اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

لو حالتك IN Process ادخل هنا

Recommended Posts

انا مقدم من 9-2004 القاهرة و جالى جواب update فى 8-2008 و لحد دلوقتى محصلش حاجة.......ممكن حد يقولى الخطوة الجاية اية و لو هى الميديكال يياخدو اد اية وقت من ال updates علشان يردوا؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

انا مقدم من 9-2004 القاهرة و جالى جواب update فى 8-2008 و لحد دلوقتى محصلش حاجة.......ممكن حد يقولى الخطوة الجاية اية و لو هى الميديكال يياخدو اد اية وقت من ال updates علشان يردوا؟؟؟؟؟؟

ما هذا يا سيدى الفاضل ازاااااااااى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مفروض ان حضرتك تكون عملت الميديكال من زمان !!!!!!!!!!

اكيد فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟

اللى اعرفه ان القاهرة بعتوا update للناس فى 12|2004

ازاى انت لغاية دلوقتى لسه واقف عند ال update !!!!!!!!! :roseop::roseop:

ليس ما يدخل الفم ينجس الانسان

بل

ما يخرج من الفم هذا ينجس الانسان

رابط هذا التعليق

انا مقدم من 9/2004 القاهرة و جالى جواب update فى 8/ 2008 و لحد دلوقتى محصلش حاجة......

.ممكن حد يقولى الخطوة الجاية اية و لو هى الميديكال يياخدو اد اية وقت من ال updates علشان يردوا؟؟؟؟؟؟

يعنى تقريبا 47 شهر

اكيد فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟

ازاى انت لغاية دلوقتى لسه واقف عند ال update !!!!!!!!!

يا arora يا اختى الكلام مظبوط

زى ما هو موجود على موقع الهجرة 80% من الحالات تنتهى بعد 47 شهر فى القاهرة

انتى عارفة انا قدمت 14/12/2004 و بدأ البحث 28/12/2004

يعنى من خمس ايام بدأت فى الشهر ال47 يعنى العملية قربت قوى

يارب يامسهل

رابط هذا التعليق

aroraاخيرا شفتك مش عارفة ابعتلك ازااااااااااااااى انا اللى كنت هنا بس باسم تانى وغيرتة مش عارفة ابعتلك على لاميل ازاى عايزة اكلمك كتيرررررررررررررر حاولى تكلمينى انتى

دا عشان احس بشىء بسيط في محبتك محتاج ياربي لألف عمر اعيشه ليك...عمر اتعلم كلامك ...عمر اعيش افهم سلامك..والف عمر اتأمل ازاي اني ليك ...عمر افكر ليه قابلني ...وعمر تاني علشان حاببني ..والف عمر اكتب كلام عن حبي فيك........ ميكفنيييييييييييش

رابط هذا التعليق

اكيد فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟

ازاى انت لغاية دلوقتى لسه واقف عند ال update !!!!!!!!! :roseop::roseop:

اولا شكرا على الاهتمام ثانيا الجواب اللى جالى بعد 47 شهر عايزنى املى ال app;ications تانى و ورق يقول انا كنت بعمل اية فى ال 47 شهر دول فهل هدا يعنى انة جواب update ولا اسمة اية ؟؟؟؟؟ و اعتدر لو كانت قلة خبرتى اربكت بعض الاخوة

رابط هذا التعليق

اولا شكرا على الاهتمام ثانيا الجواب اللى جالى بعد 47 شهر عايزنى املى ال app;ications تانى و ورق يقول انا كنت بعمل اية فى ال 47 شهر دول فهل هدا يعنى انة جواب update ولا اسمة اية ؟؟؟؟؟ و اعتدر لو كانت قلة خبرتى اربكت بعض الاخوة

هو جواب ال update

رابط هذا التعليق

اكيد فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟

ازاى انت لغاية دلوقتى لسه واقف عند ال update !!!!!!!!! :) :unsure:

لا قلة خبرة ولا حاجة كلنا فى الهوا سوا بنحاول نعمل فاهمين

لكن السفارة بتحطم كل معلوماتنا على صخرة الانتظار !!!!

لكن هل الفايل بتاعك على النت مازال in process !!!!!!!

ارجو ذلك

وعموما يا بختك

وعقبالنا ياااااارب

هانت هانت

لكن ماقالتلناش هو حضرتك بتشتغل ايه ؟؟؟؟

وناوى على اللاندنج يكون فين ؟؟؟

بل

رابط هذا التعليق

aroraاخيرا شفتك مش عارفة ابعتلك ازااااااااااااااى انا اللى كنت هنا بس باسم تانى وغيرتة مش عارفة ابعتلك على لاميل ازاى عايزة اكلمك كتيرررررررررررررر حاولى تكلمينى انتى

جيسيكا

اكيد انت صاحبتى القديمة اللى كنتى موجودة هنا قبل كده

انا بعتللك رسالة على الخاص

اتمنى اسمع منك قريب

بل

رابط هذا التعليق

اكيد فيه حاجة غلط؟؟؟؟؟

ازاى انت لغاية دلوقتى لسه واقف عند ال update !!!!!!!!! :D bnd5::

لا قلة خبرة ولا حاجة كلنا فى الهوا سوا بنحاول نعمل فاهمين

لكن السفارة بتحطم كل معلوماتنا على صخرة الانتظار !!!!

لكن هل الفايل بتاعك على النت مازال in process !!!!!!!

ارجو ذلك

وعموما يا بختك

وعقبالنا ياااااارب

هانت هانت

لكن ماقالتلناش هو حضرتك بتشتغل ايه ؟؟؟؟

وناوى على اللاندنج يكون فين ؟؟؟

ولاهى انا كل ما احاول الاقى يقولى

We were not able to identify you using the information you provided

رابط هذا التعليق

طيب هل انت قفلت خاصية انك انت او غيرك يطلع على حالة الفايل

ودى خاصية موجودة فى الموقع

او هل انت ماشى مع محامى وهو اللى لغاها ولا ايه بالظبط :rolleyes: :happy:

بل

رابط هذا التعليق

سلام عليكم

يمكن عشان انا كمان مش عارف حالت ملفى مع انى مقدم فى شهر مايو 2008 وكل مااعمل تشك على الملف يطلع لى الرسالة الغريبة بتاعة احنا منعرفش عنك حاجة يابنى

لقيت فى الاسئلة المتكررة اجابة للسوال ده وهو انهم فى حالة عدم بدءهم للتعامل مع الملف سيظل مجهول الهوية بالنسبة للموقع

وكان كالاتى الرد

Q3: I sent my application a while ago, but there is no record of my application in the system. Why?

A3: Until the visa office or case processing centre to which you submitted your application for immigration or citizenship has begun processing your application, your application status will not be available through CAS. It is not necessary to contact the Call Centre - or, in the case of applications submitted outside Canada, the Canadian embassy, high commission or consulate overseas - regarding the status of any in-Canada applications unless the specified time period referred to below for the specific type of application has passed. Applications are processed according to the standard

وده اللينك اللى بيوضح الكلام ده

https://services3.cic.gc.ca/gol_static/ecas/FAQ_en.shtml#Q3

Hassan Eladawi

رابط هذا التعليق

Permanent Residence

We started processing your application on December 28, 2004.

Processing Times at Individual Visa Offices in Africa and the Middle East 30% of cases finalized in:

(months) 50% of cases finalized in:

(months) 70% of cases finalized in:

(months) 80% of cases finalized in:

(months

Cairo 40 42 44 47
رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

النهارده جالى الايميل ده

Immigration Section

Canadian Embassy

26 Kamel El Shenawy St., Garden City

Cairo, Egypt

re-cairo-im-enquiry@international.gc.ca

Date: 26-11-2008

File No: B0464****

Dear: SAMAR

This letter is in reference to your application for permanent residence in Canada, received on 14-12-2004. Citizenship and Immigration Canada requests that you confirm whether or not you are still interested in immigrating to Canada.

If you are no longer interested in immigrating to Canada and you wish to withdraw your application, please contact the Canadian Embassy in Cairo. You can send us a letter or an e-mail at the address below within thirty (30) days to confirm your mailing information, and we will return your full application fee.

If we do not hear from you within this timeframe, we will assume your continued interest in immigrating to Canada. Your application and fees will be retained for future processing. No further offers to return your fee will be sent. When we are ready to actively begin processing your application we will contact you to request your updated information, however at this point you will not be eligible for a refund of your processing fee.

Thank you for your interest in Canada. If you are no longer interested in immigrating to Canada and would like a full refund of your application fee, please notify us within the next 30 days.

Immigration Section

Canadian Embassy

Cairo, Egypt

This computer generated letter does not require a signature.

رابط هذا التعليق

خطاب روتيني يخيرك بين اكمال الاجراءات او لو تراجعت في كلامك تاخد فلوسك

طبعا طنش وما تردش ساعتها هيكملوا التعامل مع ملفك وان شاء الله يكون قرب الابديت موفق باذن الله

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

الف مبروك

واضح ان الابدايت قريب جدا

بعتلك رسالة على الخاص لكن استقبال الرسايل مقفولة عندك

بشرة خير

بل

رابط هذا التعليق

الى الأخ العظيم قناوى ..............بتعجبنى جدا مشاركاتك و أرائك وربنا يخليك دايما لينا .........كفاية أنك

صعيدى زى حالاتى ...........ولكن سؤالى الهام جدا جدا لحضرتك أنت جبت منين فكرة أن جواب التخيير ده معناه قرب ميعاد ال update

اقصد يعنى هل ده أستنتاج من سعادتك ولا قريت حاجة عن كده وهل كل الناس جالهم الجواب الجميل الطعم ده ولا هم الأخوة الكنادوة

بيهزروا معانا .......أصل هم أكيد عارفين أن أحنا شعب بتاع مرح و أنبساط و فرفشة .....يارب الاىىىى أجابة لكده أصلى نفسى

أشوف الثلج الأبيض بتاعهم

رابط هذا التعليق

الى الأخ العظيم قناوى ..............بتعجبنى جدا مشاركاتك و أرائك وربنا يخليك دايما لينا .........كفاية أنك

صعيدى زى حالاتى ...........ولكن سؤالى الهام جدا جدا لحضرتك أنت جبت منين فكرة أن جواب التخيير ده معناه قرب ميعاد ال update

اقصد يعنى هل ده أستنتاج من سعادتك ولا قريت حاجة عن كده وهل كل الناس جالهم الجواب الجميل الطعم ده ولا هم الأخوة الكنادوة

بيهزروا معانا .......أصل هم أكيد عارفين أن أحنا شعب بتاع مرح و أنبساط و فرفشة .....يارب الاىىىى أجابة لكده أصلى نفسى

أشوف الثلج الأبيض بتاعهم

انا اللي تشرفت بحضرتك يا علي بك

لو تاخ بالك انا رديت وقات انه خطاب روتيني في اول المداخلة ولكن برضه اخ الفاضل كان عدي عليه 47 شهر وده من الحدود القصوي للتعامل مع الملفات في القاهرة ولدلك توقعت انهم بدءوا يحركوا ملفه

لانه لو كان جواب روتيني تماما ليه ما اتبعتش ا لا لقلائل

يبقي اكيد هم لان فاتحين ملفه ومنتظرين رده عشان يبدءوا بحث

طبعا وبصراحة هو نوع من التبشير للراجل وان شاء الله خير للجميع

وبعدين يا علي بك احنا تلت مصر علي الاقل ووتلتين الجيزة يعني مني كتير وشكرا

http://www.cic.gc.ca/english/resources/man...op/op06-eng.pdf

اهم مصدر من مصادر فهم كيفية التقديم للهجرة فيدراليا

رابط هذا التعليق

iهو ده بالظبط اللى كنت عاوزة اعرفه

هل الجواب ده بيتبعت لكل الناس ولا دى اول حالة نشوفها ؟؟؟!!!!!

لان ده معناه انهم هيركنوا الفايل بتاع الاخت elmedysm لمدة 30 يوم لاحتمال انها تتراجع

وبعد كده يبتدوا يشتغلوا فيه ؟؟؟

على فكرة elmedysm اخت لنا وليست اخ !!!!!!!! tnk:: :hi: :roseop:

بل

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 6
      الحمد لله .. فقدت جواز السفر بعد تصريح العمل من وزارة الداخلية  السؤال هنا بعد استخراج جواز سفر بدل فاقد ... حالياً في اجراءته ما هي خطوات الحصول علي التأشيرة مرة اخري  علماً باني قرأت رداً من الاستاذ  خالد شحاته علماً باني قرأت رداً من الاستاذ   بتاريخ  06أكتوبر 2010 - 01:03 م            برنت من المنافذ هنا من السعوديه بان الشخص لم يدخل   اين هذه المنافذ في السعودية ؟؟ ما يقصد بالمنافذ هل هي في المطار ؟؟ وشهادة تحركات من المجمع التحرير وخطاب من كفيلك ورقم النت القديم ونت جديد هل سأ
    • 3
      استاذ خالد ... أنا عندي مشكلة صغيرة - أنا اعمل بالسعودية في جدة - وزوجتي وبناتي الاثنتين كلهم تحت كفالتي . المشكلة إن من فترة وزوجتي وبناتي في مصر - فوجئنا بفقدان الجوازات المصرية - المهم بعد جهد والحمد لله تم استخراج الحوازات ليهم وتم الحصول علي موعد من شركة تسهيل وتم الحصول من السفارة علي تاشيرة بدخول زوجتي وبناتي .. السؤال اللي عايز اساله ، زوجتي وبناتي الاثنين تحت كفالتي ، سوف يأتون إن شاء الله بعد شهر الي جدة لتجديد الاقامة ، السؤال هنا بالنسبة ليهم ، هما مسجلين في الجوازات السعودية
    • 22
      الاخوة المحامين المهاجرين لمقاطعة كيبيك... مستعد للاجابة علي استفساراتكم...في كل ما يخص دبلومة محامين الهجرة ومعادلة الشهادة...ونظام الدراسة للمقيمين الدائمين او حاملي الجنسية الكندية...
    • 0
      منذ تقريباً اليومين اعلنت الحكومة المصرية عن طريق وزارة القوي العاملة المصرية عن وصولها الي إتفاق بين دولة العراق الشقيق بموجبة ستعمل العراق علي إرسال مبلغ مالي بقيمة 408 مليون دولار الي الحكومة المصرية ليتم صرف المستحقات لكل المستفيدين من الحوالة الصفراء, علي أن يتم جلب الاوراق التالية حال عزمك صرف الحوالة الصفراء : 1- أصل الجواز أثناء المغادرة 2- أصل الحوالة أو صورة منها 3- صاحب التحويل 4- أثبات شخصية المستفيد 5- إعلام وراثة ( فى حالة وفاة صاحب الحق ) إذا كان صاحب الحوالة متوفى 6- شه
    • 3
      شغل عالى جدا على موقع اللجنة العليا للانتخابات ... بروفيشونال بحق وحقيقى فى اول موقع مصرى تحديث كل ساعة لاعداد المصريين بالخارج اللى سجلوا بياناتهم بخريطة تقدر منها تعرف عدد اللى سجلوا فى دولتك وكل دولة فى العالم حاجة تفرح بجد السعووووووووووووووووووووووودية المركز الاول 58268 تم نقل مقرهم الانتخابى للخارج عايز اضحكم شوية لانى مبسوط دلوقتى : كان فى واحد رخم على الفيس بوك بيقول اعلى نسبة تصويت من امريكا واوروبا لانهم ناس متحضرين وعندهم ثقافة واللى فى السعودية متوسطى الثقافة والتعليم ..
  • أضف...