ياسر أحمد بتاريخ: 24 أغسطس 2006 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 24 أغسطس 2006 (معدل) صورة من الإلتماس المطلوب التوقيع عليه To: The international community Dear citizens of the world.... The case of lack of safety of The Egyptian people on public transport is becoming increasingly disastrous. The facts from valid international statistics reflect the very catastrophic situation: - 120 railway accidents occur in average annually in Egypt - 3 days ago a new railway accident happened with 58 deaths and 143 injuries - The railway accidents cost Egypt $1.3 billion, which is about 8% of the annual gross national production. - An Egyptian ferry sank last year with more than a thousand deaths (A number which is comparable to the victims of the Israeli-Lebanese war.) Investigations have proven the lack of safety and emergency standards on board, in addition to severe delay and inefficiency of life saving efforts by the Egyptian authorities - Road traffic accidents in Egypt cost the country more than 6000 deaths/year which is 8 times the average international numbers, and 30 times the equivalent statistics in the UK. Road traffic accidents are the second avoidable cause of death after heart diseases in Egypt. - Injuries due to road traffic accidents cause 30 thousand injuries annually in Egypt, being the most common cause of hospital admission in Egypt, in addition to the economic cost which rises to $ 500 million. The Egyptian authorities are not doing enough to reduce the incidence of accidents in Egypt. They are not acting efficiently to augment the safety measures in public transport. This is due to multiple factors, including lack of resources, corruption, disarrangement of priorities by the government, absence of effective pressure on the decision-makers to consider the lives of people, immaturity of the civil community in Egypt, and weak administrative and judiciary systems. The poor Egyptian citizens, already underprivileged by poverty and everyday suffering risk their lives more than once daily, using public transport which is deficient of the basic standards of safety, being run by untrained staff, with lack of maintenance of equipments. After accidents take place, life saving measures and first aids are another failure due to the same reasons affecting ambulance services, and the excessively sluggish status of the Egyptian traffic. Victims who die or become disabled following accidents are not insured and receive extremely poor compensations from the government (averagely $900 for the dead and $500 for the wounded). This means that their families and dependants will suffer for the rest of their lives as well. Through this petition, we -the undersigned- are screaming for help from the international community to impose: - Pressure on the Egyptian government to give priority to safety of its own people on public transport. - Aid to the Egyptian civil community to develop a financially supported organisation in charge of ensuring safety in Egyptian public transport. - A revolutionary reform of the Egyptian administrative systems managing public transport, which should include sufficient budgets for safety measures on public transport, training of staff, maintenance of equipment and adequate supervision. - Pressure on the Egyptian authorities to induce a genuine reform of the judiciary system - An efficient system to minimise the suffering of the victims of accidents, through improvement of the health services, insurance and/or compensation. 78 million Egyptians will be definitely able to lead better lives, only if you can give them a hand. Sincerely, The Undersigned رابط موقع جمع التوقيعات تم تعديل 27 أغسطس 2006 بواسطة عادل أبوزيد رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
عادل أبوزيد بتاريخ: 27 أغسطس 2006 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 27 أغسطس 2006 كاتب الإلتماس هو الدكتور ياسر نجم من المملكة المتحدة و قد إحتوى الإلتماس على حقائق صادمة بالنسبة لتردى حالة الطرق و المواصلات العامة إلى مستوى كارثى. قمت اليوم بالتوقيع على الإلتماس و أدعو الجميع إلى التوقيع عليه. و أضفت إلى توقيعى ملاحظة عن ضرورة تطبيق إختبار الصلاحية للمركبات مثل ذلك المطبق فى المملكة المتحدة ، أكيد الجميع يعرف محتوى الفحص الفنى للسيارات فى مصر و أنه لا يتعدى التأكد من رقم الموتور و رقم الشاسيه و أن طفاية الحريق تعمل و أن الإنبعاثات فى الحدود المسموح بها. و أكيد كلنا نقرأ الجرائد اليومية و أن القاسم المشترك فى جل حوادث السيارات هو فقد السائق السيطرة على عجلة القيادة و لم يتسا~ل أحد هل السيارة بها جهاز توجيه يمكن السيطرة عليه ؟ هل قام أحد بفحص نظام التوجيه ؟ فى الأسبوع الماضى عاد إبنى من العمل و قال لى هذه السيارة غير صالحة للإستعمال - من ناحية السلامة - و كان على حق هناك إنثناء خفيف فى ال "دونجل" و هناك "بوش فى الدركسيون" .... هذا و السيارة تم فحصها فنيا فى المرور من أسابيع و كانت عند الميكانيكى و لم يقل شيئا. إسمحوا لى أن اضع رابط إختبار صلاحية السيارات فى بريطانيا للمقارنة الحزينة فقط رابط موقع عن محتوى مفردات إختبار صلاحية السيارات فى بريطانيا و هذا هو المحتوى للتسهيل على من يتصفح الموضوع Below is a full list of all elements that are checked during an MOT test. Vehicle Identification Number Not more than one different identification number should be present on a vehicle first used on or after 1 August 1980. However, the same number may be displayed in more than one place. Registration Plate Condition, security, legibility and format of letters/numbers. Lights Condition, operation, security and correct colour. The headlamps will also be checked to see if the aim is correct. Steering and Suspension Correct condition and operation Wipers/Washers Operate to give the driver a clear view of the road Windscreen Condition and drivers view of the road Horn Correct operation and type Seatbelts All seatbelts installed are checked for type, condition, operation and security. All compulsory seatbelts must be in place. Seats Front seats secure. Front and rear backseats can be secured in the upright position. Fuel System No leaks, fuel cap fastens correctly and seals securely. The fuel cap will need to be opened. Make sure the key is available. Exhaust Emissions Vehicle meets the requirement for exhaust emission. These vary on the age and fuel type of the vehicle. Exhaust System Complete, secure, without serious leaks and silences effectively. Vehicle Structure Free from excessive corrosion or damage in specific areas. No sharp edges. Doors Open and close. Latch securely in closed position. Front doors should open from inside and outside the vehicle. Rear doors may need to be opened to gain access to testable items. Mirrors Presence, condition and security Wheels and Tyres Condition, security, tyre size/type and tread depth. Spare tyres are not inspected. Brakes Condition operation and performance (efficiency test). Wheels are not removed during the test. The tester only examined what they can see, reach or feel مواطنين لا متفرجين رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
achnaton بتاريخ: 27 أغسطس 2006 تقديم بلاغ مشاركة بتاريخ: 27 أغسطس 2006 (معدل) بسم الله الرحمن الرحيم الأحباء الافاضل العزيزالفاضل أستاذ عادل يالله .. النهارده الاحد..والرقابه المنزلية عندأمها .. وديتها يومين فى المستشفى ..فقد طالت جلستى مع النت ..وسأختصر قدر أستطاعتى فالحقيقة مش قادر .. لقد تشرفت بالتوقيع على الالتماس .. لعله يجدى ..أما السلامة فى السيارات ..ففى تصورى ترتكز على ثلاثة أواربع عوامل .. 1- زوايا واتزان العجل ..ونوع ومقاس الاطارات المستخدمه وضرورة وحدتها على الاقل فى الأكس الواحد .. 2- وهو الاهم ..صلاحية المساعدين .. وقد يكونوا احدهم هو السبب الرئيسى فى حادثه .. ومن المؤسف أن تسمح حكومة الخراب بمزاولة بعض الورش بتجديد تلك القطعة الفائقة الاهمية دون خبرة علمية عاليه ..يعنى الاوسطى بليه يملأ المساعد بزيت فاكم..وبعدها يبقى الطريق سهل الى الدار الآخرة .. أو يتكرم مستورد عديم الضمير بشحن كام كونتينر من الدول الاوربية بمساعدين مستعمله .. يلمعها وينظفها ويعرضها كجديده ..دى جريمة.. 3- بساتم الفرامل الرئيسى والفرعى على العجلات .. حذارى من إستخدام المستعمل أوالمجدد .. أو من الميكانيكى اللى يقول حاركب كاوتش جديد .. مالم يكن الكاوتش يحمل خاتم الشركةالمنتجه للسياره يبقى بلاش .. 4- لا تدع محطة البنزين تغسل لك الموتور او العفشة بالجاز - الكيروسين - الماء الساخن والصابون يكفى .. على أن يتم التشحيم بشحم معتمد ومناسب .. 5- يجب مراجعة ضغط الهواء فى الاطارات ..وضرورة تساويه فى الاطارات على الاقل فىكل أكس .. على أن يكون فى حدود وصايا الشركة المنتجه الموجودة احيانا فى ظهر غطاء التنك ..اوعلى الباب من الداخل .. 6- مراعاةالحرص فى ا لقيادة فكثير من شورعنا وطرقنا .. نفذها " عم هريدى " مقاول الانفار برعايه مهندس عديم الضمير جاهل بعلوم انشاء الطرق .. مع تحياتى تم تعديل 27 أغسطس 2006 بواسطة achnaton كلمات حق وصيحة فى واد .. إن ذهبت اليوم مع الريح ، فقد تذهب غدا بالأوتاد .. ليس كل من مسك المزمار زمار .. وليس كل من يستمع لتصريحات الحكومة الوردية ..حمار ويا خسارة يامصر .. بأحبك حب يعصر القلب عصر رابط هذا التعليق شارك المزيد من خيارات المشاركة
Recommended Posts
انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد
يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق
انشئ حساب جديد
سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .
سجل حساب جديدتسجيل دخول
هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.
سجل دخولك الان