اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الاستعداد لامتحان (IELTS)

Recommended Posts

well , off course this is a very good idea to try to think in English , talk in English and communicate in English , definitely it will helps during our preparation to IELTS , but I wonder do the managments of this forum accept it !!!!!!!!!!!???

Good luck for all of us

"There is small mistake in your writting "definitely it will helps

the correct one is "it will definitely help"

many books are there, I suggest "objective IELTS"

thank you for your time

:ninja:

تم تعديل بواسطة ahmed_saleh

مع خالص التحية للجميع

م / احمـد صالـــــح

رابط هذا التعليق

• الردود 2.2k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

روابط كتاب الجرامر شغالة بس بعد مانزلته للاسف لم يفتح من رابيد شير

هذا للعلم وشكرا

the password for the Grammar for IElts book and cds is :

englishtips.org

رابط هذا التعليق

the problem is not in the presence or absence of password

something else

i think that ,the archive itself

thanks

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

the problem is not in the presence or absence of password

something else

i think that ,the archive itself

thanks

Both the book and the CDs work with me , without a password

I will try to upload it to the magazine tonight ,although I tried before and i failed

If I succeed this time , I'll put the links here tomorrow

It is very useful ,worth having it

Good luck

by the way there are lots of Grammar books in the magazine .... very useful ones , but this is specially for IELTS

تم تعديل بواسطة nona alawaal
رابط هذا التعليق

Merci nona on books

بالمناسبه هيا ايه الmagazine

(إن الحلال بين وإن الحـرام بين وبينهما أمور مشتبهات لا يعـلمهن كثير من الناس فمن اتقى الشبهات فـقـد استبرأ لديـنه وعـرضه ومن وقع في الشبهات وقـع في الحرام كـالراعي يـرعى حول الحمى يوشك أن يرتع فيه ألا وإن لكل ملك حمى ألا وإن حمى الله محارمه ألا وإن في الجـسد مضغة إذا صلحـت صلح الجسد كله وإذا فـسـدت فـسـد الجسـد كـلـه ألا وهي الـقـلب)

رابط هذا التعليق

الأخوة الأعزاء ..............هى فكرة ممتازة أن أحنا نشترك مع بعضنا للحصول على درجات كويسة و عايز أسئل من

فضلكم .......ماهو الموعد المناسب للحصول على شهادة ال Ielts علما بأننى أستلمت ال file number بتاريخ 2 / 12 / 2007 من

مكتب السفارة بالقاهرة ........ولكم جزيل الشكر ........بالنسبة لمذاكرتها ياريت نتفق على طريقة ثابتة ......مع تقديرى لمدام NONA ALAWAAL UGN

على الفكرة و المجهود الرائع .

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انشاء الله أنا معاكم

وبدأت في كتاب check your vocabulary for IELTS

وأنشاء الله نتعاون سويا

بس عندي استفسار هل الادارة توافق على تواصلنا باللغة الانجليزية بدل اللغة العربية لممارسة اللغة أكثر فأكثر

ياريت حد يتفضل مشكورا من الادارة بالرد

وشكرا سلفا

رابط هذا التعليق

الكتابان ليس هناك اى مشاكل فى اللينكات الخاصة بهم

دكتور قناوى انا نزلت كتاب الجرمر

Grammar for IELTS

تانى باستخدام لينكات رابيد شار الموجودة بالاعلى ....للتاكد من سلامتها

و الكتاب نزل و فتح و مفيش اى مشاكل خالص

انا عارفة ان هناك العديد من كتب الجرامر الممتازة ........... و لكن هذا الكتاب يميل اكثر للايلتس

بخصوص المجلة اللى فيها ما يزيد عن 15 كتاب جرامر .. فهى مجلة الاوائل

http://www.alawaal-magazine.com

تحياتى للجميع

رابط هذا التعليق

Merci nona on books

بالمناسبه هيا ايه الmagazine

الأخوة الأعزاء ..............هى فكرة ممتازة أن أحنا نشترك مع بعضنا للحصول على درجات كويسة و عايز أسئل من

فضلكم .......ماهو الموعد المناسب للحصول على شهادة ال Ielts علما بأننى أستلمت ال file number بتاريخ 2 / 12 / 2007 من

مكتب السفارة بالقاهرة ........ولكم جزيل الشكر ........بالنسبة لمذاكرتها ياريت نتفق على طريقة ثابتة ......مع تقديرى لمدام NONA ALAWAAL UGN

على الفكرة و المجهود الرائع .

اهلا بكم

و شكرا جزيلا

و اقتراحى ان نقوم بانزال هاتان الكتابات

و بعد الانتهاء منهم نحدد ميعاد .. و يتم اختبار بعضنا وفقا للكتابان بان يجهز كلا منا سؤال او اثنين

او اى طريقة اخرى ترونها

بالتوفيق ان شاء الله

و الان اعزورونى لن ادخل المنتدى كثير لاجد فرصة للمذاكرة انا بدات فى صفحة 21 فى

check your vocabulary

تحياتى للجميع

و فى انتظار موافقة الادارة على استخدام الانجلش فى هذا التوبيك

رابط هذا التعليق

"]الأخوة الأعزاء ...................من فضلكم ماهو الموعد المناسب للحصول على شهادة ال Ielts علما بأننى أستلمت ال file number

بتاريخ 2 / 12 / 2007 من مكتب السفارة بالقاهرة.........ولكم جزيل الشكر .

رابط هذا التعليق

لما يطلبوا ورق الابديت يعني قبل المقابلة ب 3 شهور تقريبا لان الامتحان صلاحيته سنة

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

الاعضاء الا عزاء انا قدمت علي الهجره انا وزوجي في ابريل 2008 ووصلنا ال file number بعد اسبوع انا عايزهاعرف امتي المفروض نبدا نمتحن الايلتس كمان ياريت فعلا نشجع بعض وخاصة انا ماعنديش وقت اخد فيه كورس :happy:

رابط هذا التعليق

دكتورة مرمر انتوا دكاترة صح؟ ولا تخصص اية وياترى مقدمة مع مكتب مين

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

دكتورة مرمر انتوا دكاترة صح؟ ولا تخصص اية وياترى مقدمة مع مكتب مين

انا زوجي طبيب وانا صيدلانيه وقدمنا في مكتب السفاره الكنديه في القصر العيني

رابط هذا التعليق

The time to take IELTS is different to the time to prepare for IELTS. You should start preparing now and take it when they request your documents. They will give you 3 months to submit the documents.

IELTS is not an easy exam and also is not a difficult one. If you treat it as an exam you will not get a high score. You need to practice English over time to get the four sevens.

My advise is to start preparing now and take as late as possible because it is valid for only one year for immigration purposes. You have at least 3 -4 years. As you are a pharmacist also keep an eye on the Evaluation exam

Good Luck

رابط هذا التعليق

The time to take IELTS is different to the time to prepare for IELTS. You should start preparing now and take it when they request your documents. They will give you 3 months to submit the documents.

IELTS is not an easy exam and also is not a difficult one. If you treat it as an exam you will not get a high score. You need to practice English over time to get the four sevens.

My advise is to start preparing now and take as late as possible because it is valid for only one year for immigration purposes. You have at least 3 -4 years. As you are a pharmacist also keep an eye on the Evaluation exam

Good Luck

المشكلة انه الواحد خايف يقدمه بدري يحصل النتيجة وتنتهي مدته

وخايف يأجله لما يطلبوا منه تقديمه وما يحصل النتيجة وينتهي الوقت المخصص لإرسال الاوراق

انا حابب اقدمه قبل ما يطلبوا مني الاوراق عشان يكون عندي وقت اعيد في حال اني ما حصلت النتيجة بس طبعا عالاقل بعد 6 اشهر ببدأ افكر في التقديم

رابط هذا التعليق

الفاضل سوبر .........بالنسبه لمعاهد الايلتس في الامارات انا مش عارفه انت فين بالضبط بس المركز البريطاني بيعمل دورات تحضيريه بجوالي 1950 درهم وتكلفه الامتحان حوالي 800 درهم وفي دورات اعتقد هتبدا مع بدايه الشهر الجديد بس لازم يسبقها تحديد مستوي علي الا تكون اقل من upper intermediate

وكمان فيه مركز ال IPDوبيعمل برضه دورات تحضيريه ولازم برضه تكون محدد مستواك وتكلفه الكورس 2250 درهم والامتحان برضه 800 ...............ممكن تتصل باي منهم وتشوف اوقاته ايه..................بالتوفيق ان شاء الله.

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أشكركم كثيراً

المهم هى لغة كندا ايه مش برضوا أنجليزى ولا لغة ثانية

أود المعرفة وكمان عاوز أعرف أسهل وأرخص طريقة للسفر للعمل فى كندا

وكندا كويسة فى الشغل ولا تعبانه

الرجاء الرد سريعاً

وشكراًًًًًًًًًًًًًًًً

رابط هذا التعليق

الفاضل سوبر .........بالنسبه لمعاهد الايلتس في الامارات انا مش عارفه انت فين بالضبط بس المركز البريطاني بيعمل دورات تحضيريه بجوالي 1950 درهم وتكلفه الامتحان حوالي 800 درهم وفي دورات اعتقد هتبدا مع بدايه الشهر الجديد بس لازم يسبقها تحديد مستوي علي الا تكون اقل من upper intermediate

وكمان فيه مركز ال IPDوبيعمل برضه دورات تحضيريه ولازم برضه تكون محدد مستواك وتكلفه الكورس 2250 درهم والامتحان برضه 800 ...............ممكن تتصل باي منهم وتشوف اوقاته ايه..................بالتوفيق ان شاء الله.

شكرا اخت جلاكسي

معهد IDP اتصلت عليهم وقالوا انهم ما عندهم IELTS ولازم اتصل على المعهد البريطاني او جامعة Wollongong اتوقع ان الجامعة لها علاقة بـ IDP لأنها استرالية

والمستوى هم اللي بيحددوه ولا بيتحدد عند اي مركز لغة؟

واللي مستواه اقل من upeer intermidiate لازم يحسن مستواه بالاول ولا كيف بيتصروفوا معاه؟

شو رأيك او رأي الاخوة والاخوات بهذا الموقع www.scottsenglish.com

هل ممكن يكون مناسب للي ما عنده امكانية يروح المعهد بسبب ضيق الوقت مثلا؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أشكركم كثيراً

المهم هى لغة كندا ايه مش برضوا أنجليزى ولا لغة ثانية

أود المعرفة وكمان عاوز أعرف أسهل وأرخص طريقة للسفر للعمل فى كندا

وكندا كويسة فى الشغل ولا تعبانه

الرجاء الرد سريعاً

وشكراًًًًًًًًًًًًًًًً

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

كندا فيها لغتين الانجليزية والفرنسية

ولو كان الشغل تعبان في كندا مكنتش شفت الكم الهائل من المهاجرين كل سنة :closedeyes:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجاح مشهود حققه عبداللطيف منيع نجم منتخب المصارعة الرومانية بحصوله على الميدالية البرونزية فى بطولة العالم للمعرض الصفحة
    • 0
      شهد الفريق أول محمـد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الحربى إجراءات تفتيش الحرب لأحد تشكيعرض الصفحة
    • 146
      الاخوة الاعزاء احببت ان اشارككم بما وصلت اليه خلال الفترة الماضية من تحضير و استعداد لتقديم الاوراق لامتحان المعادلة الكندية MCCEE نظام التقديم تم تحديثه خلال شهر يونيو الماضى و يتم التقديم بشكل كامل عن طريق الانترنت و الدفع عن طريق الفيزا فقط. . نبدأ الحكاية من الاول بسم الله الرحمن الرحيم اولا: شوف يا سيدى اول حاجة حضر شهادة البكالوريوس الكرتونةاللى سعادتك معلقها على الحيطة و تأكد من وجود توقيع و ختم امين الجامعة عليها ثم توجه بها الى مكتب التصديقات - وزارة الخارجية المصرية و ب 11 جن
    • 8
      الاخوة الاعضاء اليكم مجموعة جيدة للتدريب على اختبار ايلتس مجانا Barons http://BLOCKED3/dl/79417573/d1ce224/Barons_IELTS.part1.rar.html http://BLOCKED3/dl/79412617/c85fe97/Barons_IELTS.part2.rar.html IELTSHelpnow http://BLOCKED3/dl/79532208/2bc089d/IELTSHelpnow.rar.html English_Tenses http://BLOCKED3/dl/79607547/cb98382/English_Tenses.rar.html IELTS_Practice_Tests_Plus http://BLOCKED3/dl/79702955/bc3afdb/IELTS_Practice_Tests_Plus.rar.html Kaplan_Ielts http://BLOCKED3/dl/79714084/3f93
    • 119
      يا جماعة لو تسمحوا بالنسبة للTEF, هل لازم ادخل المستوى facultative علشان اخد 1 point ولا لاة انا محتاج درجة من الفرنش و مش عارف اعمل ايه فى الابليكيشن ارجو رد من حضراتكم
  • أضف...