اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      بالنقاش الهادئ الهادف ترتقى المجتمعات وتتقدم وبالتالى لا يمكن أن نتخيل يوما أن مجتمعاتنا تفتقد هذه الهبة العظعرض المقال كاملاً
    • 2
      في مصر لا مجال للتقصير في العملية التعليمية    ببساطة لو نظريا تقرر وقف الدراسة لمدة أسبوع  فسيتم مد الدراسة لتعويض هذا الأسبوع       غير مقبول إن مثلا طالب الطب يتخرج دون أن يستكمل المنهج نحن نتكلم عن مصر
    • 3
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كما هو واضح من العنوان فعلا انا عشت تجربة في قمة السفالة والانحطاط مع احد مكاتب السفريات المشهورة جدا جدا جدا فعلا اتضح ان المكاتب ماهى الا عبارة عن سوق عكاظ متحضر لتجارة الرقيق بل ونهب اموال الرقيق نفسهم متردد اذكر اسم المكتب علشان علاقته قوية بالكفيل اللسعودى وممكن يأذيني بشكل قاطع ولكن لى عودة واحكى لكم القصة كاملة انا مقهور قهر شديد ، ربنا ينتقم منهم ويجعل ما أخذوه من مالى بغير حق ثمنا لأدوية لا يشفون منها
    • 9
      بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته سؤالي هل السرقة فث السعودية فعلا بقت ظاهرة غير مسيطر عليها ؟ انا بقالي اكثر من خمس سنوات بالمملكه منها 4 سنوات بالدمام وسنه بالرياض وخلال الخمس سنوات دي اتسرقت شقتي مرتين اول مرة كانت في الدمام وكنت قاعد في شقة عزاب لوحدي ورجعت في يوم من الشغل ولقيت باب الش3ة مكسور بس الشقة مكنش فيها حاجة تتسرق المرة التانية ودي كانت من شهر تقريبا وانا قاعد في شقة عائلية انا وزوجتي وفي عمارة علي الشارع العام يموميها جيت من شغلي ووديت زوجتي عن معارف لي
    • 2
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا مبروك ليهم واله فرحتلهم جداااا ، وهيا ديه الحكومات ولا بلاش اللي بدلع شعبها :waving: ثانيا وهيا ديه المشكلة دلوقتي الزيادة ديه وبما إنها ‘لى زيادة تحصل (60% مدنيين و 120% عسكريين) طبعا هتيجي على دماغ المقيمين نظرا لزيادة الأسعار اللي أكيد هيحصل هيحصل . طيب إهي الحل وإزاي إحنا نتعامل مع الموضوع ده ؟؟؟
  • أضف...