرين بالفراغ العاطفى؟......................................................... نعم :sad:

3-هل تبحثين عن نصفك الاخر؟.......................................................... :wub:

4-هل انتى مزاجيه؟....................................................................... مش دايما

5-هل انتى معقده؟......................................................................... أحيانا يقال عني دقة قديمة

6-هل تشعرين بالملل؟.................................................................... آآآآآآآآآآآآآآه أوقات كثير

7-هل لديك ذوق باختيار ملابسك؟...................................................... نعم جدا

8-هل لديك الشجاعه والصراحه ان تقولى عيوبك الحقيقية بالمنتدى؟........... نعم..بس خلي الطبق مستور :blush:

9-هل تكرهين شخص ما ولماذا ؟...................................................... لا أبدا معرفش أكره

10-ماذا تصفين شكلك العام؟........................................................... الحمد لله

11-هل تمت خطبتك ولم يتم شىء بسبب رفض الخاطب لكى؟..................... لا

12-ما الصفه التى تطلق عليكى غالبا؟............................................... دمك عسل

13-من هو العضو الى مزهقك فى المنتدى؟......................................... لا..لا مفيش

14-هل انتى مغروره وشايفه نفسك؟.................................................. لا ....بس سعات آه.....بس مش أوي ;)

15-هل انتى حنونه؟..................................................................... نعم ....أوي

16-هل كذبتى مره كذبه قويه ودخلت على الكل؟.................................... أصلا مبحبش الكذب لأنه حرام و ضعف بس لو كذبت حتدخل عالكل

17-تحسين ان فى شىء ناقص فى حياتك وما تعرفين السبب؟................... نعم حجات كثير و عارفة السبب

18- هل ندمتى على قرار اخذتيه بحياتك؟........................................... أووووووووه نعم ندمت حين لات مندم

19-تحسين انك مظلومه؟.............................................................. ياه كثير أوي

20-هل انتى غيوره؟.................................................................... جدا

..

رابط هذا التعليق

ثانيا ......

اسئله الشباب .. ايوة شباب في سن اليأس

1-هل حبيت من قبل؟ اكيــــــد ؛؛؛؛ وما زلت

2-هل تشعر بالفراغ العاطفى؟ لاء

3-هل حققت هدفك بالحياه حتى الان؟ انا راضي عن نفسي

4-هل انت معقد؟ الحمد لله فانا انسان بسيط جدا

5-هل ندمت على قرار اتخذته فى حياتك؟ كتيييييييير

6-هل خطبت مره ورفضتك البنت؟ ما حصلش هي من اول خبطه ومن يومها

7-هل انت قد المسؤليه؟ اظن ذلك

8-هل لديك الشجاعه والصراحه انك تقول عيوبك الحقيقية {لاء}

9-هل تشعر بالملل؟ وسطكوا !!! ما اظنش

10-هل انت قاسى بالتعامل مع الجنس الاخر؟ اطلاقاً فانا اقطر حنيه

11-ماذا تصف شكلك العام؟ شعر اصفر وعيون خضرا ولون خمري وطول بعرض {بمراخير منمه وودان ضغير }

12-ما الصفه التى تطلق عليك غالبا؟ ابو لسانين

13-هل بالك مشغول بشىء؟ باولادي

14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟ ايوة

15-هل انت بوجهين؟ كلنا لينا اكتر من وجه

16-هل تتقبل النقد الصريح جدا؟ ايوة بس مش القاسي

17-هل انت عصبى؟ اطلاقاً

18-هل انت مغرور وشايف نفسك؟ اطلاقاً

19-هل انت حنون؟ جداً

20-هل انت منافق ومحتال ؟ احياناً

رابط هذا التعليق

اسئله للبنات ..

1-هل حبيتى من قبل؟________________________ أكيد

2-هل تشعرين بالفراغ العاطفى؟__________________لأ برضه ربنا ملاه بحماده

3-هل تبحثين عن نصفك الاخر؟___________________ان شاء الله ما نحتاجلهوش

4-هل انتى مزاجيه؟_________________________ أحيانا

5-هل انتى معقده؟_________________________ربما

6-هل تشعرين بالملل؟______________________فى بعض الاوقات

7-هل لديك ذوق باختيار ملابسك؟_______________الحمد لله

8-هل لديك الشجاعه والصراحه ان تقولى عيوبك الحقيقية بالمنتدى؟___________ما أظنش

9-هل تكرهين شخص ما ولماذا ؟_______________________الكره شىء سىء ما بعرفش اكره بس ممكن ازعل

10-ماذا تصفين شكلك العام؟_________________________كويسه بالنسبة لسنى

11-هل تمت خطبتك ولم يتم شىء بسبب رفض الخاطب لكى؟________لا الحمد لله

12-ما الصفه التى تطلق عليكى غالبا؟_____________________دبلوماسية

13-من هو العضو الى مزهقك فى المنتدى؟___________________كل اللى ما بيشاركوش

14-هل انتى مغروره وشايفه نفسك؟_______________________ربما

15-هل انتى حنونه؟_________________________________الحمد لله

16-هل كذبتى مره كذبه قويه ودخلت على الكل؟_________________كلنا بنكذب بس موش بالطريقة دى ده يبقى خداع

17-تحسين ان فى شىء ناقص فى حياتك وما تعرفين السبب؟__________احيانا افتقد دفء الاسرة

18- هل ندمتى على قرار اخذتيه بحياتك؟______________________مرتين

19-تحسين انك مظلومه؟_______________________________من يرضى بقضائه لا يظلم

20-هل انتى غيوره؟_________________________________أيوه

موضوع ظريف يا محمود يسلم نقلك

:wub: :blush: :sad:

عندما تشرق عيناك بإبتسامة سعادة

يسكننى الفرح

فمنك صباحاتى

يا ارق اطلالة لفجرى الجديد

MADAMAMA

يكفينى من حبك انه......يملأ دنياى ....ويكفينى

يا لحظا من عمرى الآنى.....والآت بعمرك يطوينى

يكفينى .....انك........................تكفينى

رابط هذا التعليق

لذيذ جداااااااااا الموضوع دا وفيه مساحة صدق نااااااااااادرة

في الجووووووون يا استاذ محمود :sad:

اسئله للبنات ..

1-هل حبيتى من قبل؟.......3 مرات بس في كل مرة لازم يجيني الطرف التاني يقولي بحبك اقوم احبه على طول!!!!!!!!!! حتى لو ماكنتش واخدا بالي منه اصلا :blink:

2-هل تشعرين بالفراغ العاطفى؟... احيانا كتير لما زوجي ينشغل عني :wub:

3-هل تبحثين عن نصفك الاخر؟....موجود بس في الشغل :sad:

4-هل انتى مزاجيه؟........جدااااااا ودا اكبر عيب فيا.. يعني لو عجبني شيء وعاوزة اشترية وسالت حد وقالي " زي ماتحبي" او ماشي الحال اقريف وممكن ما اشتريهوش حتى لو عيني فيه!!!!!!!!!!! mfb:

5-هل انتى معقده؟.......فيا عقد كتير عارفاها كويس نتيجية للحياة اللي عيشتها و التجارب اللي اكبر من سني وعديت بيها.. ف كل كلكيعة وكلكيعة ااااااااد كدا لدرجة اني مش عاوزة اخلف او خايفة اجيب طفل افرغ فيه عقدي زي ما بشوف من امهات كتير!

6-هل تشعرين بالملل؟....بدون شغل....... على طووووووووووووووووووول

7-هل لديك ذوق باختيار ملابسك؟.. لما ببقى عاوزة اكون شيك.. انما في العموم اعز البهدلة جداااااااااااااااااااا :D

8-هل لديك الشجاعه والصراحه ان تقولى عيوبك الحقيقية بالمنتدى؟.........يالهوي... فضتششششششششيحة

9-هل تكرهين شخص ما ولماذا ؟... اه د. عبدالمنعم ربنا ياخده

10-ماذا تصفين شكلك العام؟..طفلة في ثوب ال 30

11-هل تمت خطبتك ولم يتم شىء بسبب رفض الخاطب لكى؟.. التلات حبوب يييييييه قصدي حبيبة سابوني بسبب اهلهم :blush:

12-ما الصفه التى تطلق عليكى غالبا؟...جدعة.. عاقلة.. عصبية.. شعنونة... بس اول واخر واحدة هما اكتتتتتتتر حاجا

13-من هو العضو الى مزهقك فى المنتدى؟...واحد كان هنا من الرعيل الأول واختفى في ظروف غامضة ;)

14-هل انتى مغروره وشايفه نفسك؟ لما الوضع يستاهل اترسم على حد قدامي برسم الغرور الخليجي اللي هوا على اصووووووووووله ويكرهك عيشتك

15-هل انتى حنونه؟...لأقصى درجة وان كنت اوقات مش بعرف اعبر خصوصا لأخواتي وبابا

16-هل كذبتى مره كذبه قويه ودخلت على الكل؟.. زمان وانا صغيرة في تانية ابتدائي كنت بكدب وبعدين تحولت الى الصدق التام لحد سنة رابعة كلية كذبت كدبة واحدا فقط ولسبب ساذج جدااااااااا لكنها كانت اكبر كدبة في حياتي كلها وخدت عليها اعظم عقاب من ربنا.. لكنالحمدلله ربنا لطف بحالي ومن بعدها استحالة اكدب ولو على رقبتي..

17-تحسين ان فى شىء ناقص فى حياتك وما تعرفين السبب؟..ايوا.. انا ناقصاني.. لو لقيتني ها افرق كتيييييييير في حياتي..

18- هل ندمتى على قرار اخذتيه بحياتك؟...على كل مرة تنازلت عشان حد ما يستاهلش..وعلى تصرف عملته ايام تعب بابا وكان توقيته غير مناسب..

19-تحسين انك مظلومه؟..احيانا..

20-هل انتى غيوره؟... على جوزي واخواتي و بابا.. بس اخواتي و بابا اكتر.. لكنها غيرة محمودة ومش مزعلة حد بالعكس كوميدية جدا..:)

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

فما هو الحل ؟

هل يمكن البحث عن نقاط الاتفاق و الجوانب المتماثله و محاوله البعد عن نقاط الاختلاف

فكيف يمكن التصرف ؟

د.خالد

اخى العزيز د. خالد

اشكرك

مانكرش ان مداخلتك طمنتنى الى حد كبير .. وحسستنى براحة شويه وبينى وبين نفسى

كنت قلقانه شويه من اعترافاتى بس برضه كنت متاكده ان فى حد حيفهم وحيحس واحمد الله

واشكر الله ان اللى اخد باله وفهم وحس انسان باحترمه وباقدره من اول يوم دخلت فيه المنتدى

السؤال اللى حضرتك سألته اجابته صعبه جدا ويا ريتنى كنت اعرفها كنت ارتحت من زمان

بس احساس وحش قوى انك تكون مش سعيد ومطلوب منك تسعد كل اللى حواليك ..

شوية شجاعة ونعمل موضوع منفصل خاص بالمشكله دى اللى موجوده بين ازواج كتير فعلا زى

ما حضرتك قلت .

تحياتى لك

رابط هذا التعليق

اسئله الشباب ..

1-هل حبيت من قبل؟

حصل و كان فى الإبتدائيه ولازمتنى فى الإعداديه و لم أراها بعد ذلك و لم اعرف للحب طعم بعد ذلك

كثيرا

لا اعتقد و اعتقد ايضا انه لن يتحقق لأن هدفى من سابع المستحيلات

4-هل انت معقد؟

عندى كلكوعه و احيانا اصرح بيها لنفسى ...عدا ذلك خالى من العقد

لا اعرف للندم طريق لأنى قانع بالمقسوم

حصلت مره واحده و لسبب أنى كنت مازلت طالب و كرشونى بس بطريقه مهذبه و مش فاهم لحد دلوقتى ايه اللى خبطنى فى ناقوخى و خلانى اعمل كده

7-هل انت قد المسؤليه؟

اعشق المسؤوليه و اسعى ليها

بالتأكيد بس العقده اللى عندى صعب اقولها

9-هل تشعر بالملل؟

طبعا و احيانا لدرجه الضجر و الهروب0

للأسف اجيد فن التعامل مع الجنس الآخر وده اللى مخلينى انصح اولادى بعكس ذلك11-ماذا تصف شكلك العام؟

مقبول و شكلى من النوع المألوف مش الحلوف

قيادى و طيب و مسؤول و اقدر الم المسائل

13-هل بالك مشغول بشىء؟

كثييير و عددها كبير ..اكثرها مستقبل اولادى و المستقبل بشكل عام ..عدا همى بالبلد14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟

انا قديم حديث بالمنتدى و استطيع التعامل مع كافه الأطياف بإسلوب لبق رشيق و لا احب خلق عداوات و دى إحدى سماتى

15-هل انت بوجهين؟

اعتقد ذلك و احيانا بوش واحد و صريح جدا و جامد فى أرائى

احبه و اسعى اليه و اتحاور فيه الى ان نصل لنقطه معينه و اقبل ان اعتذر

17-هل انت عصبى؟

احيانا ..عندما اتعامل مع غباوه

انا بالفعل مغرور و اتعمد التواضع و اجد نفسى فيه و اتلذذ بالتواضع

19-هل انت حنون؟

احدى صفاتى الخيبه

20-هل انت منافق ومحتال ؟

حاولت مرارا ان اتجنب اجابه هذا السؤال و لكن انا بالفعل اجيد فن الإحتيال

يلا طالما العمليه صراحه بصراحه فأنا كده صريح جدا

كلمه حكمه قالها ابويا ...( انت راجل فخليك قد الكلمه دى )

رابط هذا التعليق

1-هل حبيت من قبل؟

أيوة .. انا قلبي بيدق على طول

أشعر بالفراغ الفكري... انا غرقان عاطفة

لأ

4-هل انت معقد؟

طبعًا

كتيــــــر

ياريتها رفضتني ..

7-هل انت قد المسؤليه؟

لأ ... أنا مسئول عن نفسي بالعافية

أيوة ... بس حد يقولهملي وأنا أقولهم وراه

9-هل تشعر بالملل؟

أغلب الأحيان

لأ

11-ماذا تصف شكلك العام؟

زي الزفت .. زي الفل ساعات تانية

أنا دايمًا محير الناس ... معرفوش يلاقولي أي صفة تنفع عليا

13-هل بالك مشغول بشىء؟

على طول ... عندي صداع من التفكير

معنديش ما نع أحبهم كلهم

15-هل انت بوجهين؟

وشين بس ... أنا بفصل وش لكل واحد في مجتمعنا

أيوة

17-هل انت عصبى؟

أيوة .. بحاول أكتم بس

أيوة .. بس للأسف على الفاضي

19-هل انت حنون؟

أيوة .. جدًا ..

20- هل أنت منافق ومحتال؟

إذا كنت بنافق نفسي .. طبعًا أنا منافق ومحتال

رابط هذا التعليق

فما هو الحل ؟

فكيف يمكن التصرف ؟

د.خالد

اخى العزيز د. خالد

اشكرك

مانكرش ان مداخلتك طمنتنى الى حد كبير .. وحسستنى براحة شويه وبينى وبين نفسى

كنت قلقانه شويه من اعترافاتى بس برضه كنت متاكده ان فى حد حيفهم وحيحس واحمد الله

واشكر الله ان اللى اخد باله وفهم وحس انسان باحترمه وباقدره من اول يوم دخلت فيه المنتدى

السؤال اللى حضرتك سألته اجابته صعبه جدا ويا ريتنى كنت اعرفها كنت ارتحت من زمان

بس احساس وحش قوى انك تكون مش سعيد ومطلوب منك تسعد كل اللى حواليك ..

شوية شجاعة ونعمل موضوع منفصل خاص بالمشكله دى اللى موجوده بين ازواج كتير فعلا زى

ما حضرتك قلت .

تحياتى لك

د.خالد

yacho الاخت

مش انتم بس اللي حاسس بعدم التوفيق فى الزواج ناس كتير حاسة بنفس المشكلة

أولا انا مش هخطب او اقول درس يمكن تكونوا اكبر مني او اصغر مني مش مهم المهم اني مريت بنفس التجربة المشكلة لما يكون الشريك عصبي أو مش همة اللي يحصل خصوصا لما يكون في اولاد انا مش هقدر اذكر عيوب الطرف الاخر لانها مش موجودة ومش هتعرف انا قلت ايه بس ممكن اتكلم عن الموضوع عموما من تجربتي اكتشفت انها هى كمان مش سعيدة معايا صحيح فى حاجات مش عارفة تغيرها بس حاولت اتفهم وعدي الامور والكلمة الحلوة بتعمل مفعول السحر والايام بدل ما كانت 100% نكد وزعل بقت تقريبا كل شهر يومين بس وباقي الشهر كويسين ليه علشان فى حوار ومفيش هجوم مني على الاقل وممكن نفتح موضوع خاص نتكلم فيه عن الموضوع ده

باقي الاصدقاء أحيكم على صراحتكم المقنعة

شعنونة

هى شعنونة لسنها بينقط صراحـــــــــــــــــــة مشعننة

بنت مصرية جميل الهدوء والتوافق مع الذاتربنا يحميك

ياسو

ديما مليان بالمفاجئات الحريفة

مصرية يعني مصرية

الحمد لله على السلامة

خضر

المختصر المفيد اطلاقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا

أحمد هادي

ربنا يحقق هدفك ويدخلك ويدخلنا الجنة برحمته امين اللهم امين

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

1-هل حبيت من قبل؟

كتيرررررررر

نو

Yes..... so far

4-هل انت معقد؟

أه ... ليه ؟

أي نعم

لأ

7-هل انت قد المسؤليه؟

و قدود

أيوة

9-هل تشعر بالملل؟

مش قوي ... حياتي كلها أكشن علي ساسبينس

إطلاقاّ مطلقاّ سعادتك ... بالعكس

طبعاّ ماعدا لحظات الكوميونيكيشن إيرور اللي بتحصل ساعات مع التواصل مع الجنس الأخر .

11-ماذا تصف شكلك العام؟

مقبول

مغرور

13-هل بالك مشغول بشىء؟

بالي مشغول 24\7 كما يقولون ... فأنا دائم التفكير

كلهم إخوات عزيزات حتي و إن إختلفنا في الرأي

بس إشمعني العضوات يعني ؟؟

15-هل انت بوجهين؟

في الشغل بس ... و أعتقد إن ده المطلوب في الوظائف التي تتعلق بالعمل مع العملاء من مختلف المستويات و الثقافات بس طبعاّ دون إسراف و لا إبتذال و لا غش .

إمممممم .... مش دايماّ

17-هل انت عصبى؟

أي نعم

أراها ثقة لا نهائية .... و يراها غيري أحياناّ غرور

19-هل انت حنون؟

أعتقد

20-هل انت منافق ومحتال ؟

لأ

تم تعديل بواسطة Hammer

You can.... If you think you can

رابط هذا التعليق

موضوع حلو .................

في الحر ده...................

بس هو كل واحد ( وانا منهم) بيقرأ ردوود غيره ليه...؟

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

موضوع حلو .................

في الحر ده...................

بس هو كل واحد ( وانا منهم) بيقرأ ردوود غيره ليه...؟

علشان نعرف بعض اكتر

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

ثانيا ......

اسئله الشباب ..

1-هل حبيت من قبل؟------------------ للاسف لم احب حتى الان بالشكل الذى اتمناه

2-هل تشعر بالفراغ العاطفى؟--------------- جداااااااااااااااااااا

3-هل حققت هدفك بالحياه حتى الان؟------------- من الناحيه العمليه نعم

4-هل انت معقد؟ -------------------------------- كلا البته

5-هل ندمت على قرار اتخذته فى حياتك؟ ---------- لا اتذكر اننى ندمت على قرار هام فى حياتى

6-هل خطبت مره ورفضتك البنت؟ ---------------- لم يحدث حتى الان

7-هل انت قد المسؤليه؟ -------------------------- بشكل كبير نعم

8-هل لديك الشجاعه والصراحه انك تقول عيوبك الحقيقية ؟ ----- نعم و لكن ليس لكل الناس

9-هل تشعر بالملل؟ --------------------------------- فى بعض الاحيان و لكن لا استسلم له

10-هل انت قاسى بالتعامل مع الجنس الاخر؟ --------- بالعكس

11-ماذا تصف شكلك العام؟--------------------------- كويس

12-ما الصفه التى تطلق عليك غالبا؟ ---------------- صعب ان امدح نفسى و لكن كثير من اصدقائى يعتقدون اننى شخص حكيم الى حد ما

13-هل بالك مشغول بشىء؟ ------------------- بالمستقبل

14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟-------------------- انا لا اكره احدا و الحمدلله لا فى المنتدى ولا بره

15-هل انت بوجهين؟ ------------------------ بالعكس دائما انا صريح و واضح فى مواقفى

16-هل تتقبل النقد الصريح جدا؟ -------------بشرط ان يكون نقدا موضوعيا و مهذبا

17-هل انت عصبى؟ ------------------ لا و الحمدلله و لكن كل انسان معرض للغضب من وقت لاخر

18-هل انت مغرور وشايف نفسك؟ --------- لا ولكنى اثق بنفسى كثيرا و هناك فرق

19-هل انت حنون؟ ------------------------- الى حد كبير

20-هل انت منافق ومحتال ؟------- طب بالذمه فيه حد ممكن يجاوب على السؤال ده بنعم ؟؟

حقيقى اللعبه دى ظريفه و هى تعتبر من قبيل لعبه الاعترافات

و ها هو اعترافى

1 - للاسف لم احب حتى الان بالشكل الذى اتمناه

2 - جدااااااااا

3 - اهدافى العمليه نعم

4 - كلا البته

5 - لا احب الندم و دائما اعتقد ان القرار الذى اتخذته كان ملائما فى ظل الظروف التى اتخذ على اساسها القرار و عموما انا لا اتخذ قرارات متسرعه

6 - لم يحدث حتى الان

7 - نعم استطيع ان اتحمل المسئوليه بشكل كبير

8 -

حقيقى اللعبه دى ظريفه

يمكن لانها من نوعيه العاب الاعترافات

و عموما انا مستعد للمشاركه و هذا هو اعترافى

--------------------------------------------------------------------------------------

1-هل حبيت من قبل؟------------------ للاسف لم احب حتى الان بالشكل الذى اتمناه

2-هل تشعر بالفراغ العاطفى؟--------------- جداااااااااااااااااااا

3-هل حققت هدفك بالحياه حتى الان؟------------- من الناحيه العمليه نعم

4-هل انت معقد؟ -------------------------------- كلا البته

5-هل ندمت على قرار اتخذته فى حياتك؟ ---------- لا اتذكر اننى ندمت على قرار هام فى حياتى

6-هل خطبت مره ورفضتك البنت؟ ---------------- لم يحدث حتى الان

7-هل انت قد المسؤليه؟ -------------------------- بشكل كبير نعم

8-هل لديك الشجاعه والصراحه انك تقول عيوبك الحقيقية ؟ ----- نعم و لكن ليس لكل الناس

9-هل تشعر بالملل؟ --------------------------------- فى بعض الاحيان و لكن لا استسلم له

10-هل انت قاسى بالتعامل مع الجنس الاخر؟ --------- بالعكس

11-ماذا تصف شكلك العام؟--------------------------- كويس

12-ما الصفه التى تطلق عليك غالبا؟ ---------------- صعب ان امدح نفسى و لكن كثير من اصدقائى يعتقدون اننى شخص حكيم الى حد ما

13-هل بالك مشغول بشىء؟ ------------------- بالمستقبل

14-هل تحب تكره عضوة بالمنتدى؟-------------------- انا لا اكره احدا و الحمدلله لا فى المنتدى ولا بره

15-هل انت بوجهين؟ ------------------------ بالعكس دائما انا صريح و واضح فى مواقفى

16-هل تتقبل النقد الصريح جدا؟ -------------بشرط ان يكون نقدا موضوعيا و مهذبا

17-هل انت عصبى؟ ------------------ لا و الحمدلله و لكن كل انسان معرض للغضب من وقت لاخر

18-هل انت مغرور وشايف نفسك؟ --------- لا ولكنى اثق بنفسى كثيرا و هناك فرق

19-هل انت حنون؟ ------------------------- الى حد كبير

20-هل انت منافق ومحتال ؟------- طب بالذمه فيه حد ممكن يجاوب على السؤال ده بنعم ؟؟

ليس شرطا للموت ان يكفن الميت

ولا ان ينشر له نعيا

او ان يضعوا شاهدا على قبره

انت تموت عندما تصمت بينما كان ينبغى عليك ان تتكلم

"shinercorner"

رابط هذا التعليق

Yacho كتبت

(( احساس وحش قوى انك تكون مش سعيد ومطلوب منك تسعد كل اللى حواليك ))

طيب ماهو لو الانسان مش حاسس انه سعيد ( سواء الزوج او الزوجه ) يبقي اكيد هدا الشعور متواجد ايضا

عند الطرف الاخر

ويبقي الاتنين رضوا بالتعايش بهده الطريقه من اجل الكيان الاجتماعي فقط

طيب هل فيه طريقه اخري ؟

اعتقد اننا فعلا محتاجين موضوع منفصل

د.خالد

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 18
      السلام عليكم و رحمه الله و بركاته .. يفوز باللذات كل مُغامر و يموت بالحسرات كل جبان ! المغامرة هي التجربة المثيرة و الغريبة أو الغير عادية ، و عادة بيكون فيها مخاطر كتير إما مخاطرة بحياتك أو مستقبلك أو فرصة عمل أو تجارة .. الخ ياعني مش شرط ارمي نفسي من فوق سطوح بيتنا و أقول أنا مغامر :D .. مقولات كتير موجودة عن المغامرة منها .. يفوز باللذات كل مُغامر ، و يموت بالحسرات كل جبان .. من يتهيّب صعود الجبال ، يعش أبد الدهر بين الحفر .. غامـــر ، تنجــــــــح .. الحياة إما أن تكون مغامرة
    • 0
      لم تعد المسكنات مجدية فى حل المشاكل الاقتصادية وتداعيات الأزمة العالمية الأمر الذى تطلب قرارا شجاعاعرض المقال كاملاً
    • 0
      فلسطين توحد الفلسطينيين فى كل بقعة بالأراضى الفلسطينية بمن فيها عرب 1948.. تحية إجلال للشعب الفلسطينى الأعزل عرض المقال كاملاً
    • 19
      فاكرين الراجل اللى كان بيكلم الأمريكان انجليزى "بالجامد" على منصة رابعة يوم 4 يوليو 2013 ؟ وكان بيفكرهم "بالجامد" إن 4 يوليو ده كان يوم تحرير أمريكا وبعدين قعد ينده عليهم "بالجامد" ويقولهم فرييييييييييييييييــى إيييييــجييييييييييــبت والجمهور يهلل ويكبـَّر ويحمد ويحوقل ويحسبن ؟ بعدها بكام شهر لقيناهم فى الشوارع وحتى فى "المحاورات" بيقولوا الانقلاب أمريكانى ضد الإسلام ؟ ويومها ارتفع هتاف إحدى مجموعاتهم - اللى فى العنوان - عند القنصلية الأمريكية فى اسكندرية على العموم كل شيئن
    • 0
      جاب الشتيمة لنفسه لسانه فالت وأدبه واطى ومن أدبيات جماعته فاستحق كلمتين .. وكلمتين فقط من عدوتهم اللدودة التى يلقبونها بحمالة الحطب (هذا هو أدبهم) الأراجوز الإسلامى (أيوه ماهو كل حاجة عندهم إسلامية) شامت وسعيد بما يحدث للعراق بل ويتمنى ما حدث للعراق أن يحدث لمصر وجيش مصر التحفة (الإسلامية) فى مقطعين أحدهما لنسمع رد (حمالة الحطب) على الندل الجبان والثانية لحوالى ساعة إلا ثلث من الردح والحقد والسواد (الإسلامى) https://www.youtube.com/watch?v=C_3jOdkYKcU https:
  • أضف...