اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أغنية فدائي

kokowawa1979

Recommended Posts

الإخوة الأعزاء حد منكم يقدر يدلني أين أجد أغنية فدائي لعبد الحليم حافظ على النت ؟

ولكم الشكر

اسألوا الأيام .......... اسألوا الآلام

من الملام إذا ......... وكلنا لوام

رابط هذا التعليق

ولله يا كوكو سهرتلك امبارح سهرة صباحى أدرو مالقيتهاش خاااااااالص... رغم إنها من أحلى أغانى الخيال العلمى....

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

الأخت كليو كتبت : ولله يا كوكو سهرتلك امبارح سهرة صباحى أدرو مالقيتهاش خاااااااالص... رغم إنها من أحلى أغانى الخيال العلمى

ليه بس التعب والسهر ده كله - أنا شاكر لك اهتمامك ياأخت كليو لإن أنا برضه سهرت أكتر من مرة على جميع مواقع الأغاني ومحصلتهاش

بصراحة الأغنية دي بتأثر في الواحد جدا على الرغم من انها كانت في مرحلة عصيبة وأجمل كلماتها لما عبد الحليم يغني ويقول :

لو مت ياأمي ماتبكيش راح اموت علشان بلديب تعيش

وافرحي ياما وزفيني وفي يوم النصر افتكريني

وان طالت ياما السنين خللي اخواتي الصغيرين

يكونوا زيي فدائيين فدائيين ياما

معلهش أخوك هاوي اغاني وطنية قوي زيادة عن اللزوم وعارف ان بعض الإخوة هايقولوا على اني من فلول الاتحاد الاشتراكي ( وجه بشوش على الآخر)

ويارب كدة نخدمك في الأفراح يا أخت كليو

رابط هذا التعليق

الأخت كليو كتبت : ولله يا كوكو سهرتلك امبارح سهرة صباحى أدرو مالقيتهاش خاااااااالص... رغم إنها من أحلى أغانى الخيال العلمى

ليه بس التعب والسهر ده كله - أنا شاكر لك اهتمامك ياأخت كليو لإن أنا برضه سهرت أكتر من مرة على جميع مواقع الأغاني ومحصلتهاش

بصراحة الأغنية دي بتأثر في الواحد جدا على الرغم من انها كانت في مرحلة عصيبة وأجمل كلماتها لما عبد الحليم يغني ويقول :

لو مت ياأمي ماتبكيش راح اموت علشان بلديب تعيش

وافرحي ياما وزفيني وفي يوم النصر افتكريني

وان طالت ياما السنين خللي اخواتي الصغيرين

يكونوا زيي فدائيين فدائيين ياما

معلهش أخوك هاوي اغاني وطنية قوي زيادة عن اللزوم وعارف ان بعض الإخوة هايقولوا على اني من فلول الاتحاد الاشتراكي ( وجه بشوش على الآخر)

ويارب كدة نخدمك في الأفراح يا أخت كليو

ولله يا كوكو أنا لما بسمع الأغانى دى... بعد ما بفوق من نشوة الوطنية و الحماس اللى بحس بيها..... بحس إنى وقعت فى هوة الإحباط... و بيجيلى نفس الإحساس اللى الناس حسوا بيه وقت النكسة لما اكتشفوا هم قد إيه كان مضحوك عليهم و لا وقعوا طيارات العدو ولا حاجة....

فدائى...

عشان خاطر مين؟؟؟

عشان أنهى وطن؟؟؟

ده حتى دلوقتى بقى اسمه "إرهابى"...

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

موقع ممتاز يا أخ مودي بالفعل لجميع الأغاني الوطنية لكن للأسف برضه فدائي مش موجودة عموما شكرا لك على هذا الموقع الجميل

والله معاك حق يا أخت كليو في كل اللي ذكرتيه ومنهم لله اللي قتلوا جوانا كل حاجة حلوة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...