اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الاستعداد لامتحان (IELTS)

Recommended Posts

الأخ الفاضل znaty بعد التحية علشان أنا عارف أد ايه قيمة

المساعدات الجامدة جدا جدا جدا اللى أنتوا بتقدموهالنا عايز أقولكم أخوكم مزنوق عل الأخر ...........أنا مقدم لأمتحان ielts مارس

الجاى general ومحتاج high score فى الأربعة skills ........والوقت المتبقى مش كتير المهم انا بدور على أكبر عدد من الأمتحانات

للتدريب + كتاب مفيد لل speaking يكون فيه أسئلة وأجاباتها.....هاكون متشكر جدا لأى أضافة فى الموضوع ده .

رابط هذا التعليق

• الردود 2.2k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يا جماعة عاوز امتحن اكاديميك

انتو نسيتو والا ايه....

همتكم معاي بقه :wub: :roseop:

طب قوللي نعمل ايه طه واحنا نعمله wst::

الكتب اللي في التوبيك فيها الاتنين اكاديميك وجنرال حل انت الاكاديميك وسيب الباقي

:lol: :lol:

يعني ايه يضربو غزة وانا عايش ...واسكت كمان ليه مخلف سوسن...

والا عوزيني اقول دحنا بنضرب- ونسكت- اكثر مبنتسحمة.....

:lol: wst::

رابط هذا التعليق

انتو نسيتو والا ايه....

همتكم معاي بقه :rolleyes: :roseop:

طب قوللي نعمل ايه طه واحنا نعمله :roseop:

الكتب اللي في التوبيك فيها الاتنين اكاديميك وجنرال حل انت الاكاديميك وسيب الباقي

:happy: :blink:

:lol: :roseop:

صباح الفل :lol:

بحبك يا اهلى وديايب فى هواك وفى قلبى دايما عمرى ما هنساك

رابط هذا التعليق

انتو نسيتو والا ايه....

همتكم معاي بقه :roseop: :roseop:

طب قوللي نعمل ايه طه واحنا نعمله :blink:

:lol: :lol:

:lol: :happy:

صباح الفل :lol:

صباحو ابيض يا فرعووووون....

على العموم انا مش ندمان على حاجة...

ولو جاتلي الفرصة تاني حعمل نفس اللي عملتو ويمكن شوية زيادة كمان :roseop:

واللي مش عاوز اقول حاجة هو حر....

بس خلص الكلام :rolleyes:

رابط هذا التعليق

ابو الفراعنة دة تردد البي بي سي وورلد

احسن من سي ان ان ميت مرة

وادعلك من ميلودي واحنا في ايام مفترجة فبراير كل سنة وانت طيب

11764

نايل سات افقي 27500 4\3

بالتوفيق عندهم برنامج ظريف اسمه هارد تووك شبة حوار صريح جدا جدا كلام مريح جدا جدا عندنا :D :lol:

أعلم ولادي حنيني لبلادي ..واكتب في كراسي بحبك يا مصر

رابط هذا التعليق

المساعدات الجامدة جدا جدا جدا اللى أنتوا بتقدموهالنا عايز أقولكم أخوكم مزنوق عل الأخر ...........أنا مقدم لأمتحان ielts مارس

الجاى general ومحتاج high score فى الأربعة skills ........والوقت المتبقى مش كتير المهم انا بدور على أكبر عدد من الأمتحانات

للتدريب + كتاب مفيد لل speaking يكون فيه أسئلة وأجاباتها.....هاكون متشكر جدا لأى أضافة فى الموضوع ده ........أيه ياخوانا

ماحدش بيرد ليه دى تانى مرة أبعت الكلام ده ....طب حد يعبرنا ....طب حد يقول حاجة......طب أى حاجة.....هى الناس راحت فين .

رابط هذا التعليق

للتدريب + كتاب مفيد لل speaking يكون فيه أسئلة وأجاباتها.....هاكون متشكر جدا لأى أضافة فى الموضوع ده ........أيه ياخوانا

ماحدش بيرد ليه دى تانى مرة أبعت الكلام ده ....طب حد يعبرنا ....طب حد يقول حاجة......طب أى حاجة.....هى الناس راحت فين .

حبيب قلبي اسفين كان عندي شوية شغل

كل ما املك من كتب وفيها النوع اللي انت عاوزة تحديدا هتلاقيه في التوبيك دة منظم بحيث تعرف مكان الكتب ولينكاتها وطريقة تنزيلها هتلاقيها في صفحة 14 مشاركة 201

كمان قلب سريعا في التوبيك هو موش كبير اوي يعني هتلاقي اضافات متميزة من اخوانا هنا

كلنا في نفس الزنقة وبالتوفيق

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله

يا جماعه اللى عاوز كتب ايلتس او امتحاناتها او أى حاجه ليها علاقه بالأيلتس وبكم هائل وبجوده وكل اللى تتمنوه

روجوا للموقع ده

http://englishtips.org

ده الخلاصه فيحا أكثر من 81 كتاب عن الأيلتس وكل حاجه فى الإنجليزيه وخلوا بالكم ان فيه علم انجلترا دوسوا عليه من فوق علشانا الموقع يتقلب باللغه الإنجليزيه لأن الموقع روسى

وابقوا قولولى ايه رايكم

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا النهارده جايب لكم أحسن موقع فى الدنيا كلها له علاقه بتعلم الإنجليزيه وكل ما يتعلق بها ، موقع جرارفى ومكتبه مهوله من المواد العلميه لأحدث الكتب والمواد التعليميه من قواميس وأقلام وأوديو وكتب وكل كل اللى ممكن تتخيلوه ومتتخيلوهوش

يا جماعه اللى عاوز كتب ايلتس او امتحاناتها او أى حاجه ليها علاقه بالأيلتس وبكم هائل وبجوده وكل اللى تتمنوه

روحوا للموقع ده

http://englishtips.org

ده الخلاصه فيه أكثر من 81 كتاب عن الأيلتس وكل حاجه فى الإنجليزيه وخلوا بالكم ان فيه علم انجلترا دوسوا عليه من فوق علشانا الموقع يتقلب باللغه الإنجليزيه لأن الموقع روسى

وابقوا قولولى ايه رايكم لو عجبكم

انا دورت كتير جدا وملقتش أحسن منه

واللى عنده أى استفسار انا تحت أمره وربنا يكرمنا جميعا

لكم أرق تحياتى وخالص حبى وتقديرى

رابط هذا التعليق

اقولكم بقى على موقع احسن منه؟

ilets-exam.net دا فيه تمارين على الامتحان بالاجابه النمو>جيه

بس فيه موقع اسمه scribd.com دا لمحبى تنزيل الكتب (رائع) وايه ابحث واعمل دون لود وادعولى!

رابط هذا التعليق

اقولكم بقى على موقع احسن منه؟

ilets-exam.net دا فيه تمارين على الامتحان بالاجابه النمو>جيه

بس فيه موقع اسمه scribd.com دا لمحبى تنزيل الكتب (رائع) وايه ابحث واعمل دون لود وادعولى!

نصحيه غاليه من عبد فقير الى ربه"اى حد عاوز يتقن الانجلي>ى عليه ان يتعلم كيف ينطق زى ماهو موجود فى القاموس الانجلي>ى الانجلي>ى زى (ماكميلن واوكسفورد وكامبريدج...الخ) لان النطق هو عنق الزجاجه لو مشيت فيه صح يبقى كله بعد كده هايبقى تمام الاستماع والتحدث وها تقدر تفهم الى قدامك وتعرف لهجته كمان ... والله انا جربت والنتيجه كانت هائله بس محتاجه تعب كبير فى الاول .....يعنى( IPA(international phonetics standard......وشكرا

تم تعديل بواسطة سامح بيه
رابط هذا التعليق

طيب سؤال

انا نازل مصر اجازة لمدة شهر . عاوز احاول اخد كوريس مكثفة او اى دورة تساعد على تخطى الايلتس

حد يعرف مكان معين ممكن اخد فيه الكورس ده؟؟

شكرا جزيلا..

رابط هذا التعليق

طيب سؤال

انا نازل مصر اجازة لمدة شهر . عاوز احاول اخد كوريس مكثفة او اى دورة تساعد على تخطى الايلتس

شكرا جزيلا..

احسن مكان هما اللي هايمتجنوك نفسهم

اسال الاول في المركز الثقافي البريطاني

رابط هذا التعليق

طيب سؤال

شكرا جزيلا..

احسن مكان هما اللي هايمتجنوك نفسهم

اسال الاول في المركز الثقافي البريطاني

يا ريس مافيش وقت للمعهد... ماتعلافش مكان تانى؟

رابط هذا التعليق

سؤال بعد اذنكم

انا طبعا ماكنتش قرأت التوبيك ده

ويادوب لسه مخلصه

ولقيت فيه معلومه

مش عارف ايه مدى صحتها

وهى ان اللى مقدم قبل 28فبراير هيتعامل زى اللى قدم بعده فى موضوع الايليت

ييعنى بعد تعديل الاسكور الى 7.5- 6.5 -6.5 -6.5

هل الكلام ده صحيح

وايه مصدره

لأنى سألت محامين قالو لأه

القديم هيتعامل زى ماهو

والجديد ع النظام الجديد

ارجو الافاده

وشكرااااااااااااااااا

medopharm

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجاح مشهود حققه عبداللطيف منيع نجم منتخب المصارعة الرومانية بحصوله على الميدالية البرونزية فى بطولة العالم للمعرض الصفحة
    • 0
      شهد الفريق أول محمـد زكى القائد العام للقوات المسلحة وزير الدفاع والإنتاج الحربى إجراءات تفتيش الحرب لأحد تشكيعرض الصفحة
    • 146
      الاخوة الاعزاء احببت ان اشارككم بما وصلت اليه خلال الفترة الماضية من تحضير و استعداد لتقديم الاوراق لامتحان المعادلة الكندية MCCEE نظام التقديم تم تحديثه خلال شهر يونيو الماضى و يتم التقديم بشكل كامل عن طريق الانترنت و الدفع عن طريق الفيزا فقط. . نبدأ الحكاية من الاول بسم الله الرحمن الرحيم اولا: شوف يا سيدى اول حاجة حضر شهادة البكالوريوس الكرتونةاللى سعادتك معلقها على الحيطة و تأكد من وجود توقيع و ختم امين الجامعة عليها ثم توجه بها الى مكتب التصديقات - وزارة الخارجية المصرية و ب 11 جن
    • 8
      الاخوة الاعضاء اليكم مجموعة جيدة للتدريب على اختبار ايلتس مجانا Barons http://BLOCKED3/dl/79417573/d1ce224/Barons_IELTS.part1.rar.html http://BLOCKED3/dl/79412617/c85fe97/Barons_IELTS.part2.rar.html IELTSHelpnow http://BLOCKED3/dl/79532208/2bc089d/IELTSHelpnow.rar.html English_Tenses http://BLOCKED3/dl/79607547/cb98382/English_Tenses.rar.html IELTS_Practice_Tests_Plus http://BLOCKED3/dl/79702955/bc3afdb/IELTS_Practice_Tests_Plus.rar.html Kaplan_Ielts http://BLOCKED3/dl/79714084/3f93
    • 119
      يا جماعة لو تسمحوا بالنسبة للTEF, هل لازم ادخل المستوى facultative علشان اخد 1 point ولا لاة انا محتاج درجة من الفرنش و مش عارف اعمل ايه فى الابليكيشن ارجو رد من حضراتكم
  • أضف...