اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بحبك وعاوزة أتجوزك

icehearted girl

Recommended Posts

دلوقتي عنوان الموضوع دا مقسوم لشقين

أولهما بحبك: يعني السؤال دلوقتي ان البنت هتروح تعبر لولد عن مشاعرها بغض النظر عن زواج او غيره؟؟

النقطة دي انا ضدها تماما لان غير مسموح لاي شخص يعبر للآخر عن مشاعره خارج الاطار الشرعي الطبيعي

ودا للجنسين للولد والبنت...والله لو ربنا كاتبلهم يكونوا لبعض يبقي يحوشوا مشاعرهم

ولو مش كاتب يبقي افضل لكليهما الصبر والدعاء واحتساب الاجر عند الله

دا من أحب فكتم وصبر استعانة بالله غفر له بإذن الله

دا الجزء الاول

انما بقي نيجي للجزء التاني

وهي عاوزة اتجوزك:؟؟؟

دي بصراحة شايفاها من حق البنت 100% انها لو شافت شخص مناسب ليها تماما تبدي رغبتها بالزواج منه

بشرط يكون ملتزم عشان يقدر يفهم موقفها دا ويكتم سرها لو رفضها وميعايرهاش في المستقبل لو قبلها

مش مشكلة الشكل اللي هتتصرف فيه البنت

يعني ممكن مثلا تبلغ اهلها وهم يحاولوا لو في طريقة

او تبلغ شخص مشرتك يكون امين ومحترم يتوسط في الموضوع

والله والله لو هي نفسها راحت وقالتهاله في وشه ما هينقش من احترامي ليها شئ

انا بصراحة مبقتنعش بعيب وميصحش

انا اقتنع بحلال وحرام فقط

وهي بتطلب حلال

ومش شرط اللي تعمل كدا يبقي معندهاش حياء

من امتي كان الحياء صفة مقصورة علي الانثي

الحياء صفة المؤمن وليس الانثي

الرسول صلي الله عليه وسلم كان اشد حياءا من العذراء في خبرها

اللي عنده حياء دا نفسه غالية عنده اوي اوي فمبيمعلش معصية عشان نفسه متهونش قدام اللي خلقها

يعني لازم نفرق بين الحياء والخجل

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

ســـــــــــــــر الجاذبيـــــــــة

رابط هذا التعليق

• الردود 45
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

والموضوع كده ولاّ كده اختلافات فردية... يعني لمّا تكون البنت شايفة الواد اللي معجبة بيه دماغه صعيدي ، ونظرته ذكورية في الموضوع ده ، يبقى هتخسره لو خرجت عن قواعد اللعبة! أمّا لو كان رجل واخد الحياة ببساطة – زي العبد لله المؤمن بالإيكواليتي – مش هينقح عليه العرق الصعيدي إيّاه ، وهيسعده إن البنت تعبّر عن اهتمامها وإعجابها.

صعيدى ...!

هى وصلت لكده

كمان عتجيبوا سيرتنا ف المنتديات

طب بكره هنطخوا التهامى و قرايبينه كلهم و نكسروا النتدى دكهوه كمان

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

انا قلت انى راجع وعايز اناقش معاكم شوية حاجات كده

دلوقتى عمالى اقرا ... لقيت

وجهات نظر متضادة تماما

بالمناسبة

اتنين

اتنين

اعتقد ان المنطق بالطريقادى مش هنقدر نوصله

لان الناس بتتخانق فى المداخلات

حسيت ان اكتر من مداخلة فيها تعدى بصورة سخرية ع الراى التانى

ممكن نخفف حدة النقاش شوية.... ايها السادة

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

طيب طيب حاضر من غير زعيق بس

هرش شوية ميه فلموضوع اهو

اتفضل بقي حضرتك رد :rolleyes:

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

رابط هذا التعليق

الامر في زماننا الحالي عادي جدا ماعادتش بتفرق بين راجل او انثي

ناجي الدسوقي

ممثل ومخرج مسرحي

رئيس مجلس ادارة جمعية المسرحيين - المنصورة - دقهلية

جمهورية مصر العربية

رابط هذا التعليق

أنا الموقف ده حصل معايا شخصيا مع زميلة في الكلية

وبصراحة خدته عادي جدا ومصعقتش من جرأتها ولا حاجة...بس مش عارف ليه..يمكن لأنها قبل ما تقوله بلسانها كان باين في كل تصرفاتها وحديثها..بس الشخصية الفيروسية الشريرة فرضت علي الاستعباط التام.. :unsure: لحد ما اضطرت تعترف وياعيني وكان وشها ساعتها لون الطماطماية من الخجل.. :blink:

ده كان في التسعينات لما كانت الجامعات لسه باحترامها وبالذات هندسة...

أما الآن...أما الآااااااااااااان...

مانتوا عارفين...البنت مش بتقول عايزة أتجوزك..البنت (بعض البنات يعني..قلة مندسة!) بتجهز الورقتين العرفي وتجيبهم للجو عشان يمضيهم وهما بيضربوا كبده عند صبري!!

وفي طلب شديد على الشقق المفروشة في منطقة بين السرايات والدقي والمساحة :happy:

أكتفي بهذا القدر..

رابط هذا التعليق

أنا الموقف ده حصل معايا شخصيا مع زميلة في الكلية

وبصراحة خدته عادي جدا ومصعقتش من جرأتها ولا حاجة...بس مش عارف ليه..يمكن لأنها قبل ما تقوله بلسانها كان باين في كل تصرفاتها وحديثها..بس الشخصية الفيروسية الشريرة فرضت علي الاستعباط التام.. :happy: لحد ما اضطرت تعترف وياعيني وكان وشها ساعتها لون الطماطماية من الخجل.. jdw::

:blink:

إخس عليك يا هندسة

يا محطم قلوب العذارى :unsure:

بس دي يابني اسمها سادية

ومــَنْ أَحْســــَنُ مِــنَ اللـَّـــــــهِ حُـكْــــمًا لِقـــــَوْمٍ يُوقِـنــــــــــُونَ

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

إخس عليك يا هندسة

يا محطم قلوب العذارى :unsure:

بس دي يابني اسمها سادية

ليه كده ياسهل جدا..ده رأيك في برضو..

مانت لو صبرت علي شوية..كنت قولتلك اللي نسيت أقوله في المشاركة اللي فاتت..

مفيش تحطيم ولا تكسير ولا حاجة..الحمد لله الموضوع انتهى نهاية سعيدة جدا..واحنا الاتنين اتجوزنا وعايشين في تبات ونبات...وخلفنا صبيان وبنات

قصدي اتجوزنا اتنين تانيين خالص!!! :happy:

تم تعديل بواسطة Virus

أكتفي بهذا القدر..

رابط هذا التعليق

:lol: حلوة

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

رابط هذا التعليق

من حق البنت انها تعبر عن شعورها ولو الولد محترمش هذا يبقي متخلف وميستهلهاش ( سمحوني بجيب من الاخر )

ومجتمعنا الجميل الذي تعيش فية معظم الفتيات مقهورة فية مايلي

1- البنت ممكن تتجوز واحد مش عاجبها لكن مستحيل رجل يتجوز واحدة مش عجباه وبسهولة الرجل يطلق لكن لو الست هية ال كرهتة هتتعزب عشان تتطلق

2- البنت مستحيل تقول لشاب انها بتحبة والا هتبقي مش مؤدبة فلازم تموت مقهورة بحبها لانها اتولدت في مجتمع لايرحم

3- البنات في مجتمعنا مغلوب علي امرهم اما تقبل اي عريس او تعنس وتعيش طول عمرها تحلم ( مثلا ) بزميلها ال كانت معجبة بة وهي لم تلفت انتباهه

4- طبعا الحياء مطلوب لكن هناك العديد من الطرق ومش عشان تقول للرجل بحبك وعاوزة اتجوزك يبقي بتبيع نفسها او بتقلل من شأنها لا كرامتها محفوظة لكن مين يقدر هذا

5- بما ان البنت عاطفية ممكن الولد يستغل مشاعرها ويلعب بيها ويتسلي فلازم تبقي ماسكة زمام قلبها وبالبلدي مصحصحة

6- ممكن الولد ميكنش واخد باله منها ويكتشف انها افضل واحدها عرفها ويبادلها الحب وممكن متكنش هي فتاة احلامة وعليها ان تتقبل الموضوع لانة هو ايضا حر في مشاعرة

7- ولو البنت متربية كويس ومتدينة ومحترمة هتجبرة علي احترامها في كلتا الحالتين

واخيرا معظم الرجالة واخدين حقهم في اختيار شريكة حياتهم ويا سلام بقي لما يجي يتجوز يدوروا لة علي عروسة والبية ينقي ويختار كما لو كان بينقي طماطم وكل واحدة يشوفها يطلع فيها القطط الفاطسة لغاية ما يلاقي العروسة ال علي مزاجة لكن هل البنت تتمتع بربع هذة الفرصة ؟؟؟ يعني هل لها ان تختار الا في حالات نادرة والمرأة هي الام والعانس والمطلقة والارملة لكن الرجل لو مطلق تاني يوم هيتجوز ومسمعناش عن رجل عانس

الخلاصة ان معظم البنات مقهورات بسبب المجتمع وافكاره وعادات وتقاليد

رابط هذا التعليق

انا مع حضرتك في النصف الاخير

لكن في النصف الاول مش عارفه ليه كلكو بتنتقدوا اللي بيقولوا ان البنت اللي بيصرح بمشاعرها مش محترمة

يفندم

التصرف هو اللي مش كويس

سواء طلع من بنت او من ولد

طالما في غير اطاره الشرعي

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

رابط هذا التعليق

لو رجع بي الزمن 37 سنة ولقيت بنت حلوه جايه تقول لي " انا بأحبك يا سونسون وما بأنامش الليل من حبك عشان عندنا ناموس بيقرصني وعايزة اتجوزك .. كنت لطشتها بالقلم وشدتها من شعرها لحد ما اهلها ييجوا يستلموها "

يا جماعة في حاجه اسمها اعراف وتقاليد بالمجتمع يجب ان تُحترم .. ما لم تكن تخالف الدين طبعاً

- وخلوا بالكو .. كسفة الولد غير كسفة البنت .. يعني لو روحت اتقدمت لوحده واهلها نفضوا لي او البنت طلعت مش مستنضفاني ... عادي جداً وهاحاول تاني مع حد تاني

- لكن خلي بنت تروح لولد تقول له انا بأحبك يا سماعين وعايز اتجوزك ... لكن في نفس الوقت هو بيكون بيحب روحيه بنت خالته .... شكل البنت دي هايبقى ايه لما يكسفها .. ولا جُرستها وفضيحتها في المنطشقة ... وهاتلاقي الكل يقولك : مش دي يالا البت فوزية اللي راحت تقول لسماعين بمنتهى البجاحة انا بأحبك وعايزه اتجوزك ؟

وهاتتفضح فضيحة اللحمة في السوق طبعاً وستوصف بالجرأة والحاجات التانية وكدهوت

لن تكون مجتماعاتنا في يوم من الايام مثل المجتمعات الغربية والولد يتساوا بالبنت ومش مهم مين اللي يعبر عن مشاعرة للتاني وخالتي عند خالتك وقضيها خارج اطار الجواز وخليك اوبن ماينديد يا مان

مش هاخبي عليكو .. هو لحد الجزء الاولاني بنبقى ماشيين كويس .. يعني بأحبك يا سون سون .. مبلوعه شوية .. لكن بأحبك وعايزة اتجوزك ... صعبة تتقبل .

ناقص تيجي تقول لي : ولا استنضف لك بدلة عشان هاجيب ابويا يشرب مع ابوك الكهوة النهاردة ، ونلاقيها بالليل جايه وجايبه ابوها وامها وداخلين بدسته جاتوه من عند قويدر ويدخلوا يقعدوا في اوضة المسافرين .. وانا ادخل شايل صينية الشربات وباصص في الارض واجي لحد العروسة وادلق الشربات عليها من الكسوف

هو في ايه يا جدعان ؟

انا راجعي شويتين في المواضيع دي

وكما قال الشاعر " الجنس الخشن خشن .. والجنس الناعم ناعم .. وعلمني العوم والنبي يا احمد "

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

لو رجع بي الزمن 37 سنة ولقيت بنت حلوه جايه تقول لي " انا بأحبك يا سونسون وما بأنامش الليل من حبك عشان عندنا ناموس بيقرصني وعايزة اتجوزك .. كنت لطشتها بالقلم وشدتها من شعرها لحد ما اهلها ييجوا يستلموها "

يا جماعة في حاجه اسمها اعراف وتقاليد بالمجتمع يجب ان تُحترم .. ما لم تكن تخالف الدين طبعاً

- وخلوا بالكو .. كسفة الولد غير كسفة البنت .. يعني لو روحت اتقدمت لوحده واهلها نفضوا لي او البنت طلعت مش مستنضفاني ... عادي جداً وهاحاول تاني مع حد تاني

- لكن خلي بنت تروح لولد تقول له انا بأحبك يا سماعين وعايز اتجوزك ... لكن في نفس الوقت هو بيكون بيحب روحيه بنت خالته .... شكل البنت دي هايبقى ايه لما يكسفها .. ولا جُرستها وفضيحتها في المنطشقة ... وهاتلاقي الكل يقولك : مش دي يالا البت فوزية اللي راحت تقول لسماعين بمنتهى البجاحة انا بأحبك وعايزه اتجوزك ؟

وهاتتفضح فضيحة اللحمة في السوق طبعاً وستوصف بالجرأة والحاجات التانية وكدهوت

لن تكون مجتماعاتنا في يوم من الايام مثل المجتمعات الغربية والولد يتساوا بالبنت ومش مهم مين اللي يعبر عن مشاعرة للتاني وخالتي عند خالتك وقضيها خارج اطار الجواز وخليك اوبن ماينديد يا مان

مش هاخبي عليكو .. هو لحد الجزء الاولاني بنبقى ماشيين كويس .. يعني بأحبك يا سون سون .. مبلوعه شوية .. لكن بأحبك وعايزة اتجوزك ... صعبة تتقبل .

ناقص تيجي تقول لي : ولا استنضف لك بدلة عشان هاجيب ابويا يشرب مع ابوك الكهوة النهاردة ، ونلاقيها بالليل جايه وجايبه ابوها وامها وداخلين بدسته جاتوه من عند قويدر ويدخلوا يقعدوا في اوضة المسافرين .. وانا ادخل شايل صينية الشربات وباصص في الارض واجي لحد العروسة وادلق الشربات عليها من الكسوف

هو في ايه يا جدعان ؟

انا راجعي شويتين في المواضيع دي

وكما قال الشاعر " الجنس الخشن خشن .. والجنس الناعم ناعم .. وعلمني العوم والنبي يا احمد "

بس عارف يا سي السيد لفت نظرى لحاجه ..

يعنى انا بعيد عن مفاهيم المجتمع والدين وكل الكلام دوت مش من انصار ان البنت تبدأ خطوات مهمه جدا زى دى فى العلاقه ..

لكن حقولك اعتقد فى مسألة الجواز ممكن الأب يخطب لبنته من يرضى دينه وخلقه فى الزمن دا .. ممكن كتير يكون فى شاب

ممتاز جدا ومش بيتجوز لظروف ماديه معينه ومهر وشبكه وجهاز ..الخ الخ ... ممكن الأب يشجعه على انه يتقدم ويساعده ..

ممكن الشاب دا يكون من العيله ، زميل للأب فى الشغل وهكذا .. وطبعا ديما نرجع المواقف للظروف وتختلف الحالات حسب الظروف

فعلا والبيئات الإجتماعيه والخلفيات الثقافيه .

بس اللى مش حاباه ابدا ان وحده تروح لواحد وتقوله انا بحبك !! طب فين فرحتها هى بالكلمه دى منه .. الثقه اللى بتحسها من ورا الكلمه ..

كل المشاعر الجميله اللى البنت بتحسها لما تحس انها بالنسبه لإنسان كل الدنيا وحلم حياته .

يعنى هو مش حاسس بيها خالص خالص خالص للدرجه اللى تخلى الطريقه الوحيده انها تلفت نظره انها تقوله انا بحبك ؟!!

لو كانت اصلا حوليه وبتحبه وهو مش حاسس بيها فمعنى كده انه عمره ماحيحس بيها .. انها مش البنت اللى تلفت نظره ..

مش المواصفات اللى تجذبه .. ليه بقى تحرج نفسها ؟؟ بناقص حضرته .. خليها تعز نفسها شويه وحتلاقى حد يقدر النعمه اللى حضرته مش شايفاها.

متهيألى فعلا لو رده الفعل كانت غير توقعاتها الجرح حيكون بجد كبير وعشان كده انا مش مع الفكره من اساسه ..

وبعدين عمليا انا معرفش قصص نجحت فيها علاقات بالشكل دوت ... ولا سمعت حتى .

كلمة فكر شرقى مش لازم تبقى ديما فى مجملها تدل على الـتأخر والرجعيه الفكريه .. فى حاجات بجد بحس انها جميله فى عاداتنا.

طبعا ممكن تكون فى حالات استثنايئه وخاصه لكن احنا بنتكلم عن القاعده لتطبيق السؤال ومدى قبولها .

تحياتى لصاحبه الموضوع :winner:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

الطائره ليست بين السماء ولا الأرض

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

تحية خاصة لمعالجة الامر بهذه الروعة... دومى بود استاذه لولا

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

الإشراف عامل شغل عالي قوي مع لولا والبدلة الزرقا بقت تطلع كلام زي اللؤلؤ

حتى حكاية إن الواحد يخطب لبنته بتبقى نادرة جداً جداً

والأب يخاف يتقال عن البنت إنها رميه أو بايره وابوها بيدور لها على عريس ..

كمان ممكن الواد يطلع ندل ويعاير البنت بكره إن أهلها هما اللي جم عرضوها عليه خُلاصة حق

والله مش هاخبي عليكو .. أنا حصل معايا نفس الموقف .. والبنت ما قالتهاش لي صراحة لكن كانت بتوز أختي عليه وتقولي حرام عليك البنت بتموت فيك وعايزة تتجوزك ... وهي كانت صعبانة عليه فعلاً .. ولإننا كنا قرايب فكان الكلام المباشر من أهلها وعن الفاسيليتي اللي ممكن يقدموها لي بصفتي في أول حياتي وباكون نفسي ..

لكن لإن ما كانش في حب من ناحيتي فكان صعب ... حتى كان صعب أمشي ورا المثل اللي بيقول " الحب ممكن ييجي بعد الجواز "

وإن شاء الله لو قعدت مستني عالمحطة وما جاش .. اخد القطر اللي بعده بقى ؟

العملية كل ما تكون صعبة أو فيها معاناة من الراجل منننا بتبقى فيها غلاوه ومتعة .. ولما يقعد يتعذب وصوته يتنبح من الغنا تحت شجرة بيت محبوبته وهو ماسك الجيتار ويندلق على دماغه مية غسيل لكن في الاخير يفوز بمن يحب فبيعرف إن الله حق .. والله زوجتي كان قبل الخطوبة في قدام بيتها شجره .. قلت قشطة ده أنا هاعمل شغل جبار وهابهدل الشارع غُنا .. يادوب روحت إتقدمت لها .. لقينا الشجرة إبتدت تميل ناحية البيت وممكن توقعه .. راحوا شايلينها .. ومالحقتش أغني ولا أمسك جيتار .. لكن كنت بأمسك البتاعه اللي المنجد بيستخدمها دي وأغني برضوا :blink:

أنا لسه مش بالع موضوع إن البنت هي اللي تروح تقول للواد عايزة أتجوزك ..

لكن لا مانع إنها تستخدم معاه مكر الستات والحيل عشان توقعه في الحلال .. وما أكثر مكركن أيها الحريمات الفاتنات ..

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

مين استاذه دى يا ياسر mfb:

المنصب غيرك خالص :blink:

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

العملية كل ما تكون صعبة أو فيها معاناة من الراجل منننا بتبقى فيها غلاوه ومتعة .. ولما يقعد يتعذب وصوته يتنبح من الغنا تحت شجرة بيت محبوبته وهو ماسك الجيتار ويندلق على دماغه مية غسيل لكن في الاخير يفوز بمن يحب فبيعرف إن الله حق .. والله زوجتي كان قبل الخطوبة في قدام بيتها شجره .. قلت قشطة ده أنا هاعمل شغل جبار وهابهدل الشارع غُنا .. يادوب روحت إتقدمت لها .. لقينا الشجرة إبتدت تميل ناحية البيت وممكن توقعه .. راحوا شايلينها .. ومالحقتش أغني ولا أمسك جيتار .. لكن كنت بأمسك البتاعه اللي المنجد بيستخدمها دي وأغني برضوا :roseop:

اهو انتو كده يارجاله تحبوا الست اللى تبهدلكم وتطلع عنيكم وقال ايه بتتقل واحس بغلاوتها دا قبل الجواز طبعا ..

قبل الجواز بتبقى غلاوه وحب ..

بعد الجواز بتبقى حاجه تانيه خالص :roseop:

انما انتا طلعت رومانتيكى جدا يا سيادة العميد المحاوراتى س س .. :blink:

شجره ..

وجيتار mfb:

لولا

طائره ورقيه

رياح شديده

خيط قصير

..هذه انا!!

لولا

رابط هذا التعليق

العملية كل ما تكون صعبة أو فيها معاناة من الراجل منننا بتبقى فيها غلاوه ومتعة .. ولما يقعد يتعذب وصوته يتنبح من الغنا تحت شجرة بيت محبوبته وهو ماسك الجيتار ويندلق على دماغه مية غسيل لكن في الاخير يفوز بمن يحب فبيعرف إن الله حق .. والله زوجتي كان قبل الخطوبة في قدام بيتها شجره .. قلت قشطة ده أنا هاعمل شغل جبار وهابهدل الشارع غُنا .. يادوب روحت إتقدمت لها .. لقينا الشجرة إبتدت تميل ناحية البيت وممكن توقعه .. راحوا شايلينها .. ومالحقتش أغني ولا أمسك جيتار .. لكن كنت بأمسك البتاعه اللي المنجد بيستخدمها دي وأغني برضوا :roseop:

الله يساااااااااااامحك

مش معادهم خاااااااااااالص و الله

ملقتش غير اليومين دول و تكتب الكلمتين دول و تفضحنا

كده برده

عموما ليك زنقة يا عم احمد

مين استاذه دى يا ياسر mfb:

المنصب غيرك خالص :blink:

لا والله .. مش قصدى خالص يا لولا

انما فعلا المعالجة بتاعت الكلام عجبتنى اوى

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

... وهي كانت صعبانة عليه فعلاً .. ولإننا كنا قرايب فكان الكلام المباشر من أهلها وعن الفاسيليتي اللي ممكن يقدموها لي بصفتي في أول حياتي وباكون نفسي ..

وهانت عليك ياقادر ياظالم يامفتري تضيعها من إيدك...

قصدي الفاسيليتيز يعني :blink: mfb:

لا لا..التوبيك ده جاي معايا بتهريج جامد أنا مش ها خش هنا تاني :roseop::roseop:

تم تعديل بواسطة Virus

أكتفي بهذا القدر..

رابط هذا التعليق

يا س س

ثوانى بقى

مش انت اساس عندك 37 سنة

يعنى الكلام ده اشتغالة و اشتغالة كبيرة كمان

بقى يا راجل ... حتى وانت ف اللفه عايز تلطش ف بنات الناس :blink:

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      يظل الإصرار والعزيمة مع الرغبة والإرادة فى حياة الإنسان الجاد مهما تقدم به العمر نرى نموذجا لسيدة ملهمة بمحعرض المقال كاملاً
    • 0
      رسالة من المصريين للمصريين ، مسيحيو شبرا ينظمون وقفة راقية و جميلة يغنون "حبك يا مسلم... باقي الكلمات راقية جدا ليت كل المصريين يسمعون  
    • 0
      الكثير منا يشاهد أغنية " مصطفى يامصطفى أنا بحبك يامصطفى " ونرددها ونغنيها ولكن نجهل من هو المطرب الذى غناها وأين هو ولم نعرف عنه شيىء واليوم سوف أتحدث عن صاحب ومغنى هذه الأغنية الشهيرة وياللمصادفة الغريبة أنها الأغنية الأشهر والوحيدة التى غناها فى مصر ولم يغنى غيرها ونالت صدى واسع مع الشعب المصرى بل والعالمى أيضاً والتى ما زالت تتردد حتى يومنا هذا أنه هو المطرب المصرى " بوب عزام " وأسمه الأصلى هو جورج وديع عزام ولد فى 24 أكتوبر عام 1925 فى اسكندرية وتوفى فى موناكو الفرنسية فى 24 يوليو عام 2004 و
    • 1
      يمكن مقدرش اشوفك تاني يمكن مارجعش..يتوه عنواني يمكن مالاقاش فيكي مكاني و ميكونش نداكي عشاني لكن برضه بحبك حفضل طول عمري افتكرك و احلم اكون جنبك وقربك و تحلى الذكرى بيكي يا طاهرة و احلم ليكي باجمل بكرة و ان مكنتيش ليا فاكرة برضه بحبك فنومي و صحوي شايلة همك و انا ما كانش حالي يهمك و لا زي ما بيقولوا دي أمك برضه بحبك المرة دي مش حاتوجع و لا في همي رايحة أطلع و لا في حاجة منك حأطمع نفسي بس عليكي اطمن و انك زي ما عارفة عفية و انك زي ما بيقولوا عليكي دايما أبدا ..أم ال
  • أضف...