اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اسم لله ياولاد الحلااااااااااااااال

Beauty lolo

Recommended Posts

اذيكوا يابنات وشباب مصر _ علي رأي سنبل _ فاكرينه؟ المهم يعني انا مش هاطول . لا والنبي مش هاطول. لأ ياعم مش هاطول. خلاص بما انكم مصرين يعني ولو ماكنتوش بس تحلفوا خلاص هاطول عليكم وانتوا حرين بقي انتوا اللي مسكتوا فيا

بصوا بقي ياجماعة انا هادخل في الموضوع اهو خلاص استعدوا اللي في ايده سندويتش ولا حاجة يسيبه يعني مش طالبة طفاسة دلوقتي واللي بيقزقز لب والنبي بعيد ياباشا لو سمحت القشر بييجي علينا

خلاص؟ كله مستعد؟ ماشي الموضوع وما فيه بقي ان انا عرفت ان انا حامل من فترة كدة صغيرة ولسة مش عارفة اذا كان ولد ولا بنت بس من دلوقتي بنحاول انا وجوزي نختار اسماء ولاد وبنات يكونوا احتياطي يعني المهم ابص الاقيلك ايه جوزي جايبلي لستة اسماء أجارك الله الواد ولا البت يتعقدوا يااخواتي ؟ يعني اشي يقولي الولد يبقي تريكة عشان ابقي ابو تريكة بما انه عاشق للنادي الأهلي وابو تريكة والبنت تمشي تريكة برضه ما هي فيها تاء التأنيث في الأخر لحد خلاااااااااااااااااص :lol: ما قربت اتهبل او بالفعل اتهبلت المهم انا قلت في عقل بالي محدش هايطلعني من الورطة دي غير اخوانا اللي بيساعدوا المحتاج ومابيردوش السائل وبيغيثوا الملهوف اللي هو انا

اسم لله ياولااااااد الحلال. الاقيش معاك اسم لأخر الشهر.

رابط هذا التعليق

سمر

رحمة

عز الدين

صدر الدين

حازم

كريم

عائشة

خديجة

جويرية

وباقي اسماء امهات المؤمنين

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

اهلا بيكى يا لولو

وان شاء اللة تجيبى مولود جميل

بالنسبة لية هقولك الاسمائ اللى بحبها

الاولاد

زياد

فارس

محمد

يس

عبد الرحمن

عمار

اما البنات

حبيبة

خديجة

تقى

نورسين

اية رايك

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

اناشايف أنك تهتمي شوية بإهتمامات ابو ولي العهد ربنا يجيبة بالسلامة وتسمية ( فلافيو أو جلبيرتو ) :lol:

ولو منفعش معاكي يبقا يوسف كويس

ولو طلعت موزموزيل تبقا مريم

تحياتي

أعتبر كل فشل يصادفك إحدى تجارب الحياة التي تسبق كل نجاح وانتصار ..

رابط هذا التعليق

عزيزتى لولو

انا هقولك الأسماء الجميلة والجديدة فى نفس الوقت

أرجوان ...حمرة وقيل هو (النشأ)، و- ثياب حمر، و- أحمر و- يقال: ثوب أرجوان، قطفية أرجوان، و- شجر له نَور حسن الحمرة، (و- أُرجوان: زوجة الخليفة المقتدى، وكانت جارية، وهي امرأة محسنة بارة).

لينة...مذكورة فى سورة الحشر *ما قطعتم من لينة أو تركتموها قائمة على أصولها فبإذن الله* سورة الحشر ايه4

اللِّين نَوْع مِنْ التَّمْر وَهُوَ جَيِّد . قَالَ أَبُو عُبَيْدَة وَهُوَ مَا خَالَفَ الْعَجْوَة وَالْبَرْنِيّ مِنْ التَّمْر وَقَالَ كَثِيرُونَ مِنْ الْمُفَسِّرِينَ اللِّينَة أَلْوَان التَّمْر سِوَى الْعَجْوَة . قَالَ اِبْن جَرِير هُوَ جَمِيع النَّخْل

شهد...عسل النحل ما دام لم يعصر من شمعه.

أنس...يأنس به الآخرون، و- من الأُنْس والطمأنينة (و- اسم عدد من الصحابة منهم أَنَسُ بن مالك الأنصاري رضي الله عنه).

لجين ... الفضة البراقة

فى اسم لكن انا عايزه رأيكوا فيه وهو ثريا..معناه..مجموعة من النجوم على صورة الثور، وتصغير ثروى. (و- اسم لأميرة من العصر الأموي،

جودى... اسم جبل ذكر في القران ، وهو الجبل الذي استوت عليه سفينة سيدنا نوح عليه السلام

لانا : من اللين و الرقة ، الوردة البيضاء

روان...إطالة النظر، مع سكون الطرف (التأمل).

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،

يمكنكم الاطلاع على الموضوع خواطر حول الاسماء العربية حتى تكون الافادة اشمل

قلبك عربية تاكسي ....................... ماشي فالحب عكسي

عمال يدهس حبايب ....................... ولا بيسمع كلاكسي

عواطف سيد التاكسجي

رابط هذا التعليق

عارفه اختنا العزيزه وجميع الاخوه الافاضل

ان موضوع الاسم ده حكايه مهمه

لأن اللي بيسمي في البدايه الاب والام

لكن اللي بيشيل الأسم العمر كله صاحب الاسم

واحيانا الاب والام يكو اختيارهم له مدلول بالنسبه لهم

لكن مثلا صاحب الاسم هذا المدلول لا يشغل باله ابدا

واحيانا بتكون هناك نوع من عدم الرضا لانسان من الاسم بسبب كده

..............................

.............................

من النهايه حاولي تختاري اسم وسط لاهو من بتاع اليومين دول

ولا تروحي لبعيد بعيد عن ايامنا.......... ويبقي وسط

وخلي بالك يكون سهل في الكتابه علشان انا عارف

ياما الاسماء عقدتنا في كتابتها في الحضانه

..........................

.........................

أتفقوا علي تلات اسماء بنات وتلات صبيان

واكتبوهم في ورقه .... واختاروا بعد ما تقفلوا الورقه

والاستاذ يختار اسم البنت والاستاذه تختار اسم الولد

ومنظرين الاسم ان شاء الله

......................

.....................

بس الاهم ربنا يكرمك وتممي ايامك علي خير

وتطمنينا عليكي ان شاء الله

تم تعديل بواسطة khedr

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 58
      إخترت أن أضع هذا الموضوع فى باب "محاربة الفساد" .. فليس الفساد ماليا أو إداريا أو سياسيا فقط .. فلقد ابتلينا بأفظع ألوان الفساد .. إنه الفساد الفكرى أشكر ثورة 25 يناير لأن من ميزاتها الكبرى الاطاحة بجهاز أمن الدولة ، الذى كان بمثابة غطاء بلاعة .. بمجرد أن تم رفعه ، انطلقت الصراصير لنراها بأعيننا .. و "اللى كان مستخبى بان" وقبل أن ينبرى قلم غيور موتور للهجوم ، أقول هنا أننى لا أعنى كل المتأسلمين وأتباعهم الطيبين .. أنا أقصد تلك العينة من قادة هذا "الفكر المتأسلم" .. ولا أريد أن أشرح معنى استعم
    • 3
      عندما نتحدث عن اقدم حضارة في التاريخ ... عندما نتحدث عن الدولة التي ذكرت في القرآن ثلاث مرات ومنحها الله سبحانه وتعالى الامن والامان ... كما منحها مختلف انواع الخير الذي لا ينتهي حتى وان سرق على مر التاريخ ... عندما نتحدث عن خير اجناد الارض كما وصفهم الرسول محمد صلى الله علية وسلم ... عندما نتحدث عن دورها التاريخي على مر العصور ... عندما نتحدث عن دورها الرئيسي والريادي في قيادة الدول العربية سياسيا وعسكريا ومكانتها بين العالم واهميتها ... فلن تستطيع المقالات او حتى الكتب ان توصف مصر . ولا ننسى
    • 6
      والله أنا مش مصدق نفسى ..... فبركه الأعترافات وصلت للهبل ده ؟!!!! من جريده الشروق التفاصيل الكاملة لاتهام تنظيم الزيتون بالشروع في تصنيع القنبلة النووية وطائرة بدون طيار آخر تحديث: الثلاثاء 4 اغسطس 2009 12:04 م بتوقيت القاهرة صابر مشهور وأحمد حسني - فجرت تحقيقات نيابة أمن الدولة فى قضية تنظيم الزيتون المتهم بتنفيذ هجوم مسلح على محل ذهب مملوك لأقباط وقتل 5 من العاملين فيها مفاجآت مذهلة. تبين أن 5 متهمين اعترفوا فى التحقيقات بأنهم فكروا فى تصنيع قنبلة نووية. "شوف البساطه" كما اعترف المت
    • 1
      لو سمحتم يا جماعة انا عايز اسأل على إسم فيلم مصري بطولة نور الشريف وصلاح السعدني قصة الفيلم بتحكي عن راجل كبير مات وساب ثروه كبيرة لأولاده .. المشكله اني مش فاكر الحبكه كويس علشان اعمل بحث عنه لكن تقريبا هو ترك وصية بأمواله لأفضلهم وبعدها بدأ الصراع بين الاخوه .. وكان صلاح السعدني مثقف ومخرج مسرحي .. واخوه نور الشريف كان جاهل وغني ... واخوهم الثالث كان ملاكم وبطل جمهورية .. يا ريت اللي يعثر على إسم الفيلم يدلني عليه وليكم الأجر والثواب
    • 45
      يا جدعان إمبارح برنامج العاشرة مساءً و90 دقيقة اللي هو تبع الحكومة نزلوا بكاميراتهم على لجان الإستفتاء ومافيش صريخ أبن يومين راح هناك إلا وقال إنه هايرفض الإستفتاء ويقول لأ لمبارك .. ولمسوا بأنفسهم إن الإقبال ضعبف جداً والناس منفضه لمبارك أساساً لكن لم يكن لدى اي مصري في الخارج او في الداخل أو في قاع المحيط أدني شك في إن عناوين الصحف الحزبية الواطية هاتقول ز ما قال الأهرام كده النهاردة طبعاً الجمهورية ما سكتتش وراحت رده عليهم بمنتهى القوة عارفين الإقبال المننقطع الجماهير ده كان كام ما بين
  • أضف...