اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تعالو نتعرف على هذه المديــنه

قديم

Recommended Posts

ما هي هذه المديــــــــنه

تم تعديل بواسطة قديم

تستغرق مناقشة المسائل التافهة وقتاً طويلاً لأن بعضنا يعرف عنها أكثر مما يعرف عن المسائل الهامة

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

الإجابة : القاهرة .. وبالتحديد شارع عباس العقاد

لكن الإجابة الصحيحة الي غشتها من البروبيرتيز بتاعت لاصورة

هي " حيفا " المُحتلة ... صح ؟

---------

قولي يا قديم ... ممكن إسرائيل تيجي تحتل القاهرة والجيزة شهرين ويخليهم لنا زي حيفا كده ويغوروا ... ممكن ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

tnk:حزينة حيل يا فلسطين وبكرة نحررك بالدم

: :)

ربنا يردها لنا وللفلسطنين يا رب

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

أنا بالي راح على فيينا او مدن اليابان ولم كن اتخيل انها توجد هنا في الشرق الأوسط لكن لما عرفت انها لا تقع داخل دوله يحكمها العرب....... قلت آه كده ممكن وهذا لا يمنع اني " بأكره اسرائيل "

رابط هذا التعليق

حقيقي فعلا يا سي سيد المجرم لازم يترك اثر للجريمــه ..

كان ممكن اعيد تحميلها من موقع للتمويــه . اشكرك

اهلا نجفــه نورتي الموضوع . وان شاء اللــه تتحرر فلسطين . ونرمي اسرائيل في البحر

عزيزي The Professor . فعلا كلنا نكره اسرائيل . تسلم علي التعليق الهادي

معلومات اضافيه

هذه المدينة أول مدينة عربية تم تركيب مترو أنفاق بها قبل أكثر من ستين عام، لاحظ قبل أكثر من ستين عام أو بالأصح قبل أكثر من سبعين عام.

الصوره لحيفاء الفلسطينية ، و الصور الأولى هي لحدائق البهائية المطلة على جبل الكرمل ، و القبة الكبيرة هي لضريح مؤسس البهائية سيد على محمد المدفون بهذه المدينة العتيقة ، و بهذا فإن مدينة حيفا تعتبر قبلة البهائئين لوجود ضريح ( الباب ) بها ...

هل لوكانت تحت الحكم العربي ستكون حيفا الاسيرة بنفس هذا الجمال ؟؟؟

تستغرق مناقشة المسائل التافهة وقتاً طويلاً لأن بعضنا يعرف عنها أكثر مما يعرف عن المسائل الهامة

رابط هذا التعليق

حقيقي فعلا يا سي سيد المجرم لازم يترك اثر للجريمــه ..

كان ممكن اعيد تحميلها من موقع للتمويــه . اشكرك

اهلا نجفــه نورتي الموضوع . وان شاء اللــه تتحرر فلسطين . ونرمي اسرائيل في البحر

عزيزي The Professor . فعلا كلنا نكره اسرائيل . تسلم علي التعليق الهادي

معلومات اضافيه

هذه المدينة أول مدينة عربية تم تركيب مترو أنفاق بها قبل أكثر من ستين عام، لاحظ قبل أكثر من ستين عام أو بالأصح قبل أكثر من سبعين عام.

الصوره لحيفاء الفلسطينية ، و الصور الأولى هي لحدائق البهائية المطلة على جبل الكرمل ، و القبة الكبيرة هي لضريح مؤسس البهائية سيد على محمد المدفون بهذه المدينة العتيقة ، و بهذا فإن مدينة حيفا تعتبر قبلة البهائئين لوجود ضريح ( الباب ) بها ...

هل لوكانت تحت الحكم العربي ستكون حيفا الاسيرة بنفس هذا الجمال ؟؟؟

طبعا لانها من صنع الخالق وليس المخلوق !!!! :blush2:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 2
      متخافوش تقبلوا كل الأشياء و كل الأشخاص اقبلوا كل حاجة و اياكم و التجاهل و التطنيش القبول مش التزام متخافوش القبول مش ضد البرستيج القبول مش رضا و لا حب القبول يعني اللهم لا اعتراض القبول يعني " الحمد لله" تعالوا نعمل Acceptance List قائمة قبول ********* ********* نجمع فيها كل الحاجات اللي احنا مش متصورينها نعم و شايفينها بلاء او ابتلاء الحاجات اللي اكيد شايفينه
    • 0
      هذا الفيديو يوضح مافعله الفلول ونظام مبارك http://www.youtube.com/watch?v=LuzFjFTKlLc
    • 1
      فرق بين الترشيح وبين التوقع ممكن ارشح س من المترشحين . ولكنني لا اتوقعه يفوز بكرسي الرئاسه ايا كان الشحص الي تتوقعه قد تتفق معاه او قد تختلف معاه . وايا كان عسكري او ..... المهم انت تتوقع مين ,, , وبدون ابداء الاسباب انا عن نفسي بصراحه اتوقع عمر سليمان رئيسا لمصر واتوقع يكون نائبه د ايمن نور
    • 8
      عشرة أشياء نتعلمها من اليابانيين في محنتهم
    • 12
      انا شايف انى تعبت من كثرة المواضيع والجدل قولت اخرج فى رحلة استجمام يلا بينا اللى عايز يزاملنى انا تحت امرة التذاكر جاهزة والقطر واقف مستنى حتى شوفو انا قولت الى جاى معايا ييجي قطر عايز يركب عربيتة أهو الطريق كدة علشان محدش يزعل صلو على النبى علشان تعرفو قد اية المدام بتتعب معايا الكام قطعة غسيل دول اللى هسافر بيهم قال تغسلهم على ما تحضر باقى الشنطة اقصد الشنط دى حاجة بسيطة من البلوفرات كدهون لزوم الخروجات دى شوية سندوتشات لزوم الرحلة ماه انا نسيت اقولكم انى من اكلى لحوم
  • أضف...