اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كلنا الاء ياريس

ابو محمود

Recommended Posts

هل من الممكن ان تعاملنا مثل الاء ياسيادة الرئيس

نحن لسنا اطفال ولا طلبة نحن اصحاب اعمال ويعمل لدينا عمال وموظفين . اكلمك بالنيابة عن مالكى العقار المنكوب بحارة اليهود شارع السقالبة مش هقول اسامى الناس ولارقم العقار اعرفة انتة زى ماعرفت ان الاء فى مكتب الوزير منتا عارف كل حاجة مش انت برضة الحكومة.المهم الناس اشترو المكاتب فى العقاربعقود تمليك والعقار اربع ادوار بعد صاحب العقار مباع للناس الورش والمكاتب ال اية الحى قال ان العقار بدون ترخيص ازاى اتبنى مش عارف المهم ياكبتن اصدى ياريس جة الحى الهمام وغلق المحلات علشان مش مترخصة عارف يريس عايز من المحلات كام علشان يرخصو للعلم تمن المتر الارضى فى العقار60ستون الف ج واخر دور 2الفين جنية الناس اللى فوق غلابة بس والنبى ياريس ماتضحكش على اللى هقولة اوعدنى .الاغنية راحو الحى وظبطو المهندس والمكتب اما الغبيا اصدى الغلابة اصحاب ال2000 جنية للمتر دول عندكل واحد على الاقل خمس عمال اوموظفين اضرب فى عشرة وكل موظفعندة عيلين ومدام وفيهم هتلاقى خمسين اللللللللللاء سامع ياريس ولا انت لمؤخذة سمعك تقل اقولك اقراء المهم مطلوب من كل واحد خمس بواكى مش بسكوت اى واللة بواكى بنك نوت المهم الناس قالو كتير ممكن تخفضو شوية اسمع ياسونة الاتفاق كان عينى عينك وسط المكتب والصوت حيانى اى واللة دنا كنت شاهد مع الناس المهم المهندس قال احمدو ربنا احنا وخدنكم شروة تتصور احنا شروة مش انت السبب اللة يكرمك المهم الضحك جاى اوعى تمشى الناس رفضت الرشوة (الراشى والمرتشى فى النار)المهم تحرك السيد المهندس والسادة مساعدى المهندس وقامو بتشميع المكاتب والورش بالشمع الاحمر مع عمل محاضر والذى منةالمهم الضغط جاب نتيجة وخدو الخمس بواكى المهم قالو للمهندس انت ازاى ترخص عقار من فوق لازم العقار يترخص من تحت لفوقرد وقال احنا ممكن نزيل الدور دة لو حد مش عاجبة المهم الناس ٌفدمو على الرخص ودفعو البواكى لاكن خدو بمبة اصل الحى موافق لاكن الدفاع المدنى عايز زى الحى ينهار طين عايز بواكى بس زى اللى خدها المكتب والا لارخص ولا زفت الناس دى اولى من الاء ياريس الناس دىغلابة وانا صاحبهم وهمهم انا شايلة معاهم ليك والنبى ياريس اوعى تقولى استنى جمال لحسن يدعوعليك وانا خايف من دعاهم ربنا على الظالم

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...