اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ماتيجو ا نلعب لعبه مفيده

nora

Recommended Posts

السلام عليكم

حلوة اللعبه دى يا نورا بس ياريت لو ناخد بالنا من كتابه الكلام كويس عشان منسمعش كلمة من هنا ومن هناك :angry2:

فهمنى طبعا على العموم ذى ما فلانه قالت لك خدى راحتك وهى هتعمل مش واخده بالها :o :D

شوفى ياستى طبعا مفيش حد خالى من العيوب ابدا الكمال لله واحده

انا عيبى انى بتنرفز بسرعة وعصبية وممكن فى الوقت ده اضحى او اخسر شىء مهما كان غالى ولكن بحاول دلوقت بقدر المستطاع انى اتحكم فى غضبى :unsure:

والعيب التانى ومش عارفه اذا كان عيب ولا ميزة انى سريعه المسامحه يعنى اذا زعلت من حد ممكن اصلحه بسرعة واعتبر محصلش شىء وده لانى مش بحب ابدا نظام العكننه والاكتئاب والملل وعيب تانى وهو ده بعتبره اكبر عيب فيا انى بتحرج انى اقول لحد لاء على شىء ممكن اعمله مش بعرف احرج حد بصراحة

تم تعديل بواسطة بنت النيل

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

يمكن ده من طبعي انه مش باعرف ان تكون علاقتي باصحابي انيهم (انهم) يسمعوني

وبتتريقي على نورا :o

تعالي يا نورا الحقي ... :D

اه بس خلي بالك ممكن اللي حواليك يزعلوا....اقولك ليه علشان انا كده انا اي حد يدوس علي الزرار افضل اتكلم اتكلم و بعدين لما اكتشف ان اللي قدامي مش بيبادلني نفس التجاوب بحس ايه ده هو ما انا مش اهل للثقه ولا ايه....و لا رايي مش قد المقام و لا تفكيري نص كم يعني

فاهمني ....لازم تراعي النقطه ديه....و يمكن ده من طبعي انه مش باعرف ان تكون علاقتي باصحابي انيهم يسمعوني و انا ما اسمعهمش باحس انها كده انانيه

كلامك سليم 100% طبعا... واكيد طبعا انا براعي الكلام ده كويس (على فكرة انا الحمدلله ناجح اجتماعيا) وبحب دايما ان الناس تشاركني (مناسباتي السعيدة) في لحظتها (واللى مش سعيدة) بس بعد ماتكون انتهت

بس خلاص ... :angry2:

المعذب

ابن الجنايني بقى ظابط يا انجي

لوران من ناحية شارع ابوقير

يا مامي.....ايه ده ...ده بيت حماتي....اوعي تكون ..هو :unsure:

انا هو ... :o

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

هييييييييه هييييييييييييه هييييييييييييييييييييييه :angry2: :unsure:

عرفت مشكله نورا يا جماعه في الأخطاء الإملائيه ....سببه أيه ...عارفين بجد بجد أيه السبب؟؟

ماعندهاش مد في الحروف......علي طول بتاكلها...والسين والشين ..والعين والغين...والصاد والضاد...والحاء والخاء....والتاء والثاء.....يوووووووة تعبت ...مش بتعرف تفرق بينهم....بسيطه صح :D

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

شوفي أكبر عيب فيه بجد بجد..أني طيبه جدا..وممكن أتحمل اللي قدامي ...

لكن مشكلتي لا يمكن أسامح اللي يغلط عليه....ولو عمل المستحيل...بشطب عليه وأنتهي

العيب التاني بجد برضه....فعلا ممكن أقع في نفس الخطأ أكثر من مرة...يعني تقدروا تقولوا مابتعلمش نهائي من خطأي....إلا برضه لما يفيض بيه..

نفسي أعرف أقول لأ في شيء يخصني...يعني بحس دايما أني عرضه للأستغلال..لإني فعلا أتحرج أقول لحد لأ علي شيء أقدر أقدمه

ها أعمل أيه يا جماعه :o

صن ضحكة الأطفال يارب

فإن هي غردت في ظمأ الرمال أعشوشبت

لكن إن زودوها وبكيوا ..ونكدوا ..... هايتلطشوا

رابط هذا التعليق

شكرا يا داركر بس فوت دا حرف طار

بخصوص مشكلتي

جوزي اجوز عليا :P قصدي اني بسامح كتير بجد بس بوصل لدرجه اني ممكن اتنازل عن الي بيسببلي مشاكل بدون اي تفكير

ومشكله كمان كبيره اوي في حياتي الا وهي حسن النيه الزائد عن اللزوم وصريحه بزياده بخر كل الي عندي لما حد يسال

والموضوع ده بيسببلي مشاكل كتير وبيزعل ناس مني احيانا ويخليهم يسيئو الظن بي

اريد حله mfb:

بصي يا ايناس انا قلت ليكي الحل كذا مرة يا بنتي فكري قبل ماتردي ايه ممكن تكون نتيجت كلامك انا مش عيزة اقولك ان كلامك الكتير والجلده الي دابت عندك ومخلياكي تخري بتسببلي انا مشاكل اد ايه :wub:

هي لو جربتي مره تفكري ليه بيسال السؤال وايه النتيجه لو قلت او عملتت كذا هتتعودي بس نقول لمين

ايه يا داركر انت اخر واحد تتكلم

اذا كنت عايزه تتجوز واحده تايهه و مش عارفه هيا فين....روح ...روح... نام كوس وابقي تعالي اتكلم معانا

لا يا ستي ما اتعمتيش ولا حاجه بعد الشر عنك :P

يا نورا يا حبيبتي اصل عيوبي ديه لو عرفتوها مش هاتعرفوني تاني

بس اذا كنت مصره خدي القليل منها و يبقي الكثير

انا

متناقضه

ملوله (مش ممله ها ...واضحه )

غير اني في الترواه شويه....و متسالينيش يعني ايه؟

ها اتفضلي حلي بقه يا ستي

طب واحد تاني ومقدور عليه يفضفض بكلمتين تبقي مشكلته اتحلت لكن انا هاتعملي ايه فيا :wub:

لا انت حاله ميؤوس منها خلينا في المدهوله الي عيزها داركر ارحم:o

فهمنى طبعا على العموم ذى ما فلانه قالت لك خدى راحتك وهى هتعمل مش واخده بالها

شوفى ياستى طبعا مفيش حد خالى من العيوب ابدا الكمال لله واحده

انا عيبى انى بتنرفز بسرعة وعصبية وممكن فى الوقت ده اضحى او اخسر شىء مهما كان غالى ولكن بحاول دلوقت بقدر المستطاع انى اتحكم فى غضبى

والعيب التانى ومش عارفه اذا كان عيب ولا ميزة انى سريعه المسامحه يعنى اذا زعلت من حد ممكن اصلحه [/size ( نااااااااااااااااه مسكتك عقبال الي في بالي يارب )بسرعة واعتبر محصلش شىء وده لانى مش بحب ابدا نظام العكننه والاكتئاب والملل وعيب تانى وهو ده بعتبره اكبر عيب فيا انى بتحرج انى اقول لحد لاء على شىء ممكن اعمله مش بعرف احرج حد بصراحة

لاه مينفعش حكايه انك متحرجيش حد بس وحياتك انا برضو اي حد بيطلب مني حاجه بنفذها ولو بموت اعملها لما سعات بعد اشتم في نفسي بس تصوري انا مكنتش مفكرة انه عيب انا شيفه انه واجب بس سعات اقولك مش كل الناس اوافق اخدمها يعني الناس الي يعرفوني وبنا عشم اتكسف ارفض لكن معرفه سطحيه لاه عادي بس لازم الواحد يبطل العاده دي وانا شيف ننش بتقول نفس الكلام

تم تعديل بواسطة nora

رابط هذا التعليق

ياللا هحاول اهه (انتي اللى جبتيه لنفسك) خلينا نجرب :wub:

انا دلوقتي قاعد بتفرج على فيلم "حبيبي دائما" والفيلم ده بعد ما يخلص بيجيبلي اكتئاب وخشونة فى المفاصل يصاحبه صعوبة فى البلع ... ومع ذلك بقعد اتفرج عليه كل مرة... هتساعدني!!! mfb:

المعذب

ابن الجنايني بقى ظابط يا انجي

لوران من ناحية شارع ابوقير

لا حول ولا قوة الا بالله

يا واحد تاني يبني بس احد احد

هو الفيلم مشكله للدرجه دي متقفل التلفزيون وتخلصنا عيزين مشكله اعوص من كده :P

يارب ماتكسفونيش وتشتركوا هنا :P وخاصة انكم لما تعرفو ايه هي اللعبه المفيده هتطلعوا تجروا

ايه رايكم كل واحد يقول عيب او عيوبه وايه الي مش قادر يصلحه ولو حد يقدر يساعده في تغيره يقول وهكذا ايه رايكم في نشر الغسيل ده:o

السلام عليكم ورحمة الله .....

نورا... :wub: اخر مرة حاصلح لك العنوان ......انا باهزر ..اغلطى ولا يهمك وانا كل ما الاقى حاجة غلط حابقى اصلحها ..وان شاء الله حاعمل نفسى مش واخدة بالى بعد كده....

انت بتدرسى فى النزام البرتان انت كمان ؟....

ثكرا يا ابله المشرفه ومتزحليش مني تعبتك معايا بث ثكلي ههريكي من النهرده;)

بثي يا ابله المشرفه ممكن تعملولي ايقونة التصحيح اللغوي زي الاوفيس يبقى عملتم اكبر ثواب للقراء لفك التلاسم:lol:

رابط هذا التعليق

هييييييييه هييييييييييييه هييييييييييييييييييييييه :wub: :wub:

عرفت مشكله نورا يا جماعه في الأخطاء الإملائيه ....سببه أيه ...عارفين بجد بجد أيه السبب؟؟

ماعندهاش مد في الحروف......علي طول بتاكلها...والسين والشين ..والعين والغين...والصاد والضاد...والحاء والخاء....والتاء والثاء.....يوووووووة تعبت ...مش بتعرف تفرق بينهم....بسيطه صح :P

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

شوفي أكبر عيب فيه بجد بجد..أني طيبه جدا..وممكن أتحمل اللي قدامي ...

لكن مشكلتي لا يمكن أسامح اللي يغلط عليه....ولو عمل المستحيل...بشطب عليه وأنتهي

العيب التاني بجد برضه....فعلا ممكن أقع في نفس الخطأ أكثر من مرة...يعني تقدروا تقولوا مابتعلمش نهائي من خطأي....إلا برضه لما يفيض بيه..

نفسي أعرف أقول لأ في شيء يخصني...يعني بحس دايما أني عرضه للأستغلال..لإني فعلا أتحرج أقول لحد لأ علي شيء أقدر أقدمه

ها أعمل أيه يا جماعه :P

بصي يا نونش انا كنت مفكراكي صحبتي لكن لحد هنا وخلاص هاتي الفلوس الي عليكي وكل واحد منا في طريق ايه يا نونش انت لقيتي زحمه وبيقطعو فيا قلتي الحقلي حتت لحمه:o

لا مكنتش اتوكع زالك روحي يا شيخه

ومتتاخريش عليا في الجمعيه mfb:

اما عن سؤالك فدمجت رده مع بنت النيل

\

رابط هذا التعليق

موضوع لزيز يا نورا :P

هو عيب عجيب :wub:

لازم اسيب حاجة في الأخر

يعني في الأكل استحالة طبقي يخلص اسيب فيه ان شالله فتفوته

في الشرب برضه نفس الحكاية :wub:

في المطبخ بعد ما اخلص شغل اسيب معلقة سكينة اي حاجة

تفتكري ده ليه علاج ولا الحالة ميؤس منها mfb:

احترماتي تيتا شـــــــهد

رابط هذا التعليق

بصراحه يا شهد يا اختي انا عكسك تماما انا لو لقيت فتفوته على الارض ممكن اقوم الدنيا واعدهاش عشان اعرف مين رماها ومعرفش انام الا والبيت كلوا ميت فل وعشره مفيش حاجه نقصه لاني بحس بالاحباط يعني ممكن لو سيبا معلقه مغسلتهاش في الحوض افضل احلم بيها طول الليل فراغ باه يا اختشي :wub:

بس حل بجد ليكي حاولي تستمتعي باتمامك لكل شيء على اكمل وجه

ولتنظري ليها ان انا لو عملت النهرده كل شيء كامل مش بس في شغل البيت

في اي شيء في الحياه هصحى تاني يوم مرتاحه لان معلياش حاجه من امبارح وافكر بس في الي عليا النهرده

ان اقوم بيه وانهيه ايضا على اكمل وجه صدايني دا هيسعدك وهيريحك نفسيا وهيشجعك كمان على اداء اعمالك

اليوميه بنشاط وحيويه mfb:

انفع طنط بثينه كامل :wub:

* لسانك لا تذكر به عورة امرىء فكلك عورات وللناس أعين

* إذا الشعب يوما أراد الحياة فلا بد أن يستجيب القدر

رابط هذا التعليق

بلاش ااقلكم عيوبى علشان ماحدش يجيله اكتئاب نفسى :(

خلى الطابق مشتور والنبى

انا هاااقراء وبس :P

:wub: :wub: mfb:

مصرى^بالكويت

al_masrey35@hotmail.com

رابط هذا التعليق

بصراحه يا شهد يا اختي انا عكسك تماما انا لو لقيت فتفوته على الارض ممكن اقوم الدنيا واعدهاش عشان اعرف مين رماها ومعرفش انام الا والبيت كلوا ميت فل وعشره مفيش حاجه نقصه لاني بحس بالاحباط يعني ممكن لو سيبا معلقه مغسلتهاش في الحوض افضل احلم بيها طول الليل فراغ باه يا اختشي :P

بس حل بجد ليكي حاولي تستمتعي باتمامك لكل شيء على اكمل وجه

ولتنظري ليها ان انا لو عملت النهرده كل شيء كامل مش بس في شغل البيت

في اي شيء في الحياه هصحى تاني يوم مرتاحه لان معلياش حاجه من امبارح وافكر بس في الي عليا النهرده

ان اقوم بيه وانهيه ايضا على اكمل وجه صدايني دا هيسعدك وهيريحك نفسيا وهيشجعك كمان على اداء اعمالك

اليوميه بنشاط وحيويه :D

انفع طنط بثينه كامل :D

اي والله تنفعي يا طنط بس تعرفي انا ممكن استمتع بأني اعمل اي حاجة على اكمل وجه لو اتكلمنا عن شغل المطبخ مثلا ده لما بدخله اصلي قدمة استقالتي من فترة :D ..بالنسبة لشغل البيت ماليش دعوة بيه :P هو كده وخلاص انا اخر العنقود يتصرفوا هما وانا ادلع عليهم :D

حاجة واحدة لازم اسيب فيها شوية

الأكل ما بعرفش اخلص طبقي خااااااااااالص .. زمان كانت اختي الكبيرة لما بسيب حاجة في الطبق بتقلي هاتيه انا حخلصه .. بس ياخسارة اتجوزت وما فيش حد ياكل باقي الأكل الي في طبقي :)

دايما ماما تقلي يابنتي حرااااااااااام يعني جت عـ اللقمتين دوووووول :P

تحياتي تيتا شــــــــهد

رابط هذا التعليق

أنا بقي

طيببببببببببببببببببب

وغلباااااااااااااااااااااان

ومعنديش عيوب

:closedeyes:

كتيرة

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 4
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. أنا حاليا بمصر ومن سنتين تقريبا كنت في دبي وأخذت للأسف لظروف عائلية قراري الخاطئ إني أنزل و استقر في مصر والحمد لله علي كل حال حاليا وضعي صعب جدا لاني حاولت أكتر من مره اني أعدل وضعي باني أعمل أي مشروع وكنت كل مره بقع علي جدور رقبتي وأقوم وأقول الحمد لله وأحاول تاني لكن خلاص للأسف مبقيتش قادر ووصل بيا الأمر إني أمضي شيكات علي نفسي وحاوطتني الديون من كل حته والحمد لله علي كل حال... أنا بس أكون مدين بالفضل والشكر لأي حد يساعدني حتي لو بمعلومه أو نص
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. أنا حاليا بمصر ومن سنتين تقريبا كنت في دبي وأخذت للأسف لظروف عائلية قراري الخاطئ إني أنزل و استقر في مصر والحمد لله علي كل حال حاليا وضعي صعب جدا لاني حاولت أكتر من مره اني أعدل وضعي باني أعمل أي مشروع وكنت كل مره بقع علي جدور رقبتي وأقوم وأقول الحمد لله وأحاول تاني لكن خلاص للأسف مبقيتش قادر ووصل بيا الأمر إني أمضي شيكات علي نفسي وحاوطتني الديون من كل حته والحمد لله علي كل حال... أنا بس أكون مدين بالفضل والشكر لأي حد يساعدني حتي لو بمعلومه أو نصيحه با
    • Guest مؤمن
      0
      بلايستيشن 4 برو 5 اجهزة 50 لعبه كم الجمرك عليهم وارد من الصين
    • 0
      السلام عليكم و رحمه الله و بركاته اتمنى تكونوا بخير انا عارف انه ممنوع منعاً باتاص تحويل تاشيره السياحه الألمانيه إلى تأشيره عمل أو تاشيره دراسيه السؤال : أزاى ممكن استفيد طيب من التاشيره ؟ و هل من الممكن احولها لتأشيره دراسه لغه غير قابله للتحويل و أكسب و قت لحد ما أقدر ألقى عقد عمل أو أسجل فى جامعه ؟ ملحوظه : مع كامل أحترامى أرجوا الرد من الناس اللى فاهمه بس للأهميه و حساسيه الموقف بالنسبه لى ... تحياتى
    • 13
      بصراحه مودى مش جاى ابدا على كلام سياسه و لا خناق و لا شد اعصاب محتاجين نغير شويه ايه رايكم نلعب لعبه لطيفه و بسيطه بالعربى يعنى ناخد ريست اللعبه و ما فيها سهله خالص اكتب جمله او بيت شعر او حكمه او اى شيىء من تاليفك بشرط الا يحتوى على احرف منقطه كل الاحرف تكون بدون نقط يالله ورونا الشطاره و ادى تشجيعه :cheer: :waving: :waving:
  • أضف...