اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أضحك ... أضحك ...أضحك...أضحك

Diab

Recommended Posts

خدوا دول في السريع

واحد اتصل بمراتة قالها حضري المية السخنة راح صاحبة قالة انت حمش قوي قالو امال هاغسل المواعين بمية باردة

محشش قطع رأس أخوه وهو نايم...وقعد يضحك ويقول: هيتجنن لما يصحى الصبح وميلقهاش

بعد أن أصبح الرئيس الأميريكي بوش نجماً في مجال مكافحة الإرهاب طلبأن يُصمم له طابع بريدي يحمل صورته . . لتسجيل إنتصاراته أثناء فترة ولايته ..! أكدّ على مستشاريه ضرورة أن يواكب الطابع البريدي المواصفات العالمية في الجودة . تمّ تصميم وطباعة الطابع وتوزيعه على مكاتب الخدمات البريدية في الولاياتالمتحدة . . فعادت الأخبار بعد أيام أن الطابع لا يلتصق ..!!! أتصل بوش بمستشاريه وطلب منهم التحقيق في الأمر . . بعد إنزعاج الكثيرين من عدم إلتصاقالطابع . وعادت التقارير من مكاتب البريد كالتالي " الطابع يحمل أعلى جودةممكنة في الإلتصاق . . ولكن الناس تبصق على الجهة الخطأ "

واحد صعيدي كان مسافرفلما وصل المطار لقاهم مركبين جهازجديدعبارة عن مرايا لما تقف قدامها تعرف عنك كل حاجة, فالصعيدي انبسط و راح وقف قدام المراياالمرايا قالت: أنت هريدي من الصعيد و عندك طيارة كمان نصساعةالصعيدي اتبسط و راح لبس خواجه و راح تاني وقف قدامالمرايا, المرايا قالت: انت هريدي من الصعيد و عندك طيارة كمان ربعساعةالصعيدي راح لبس خليجي و راح تاني وقف قدامالمراياالمرايا قالتله, ايوة انت هريدي من الصعيد خليك قاعد تستهبل كده لحدما الطيارة تروح عليك

تم تعديل بواسطة justme

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

• الردود 2.6k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مواصفات رجل 2010

شياكة تمام

كرش لقدام

بيسمع الكلام

بيترعش لما يشوف المدام

)

نسيتي دي

وان كانت زوجته من النوع النكدي المتأصل

فسيصبح من العظماء لانه من قرفه وزهقه وطهقه من هذه العيشة بيدفن نفسه بشغله فيبرع ويدهش الناس ويثبت المثل القائل

"وراء كل رجل عظيم امرأة

تم تعديل بواسطة Folana

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

مرة عالم راكب قارب و في عرض البحر. جرى الحوار الاتي بينه و بين صاحب القارب:

العالم: قوللي يا عم محمد..تفهم في الكيمياء؟

عم محمد: لا ولله يا فندم

العالم: تؤ تؤ تؤ...فاتك نص عمرك

(كمان شوية)

العالم: قوللي يا عم محمد..تفهم في الفيزياء؟

عم محمد: لا يا فندم

(كمان شوية)

العالم: قوللي يا عم محمد...تفهم في البيولجي؟

عم محمد: ولا عمري سمعت عنها يا فندم

عم محمد: سعادة الباشا حضرتك بتعرف تعوم؟

العالم: لأ

عم محمد: فاتك عمرك كلووووو

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

مره واحد صعيدى قابل واحده اجنبيه

سالها : انتى منين

قالتله: وات؟ what?

قالها: اجدع ناس الوتاوته

مرة واحد صعيدى بيدهن الحيطة.... قالوله طب حط جرنال تحتك... قال لهم : لا مش مهم انا كدا طايل

مره واحد صعيدي أخد 8986 قفا علي سهوه

صعيدي راح المحكمة

القاضى بيسأله انت متجوز مين؟

قاله:متجوز واحدة ست

القاضى قاله انت هتهرج؟أمال فى حد بيتجوز راجل؟

قاله:اه اختى

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

لا داع لاقحام الدين في النكت والطرائف فالاستخفاف بالصلاة وبمن قتل عمر بن الخطاب ال...خ قد تكون عواقبها وخيمة على من ذكرها

صدقت يا اخ مسافر

ربنا يباركلك ع التذكرة و يسامحنا جميعا :)

مره واحد صعيدي أخد 8986 قفا علي سهوه

يا عم دونجل... خف تعوم

مش كده يعني

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

يا عم دونجل... خف تعوم

مش كده يعني

يا عم ياسر

أخوك دنجل صعيدي و من سوهاج كمان

بس النكتة كده

عايزني احرف فيها لا سمح الله

ده حتي يبقي عيب علي الصعايدة

Tak It Easy

هو النكت يعني هتلزق

ربي

ان لم يكن بك علي غضب............. فلا أبالي

غير أن عافيتك هي أوسع لي

رابط هذا التعليق

ذات يوم رأت الأميرة ليلى الثعلب خلف شجرة فسألته: هل انت الثعلب؟ فقال لها نعم .. ثم رأت الاميرة ليلى الثعلب خلف صخرة فسألته :هل انت الثعلب ؟ فقال لها نعم .. ثم رأت الاميرة ليلى الثعلب داخل مغارة فسألته : هل أنت الثعلب ؟ فقال لها: ايوا انا الزفت انا الهباب انا الطين .. سيبينى بقى اعرف اعمل حمام :)

واحد بخيل اوى صحى من النوم مفزوع مراته بتساله مالك قالها كابوس فظيع حلمت انى عازم اتنين ع الغدا

سألوا محشش لماذا سمت قناة السويس بهذا الاسم? رد وقال: لأنه السفن بتمشي بسويس بسويس

عجوز بيقول لواحد : خلاش عجشنا بقى .. فقاله الراجل يا عم متقولش كده انت لسه شباب .. فقاله العجوز أديك خمشة جنيه و تقول كده قدام مراتى ?فرد الراجل و قاله هات عشرة جنيه و أطلعك عيل

امريكا ...وبعد سنتين اتصل بأبوه وقال له انا اتجوزت وجاني ايدز يابا .......... ابوه إضايق اوى وقاله : وماسميتوش على اسم جدك ليه

واحد مسطول بيسألوه : انت ساكن فين? قالهم: عارفين بيتهوفن ? قالوله آه .. قالهم اهو انا فى البيت اللي جمبه

واحد فافى مراتة بتولد وقاعدة تصرخ جامد وهو واقف بره عمال يعيط ويقول لنفسه انا السبب انا السبب

مرة واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر شنبه اتجزع

واحد حرامي قرر يتوب سرق شريطين لعمرو خالد

اتنين مساطيل راكبين عربية خبطوا واحد فااللى بيسوق بيقول للى جمبه انزل شوفه مات ولا لسه قاله السكران التانى : تعالى كده يمين شوية..أيوه.. شمال بقى شوية.. أطلع لقدام... بس كده مات

تاجر مخدرات راح يخطب عروس سألوه بتشتغل إيه ? قالهم فني تــــكـــيــيــيــيــيـــف

مسافر صعيدي في المطار بيفتشوه أمن المطار لقو معاه بودرة بيضة فقالوله : إيه دي أوعى تكون جمرة خبيثة? ... فقالهم: يا جـــمــــاعـــه جمرة ايه اهدوا كدة متودناش ف داهية ... دا هيروين

اهبل سال امريكية اسمك ايه? ردت: فكتوريا براون ..... وانت? قال لها: لكزس كحلي

اتنين صعايدة واحد بيقول للتانى : الحق ده بيجولك البابا شنودة وجع فى البانيو رجله اتكسرت .. التالى قاله : ايه البانيو ده ? قاله : وانا ايش عرفنى هو انا مسيحى

مرة كان فى ضابط شرطة بيكره الصعايدة فكان واقف على الطريق بعربية الشرطة ومعاه جردل وكل مايعدى وادد صعيدى يقول له ايه ده يقول الصعيدى دردل يأخذه فى العربية على السجن فعدى واحد صعيدى مفتح فقال له ايه ده قال له جردل قال له بنجيبوه منين قال له منعند بتاع الدرادل راح خده فى العربية

مره واحده رايحه تشتكي لأمها: يا ماما يا ماما الحقيني..? الام: مالك في ايه??! فقالت: كل ما اعمل الاكل لجوزي ياخده ويرميه للكلب!!! الام: يا حرام والكلب ذنبه ايه بس

ماشى فى جنازة بيقول للناس : يا جماعه الجنازه فاضية قدام

واحد قال لأبوه: بابا عاوز أكمل دراستي بره قال: وايه المشكلة قول لأمك تفرشلك في الحوش بس خد بالك لتبرد

تم تعديل بواسطة Diab

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

أزواج للبيع

في إحدى المدن تم افتتاح متجر لبيع (الأزواج) حيث يمكن للمرأة الذهاب لاختيار زوج بنفسها ومن بين التعليمات التي وضعت في المدخل حول أسلوب عمل المتجر : أن للمرأة فرصة الدخول مرة واحدة للمتجر ! ويمكن الاختيار من أحد الطوابق أو الذهاب إلى الطابق الآخر الأعلى منه ولكن لا يمكن النزول إلى أسفل.

:

:

دخلت إحدى النساء (لمتجر الأزواج) لاختيار زوج لها

في مدخل الطابق الأول علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله

وفي مدخل الطابق الثاني علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم

وفي مدخل الطابق الثالث علامة :

ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب

وكانت المرأة تـفكـر 'واو ولكن سأستمر بالصعود'

وقد وصلت إلى الطابق الرابع لتجد علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب ويساعدون زوجاتهم في أعمال المنزل

فتعجبت في خلجات نفسها

' يا إلهي إني لا أستطيع التحمل سأوافق '

ولكنها استمرت بالصعود

وفي مدخل الطابق الخامس وجدت علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب ولهم قابلية رومانسية عالية لمغازلة زوجاتهم دائماً

وكادت أن تطأ قدمها ذلك الطابق إلا أنها استمرت بالصعود

وفي مدخل الطابق السادس وجدت علامة :

أنـت الـزائـرة رقـم 4.363.012

ليس هناك أي رجال في هذا الطابق

لأن هذا الطابق وجد خصيصا كبرهان أن النساء لا يمكن إرضاؤهم شكراً للتسوق في 'متجر الأزواج' وانتبهي لخطواتك وأنتِ تخرجين ونتمنى لكِ يوما سعيداً

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

أزواج للبيع

في إحدى المدن تم افتتاح متجر لبيع (الأزواج) حيث يمكن للمرأة الذهاب لاختيار زوج بنفسها ومن بين التعليمات التي وضعت في المدخل حول أسلوب عمل المتجر : أن للمرأة فرصة الدخول مرة واحدة للمتجر ! ويمكن الاختيار من أحد الطوابق أو الذهاب إلى الطابق الآخر الأعلى منه ولكن لا يمكن النزول إلى أسفل.

:

:

دخلت إحدى النساء (لمتجر الأزواج) لاختيار زوج لها

في مدخل الطابق الأول علامة :

وفي مدخل الطابق الثاني علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم

وفي مدخل الطابق الثالث علامة :

ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب

وكانت المرأة تـفكـر 'واو ولكن سأستمر بالصعود'

وقد وصلت إلى الطابق الرابع لتجد علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب ويساعدون زوجاتهم في أعمال المنزل

فتعجبت في خلجات نفسها

' يا إلهي إني لا أستطيع التحمل سأوافق '

ولكنها استمرت بالصعود

وفي مدخل الطابق الخامس وجدت علامة :

الرجال هنا لديهم عمل ومؤمنون بالله ويحبون أطفالهم وشكلهم جذاب ولهم قابلية رومانسية عالية لمغازلة زوجاتهم دائماً

وكادت أن تطأ قدمها ذلك الطابق إلا أنها استمرت بالصعود

وفي مدخل الطابق السادس وجدت علامة :

أنـت الـزائـرة رقـم 4.363.012

ليس هناك أي رجال في هذا الطابق

لأن هذا الطابق وجد خصيصا كبرهان أن النساء لا يمكن إرضاؤهم شكراً للتسوق في 'متجر الأزواج' وانتبهي لخطواتك وأنتِ تخرجين ونتمنى لكِ يوما سعيداً

ياسلاااااااااااااااااام ايه الحلاوة دى ياعنبى

عظمة على عظمة

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

واحدة راحت اسرائيل ورجعت حامل

جوزها سألها اية دة؟ قالت لة اسكت مش انا جبتلك اسير

هههههههههههههههههههههههه

جااامده بجد

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

الراجل اللى قتل سوزان تميم بيقول لحسنى مبارك كدة تسيب واحد من ولادك المصريين ينحبسو فى السجن كدة

فقال لة حسنى مبارك ماهو انت اللى حمار انا مقلتش سوزان دى

رابط هذا التعليق

ههههههههههه الله يخرب بيت شيطانك يا عم جو

:roseop:

بجد ضحكتني نكتة الاسير وسوزان عشان جداد

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

الراجل اللى قتل سوزان تميم بيقول لحسنى مبارك كدة تسيب واحد من ولادك المصريين ينحبسو فى السجن كدة

فقال لة حسنى مبارك ماهو انت اللى حمار انا مقلتش سوزان دى

:roseop: wst:: :sofa:

:Zamalek: راية في البلكونه...

شاره عالعربية....

زملكاوي عيلتي كلها زملكاويه :dance:  

رابط هذا التعليق

دة نكته تعكس الوضع الحالى اللى احنا فيه ( الوكسه):

الريس طلب رئيس الوزراء بصفة عاجلة وقال له انت عارف ان الانتخابات قربت وانا عاوز اعمل خطة علشان الشعب يحبنى وتزداد شعبيتى ايه رأيك .

رئيس الوزراء : احنا نطلع قانون ان اللى يعدى من كوبرى قصر النيل يدفع 50 جنيه فطبعا الناس هترفض تقوم سيادتك تطلع قراريلغى القانون ده وبكده الشعب يحبك

الريس :ماشى نفذ ونشوف (وبعدها بكام يوم تابع الريس الموضوع)

الريس لرئبس الوزراء : ها ايه الاخبار ؟

رئيس الوزراء : للاسف الناس دفعت عادى

الرئيس : طب شوف قانون تانى ونفذ انا عاوز حاجه قويه تقرف الشعب

رئيس الوزراء : احنا نعدل القانون ان اللى يعدى من كوبرى قصر النيل يدفع 50 جنيه رايح و50 جنيه جاى فطبعا الناس هتزمجر تقوم سيادتك تطلع قراريلغى القانون ده وبكده الشعب يحبك اكتر

الريس :ماشى

الريس لرئبس الوزراء : ها ايه الاخبار ؟

رئيس الوزراء : للاسف الناس برضك دفعت عادى

الريس : يا عم شوف حاجة تقرفهم وتخليهم يمشوا يكلموا نفسهم

رئيس الوزراء :خلاص احنا نطلع نعدل القانون تانى ان اللى يعدى من كوبرى قصر النيل يدفع 50 جنيه وقفا رايح و50 جنيه وقفا جاى فطبعا الناس هتزمجر

الريس : ممتاز وانا المره دى هانزل بنفسى اشوف الوضع

نزل الريس بنفسه يشوف تأثير القرار فقابل واحد طالع من على الكوبرى متنرفز قوى وعمال يشتم ايه القرف ده دى حكومه بنت ....وا وا ..........انا لازم ارفع قضيه عليهم ..... او ف................ فين الريس ييجى يشوف اللى بيحصل لنا

الريس : تعالى مالك فى ايه ايه اللى حصل لك انا الريس إحكى لى

المواطن : حاجه صعبه قوى سيادتك انا بقى لى 5 ساعات على الكوبرى خلوا اللى يعدى من الكوبرى يدفع 50 جنيه قلنا ماشى , وبعدين خلوها 50 جنيه رايح و50 جنيه جاى دفعنا ,وفى الاخر اللى يعدى يدفع 50 جنيه وقفا رايح ........................ و 50 جنيه وقفا جاى

بس سيادتك مش مزودين الناس اللى بتضرب بالقفا

"يا ابن آدم إنما أنت أيام كلما ذهب يوم ذهب بعضك"

الإمام العابد الحسن البصرى

رابط هذا التعليق

اهبل خطف هبله ركبها عربيه فضلت تصوت قالها حتسكتي ولا انزلك قالتله لا حسكت

تم تعديل بواسطة Damo

Unkown~

رابط هذا التعليق

فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس

بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات

ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقلها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده

انا ديييييييييييك

Unkown~

رابط هذا التعليق

واحد بيدلع مراتة فبيقول لها يا قطتى

فزعلت وقالت لة لالالالالالا قولى يا غزالة

فقال لها متزعليش يا حبيبتى ما هو انت فى الاخر حيوانة

رابط هذا التعليق

واحد بيدلع مراتة فبيقول لها يا قطتى

فزعلت وقالت لة لالالالالالا قولى يا غزالة

فقال لها متزعليش يا حبيبتى ما هو انت فى الاخر حيوانة

يا جو .. انت ماشي معايا بالعكس ليه

مالهم بقي اللي بيقولوا يا قطتي و فراشتي و عصفورتي و بونبونايتي

خليك محضر خير بقي

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 31
      سلاح الوفد الفتاك []
    • 4
      ﻓﻲ ﺍﻭﻝ ﺻﻔﺤﺔ ﺑﺎﻟﺠـﻮﺍﺯ ﺍﻻﻣﺮﻳﻜﻲ !! ﻣﻜﺘـﻮﺏ : . . . ... ... . . ﺣﺎﻣﻞ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺠﻮﺍﺯ ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﻳﺔ ﺍﻟﻮﻻﻳﺎﺕ ﺍﻟﻤﺘﺤﺪﻩ ﺍﻻﻣﺮﻳﻜﻴﻪ ﻓﻮﻕ ﺍﻱ ﺍﺭﺽ ﻭﺗﺤﺖ ﺍﻱ ﺳﻤﺎﺀ ﻭﻓﻲ ﺍﻟﺠﻮﺍﺯ ﺍﻟﻜﻨﺪﻱ : ﻧﺤﺮﻙ ﺍﺳﻄﻮﻟﻨﺎ ﻣﻦ ﺍﺟﻠﻚ . . . . . . . . وفي ﺍﻟﺠﻮﺍﺯ المصرى ﻋﻨﺪ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺍﻟﺠﻮﺍﺯ ﺗﺪﻓﻊ ﻏﺮﺍﻣﻪ ﻣﺎﻟﻴﻪ ولا يستبدل
    • 28
      مش عارف طالبه معايا اليومين دول ثقافة وفن وحركات ... يمكن هروب من قرف المذاكرة - أنا كان مالي ما كنت في حالي وكبيري أضرب ميكي أو سوبر ميكي .. إيه اللي رماني رمية المذاكرة والوجبات المنزلية وزمزمية الميه كل يوم وشاندوشت الجبنه بالقوطة اللي زي ما يكون مقرر عليه هو راخر - المهم اتكعبلت من يومين تلاته في موقع فاروق حُسني .. قصدي الفنان فرفور حُسني اللي عيني عينك بيستغل مركزة كوزير ثقافة وكل شويه يرزعنا معرض انقح من التاني ويبيع لوحاته بملايين .. في تحدي صارخ لكل الأعراف والقوانين اللي بتمنع أستغل
    • 47
      السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا ربى ان عظمت ذنوبى فلقد علمت ربى بأن عفوك اعظم هذه تذكره لمن تطيب انفسهم بأطلاق العبارات الكاذبه بغرض الضحك وان كان الغرض المقصود منها هو تسليه الوقت وترويح القلب ولكنها لاتخرج عن نطاق الكذب ايها الاخوه الاحباب أولم تسمعوا يا اخوتى الى حديث الرسول صلى الله عليه وسلم فقد ثبت عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال: "ويل للذي يحدث بالحديث ليضحك به القوم فيكذب، ويل له ويل له"، أخرجه أحمد وأبو داود والنسائي عن معاوية بن حيدة. قال ابن حجر: إسناده قوي وحسنه الأل
    • 16
      أضحك واللا .... أعيط كاريكاتير الاستاذ مصطفي حسين الموقع الأخبار
  • أضف...