اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نـون النسوه ،،،،

pocy

Recommended Posts

بسم الله ما شاء الله عليكى يا أغابي

ربنا يحميكى انتى وزوجك والاولاد يا رب من عيون الناس والحاسدين والحاقدين

وبجد يومياتك اللى بتكتبيها ممكن تفيد ناس كتير ومش تحرمينا منها

منتظرين منك باقي المواقف يا قمر ;) :blush2: :unsure:

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

جود فيث اخبارك ايه واخبار عموره ايه ان شالله يكون الحمد لله تحسن وبخير يارب

وان شاء الله بالليل راح اطمنكم على أم مروان ودينا وهنا ان شاء الله ويكونوا بخير والله قلقت عليها

ادعوا لعمر رايح يطعم النهارده والحقنه دى بتاعه السنه ونص بيقولوا صعبه انااخرتها عن معادها علشان عمر كان سخن شويه الايام اللى فاتت ومكنش ينفع ادهاله بس ان شاء الله اليوم راح اديهاله وربنا ييسر الحال ان شاء الله

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

لمضمض لمضوض يارب تكونى بالف حال ان شاء الله

نورسين حبيبتى بالنسبه لوزنك لو انتى شايفاه مثالى خلاص ابعدى عن الحاجات اللى بتخن وفيها سكريات زى الشيكولا والحلويات والنشويات زى الرز والمكرونه والخبز ابورده والحاجات دى مش قصدى انك

تبعدى يعنى مش تاكليها لا انا قصدى انك تقلقي منها قدر المستطاع

وربنا يوفقك يا قمر انا بقي جسمى والحمد لله بخير ومثالي مشكلتى فى البطن ومش كبيره قوى بس بتظهر بس في لبس البيت ودى مش ليها حل الا الرياضه ربنا ييسر واقدر اروح الجيم ان شاء الله

رابط هذا التعليق

وان شاء الله بالليل راح اطمنكم على أم مروان ودينا وهنا ان شاء الله ويكونوا بخير والله قلقت عليها

ادعوا لعمر رايح يطعم النهارده والحقنه دى بتاعه السنه ونص بيقولوا صعبه انااخرتها عن معادها علشان عمر كان سخن شويه الايام اللى فاتت ومكنش ينفع ادهاله بس ان شاء الله اليوم راح اديهاله وربنا ييسر الحال ان شاء الله

اهلا بوسبس

طمنينا على احوالك انت وعمر

ها ... عمر اخد التطعيم

سلامات من اللى فات وال جاى ان شاء الله

متقلقيش عليه

خدى دى لعمر بس مش ليكى :lol: :blush2:

رابط هذا التعليق

ياااه يااغابي . . كل ده عملتيه وساكته ..

وانا بقرأ مداخلتك الاخيرة بلا مبالغه كانت الدمعه هتنزل من عيني ..

بجد ماشاء الله عليكي عملتي انجاز مابعده انجاز ..

قريت سطورك كلها وحسيت بمعاناتك من بينها .. بس حاسه ان النهاية تستحق وان كنت متاكده ان وحده بطموحك اكيد لسه عندها الكثير عشان تكافح من اجله ..

بصي بقى انتي الي جبتيه لنفسك .. من هنا ورايح عوزين حلقة يومية من دروسك اللولبية وافكارك الجهنمية في تسيير امور الزوجية ..

ياريت حلقة كمان او اثنين في كيفية دفع زوجك للنجاح وفي حاجه اهم حلقة الله يخليكي فيها وصف تفصيلي للمعاناة الي كنتي بتعانيها انتي شخصيا من داخلك مع كل عقبة بتقابلك وازاي كنتي بتصبري نفسك او توجدي لها الدافع انك تستمري ..

برضه ياريت حلقة منفصلة كيف تكتشفين امكانيات زوجك التي لم يكتشفها هو شخصيا ...

منتظرين ..

اؤيدك بشدة

مع انى انا وجوزى بنشجع بعضيشنا

بس اهو نتعلم من خبرات ال سبقونا

تحياتى ليكى اغابى :lol:

رابط هذا التعليق

اهلا بوسبس

طمنينا على احوالك انت وعمر

ها ... عمر اخد التطعيم

سلامات من اللى فات وال جاى ان شاء الله

متقلقيش عليه

خدى دى لعمر بس مش ليكى -_- :wub:

ماما نونا

الحمد لله تم تطعيم الاخ عمر بالامس والحمد لله وربنا يسهل

وميرسي كتير على السؤال يا قمر

فجر يوم جديد عليكم يا نون النسوه

اشوفكم على خير

انا هروح انام بقي سلام مؤقت

رابط هذا التعليق

انا كنت جاي اسال علي حاجة كده وماشي علي طول

بس ما اضمنش اني هاخد الباب في ايدي لاني احتمال ارجع تاني فخلوا الباب موارب شوية :roseop:

زمان لما كانت نون النسوة بتقول لنون النسوة العواف يادلعدي :roseop:

انا بقي عايز اعرف يعني ايه يا دلعدي دي :clapping:

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

بس ما اضمنش اني هاخد الباب في ايدي لاني احتمال ارجع تاني فخلوا الباب موارب شوية :roseop:

زمان لما كانت نون النسوة بتقول لنون النسوة العواف يادلعدي :roseop:

انا بقي عايز اعرف يعني ايه يا دلعدي دي :clapping:

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اصطبحنا و اصطبح الملك لله

يا فتاح يا عليم... يا رزاق يا كريم....(انا واقفة ماسكة جردل ميه)

شوف يا استاذ سمبا

"الدلعدي"

حسب القاموس "تعالي اقعد ع المصطبة.....و انسي المرتبة"....صفحة 245

او قاموس...

"متبصليش بعين راضية....و لا تسال ع الريحة دية....انا لسه مخلصة التقلية"....و ده تقريبا صفحة 716

بيقولك ايه

كان يا مكان في سالف العصر و الزمان

فيه شوية نساء قاعدين ع المصطبة....

قوم ايه عدي عليهم افندي عااااااااوج طربوشه و متأمع كده

و فجأة قام اول ما وصل قدامهم و حشر مناخيره في وسطيهم

و قال "عواااافي"....

قامت هبت عاصفة ضارية جابت قفاه قدام ووشه ورا

راحت الستات قالت في نفسها

عوافي

ادلع يا سيدي....

و طبعا مصجوبا بصوت مصمصة...مع تحريك البوء في حركة متكررة من الشمال لليمين

و بعدين...

اختصار للوقت و الاحداث

بقت الستات لما تحب تحي بعضها و تحيي الذكري السنوية

تقول ايه

"عواااااااافي....ادلعدي" ما هم عملوا ادغام ادلع يا سيدي.....ادلع......دي"

هذا و بالله التوفيق

شرفت الحبة الصغيرين دول

ابقي خد الباب....لا سيبوه...انا قاعدة ع البوابة اهه

و هرش قدام العتبة

مع اني حاسة اني هترجع كمان شوية و تقول

ألا هو يعني ايه متـأمع

صبااااااااااااح معاليك بامية

رابط هذا التعليق

زمان لما كانت نون النسوة بتقول لنون النسوة العواف يادلعدي tnk::

انا بقي عايز اعرف يعني ايه يا دلعدي دي :lol:

ما يحكمشي يا دالعادووو :clapping:

طب شوف بقي يا اسمك ايه - عبال ما انزل حلقة جديدة تاخد الباب وراك - كلامى واضح - اهو - لان هنا الدخول للنسوة فقط ممنوع دخول الرجالة

قال دالعادي قال - اسمها دالعدو بما انك فى نون النسوة كله يبقي دلعادوووووو - بس اوصل عند الاسطي امين المزين اللى على ناصية حارتنا واستنا هناك

العوافى يا اسمك ايه - هي هيءءء

انا حاليا بحضر لحلقة جديدة من كفاحى مع حوزى ومفاجأتى اللى مكهرباه وخليته دايما مش قاعد على بعضه

على راي جملة مشهورة جوزى بيقولهالى - روشتيني بمفاجاتك دي ارحميني بقي :roseop:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

أخى الفاضل سمبا

ارجو من سيادتك عدم الدخول هنا مره اخرى او يمكنك الدخول ولكن دون ابداء اى رأى او المشاركه باى مداخله كانت

وده لان هنا تجمع نسائي فقط واتمنى من العلى القدير ان يوفقنا واياكم لما يحبه ويرضاه

وانا اعلن من مكانى هذا انى ارفض وجود اى رجل يشارك فى اى من مواضعنا ومعلش سؤالك ممكن تحطه فى مكان اخر غير هذا الموضوع وشاكره لك حسن تعاملك وتعاونك معنا

تم تعديل بواسطة pocy

رابط هذا التعليق

أخى الفاضل سمبا

ارجو من سيادتك عدم الدخول هنا مره اخرى او يمكنك الدخول ولكن دون ابداء اى رأى او المشاركه باى مداخله كانت

وده لان هنا تجمع نسائي فقط واتمنى من العلى القدير ان يوفقنا واياكم لما يحبه ويرضاه

وانا اعلن من مكانى هذا انى ارفض وجود اى رجل يشارك فى اى من مواضعنا ومعلش سؤالك ممكن تحطه فى مكان اخر غير هذا الموضوع وشاكره لك حسن تعاملك وتعاونك معنا

لاء كده كتيييييير اوى 000مش للدرجه دى يا بوسى

سمبا انت تنور اى مكان تدخله وعلى فكره بقى الموضوع كده بقى مش حلو " أوفر اوى " :roseop:

رابط هذا التعليق

أخى الفاضل سمبا

لاء كده كتيييييير اوى 000مش للدرجه دى يا بوسى

سمبا انت تنور اى مكان تدخله وعلى فكره بقى الموضوع كده بقى مش حلو " أوفر اوى " :D

حبيبتى قلب ابيض والله انتى بالذات مش بحب ازعلك :wub: :P

واللى تقولى عليه هعمله بدون نقاش طبعا

بس رد فعلى لاستاذ سمبا كان لسبب السؤال نفسه دا غير ان الموضوع ده حصل للاستاذ مصطفى محمود لما دخل وشارك وترد عليك تقريبا بنفس الاجابه

والاستاذ سمبا هو عارف كويس انى بعزه لانى عارفه من المغتربين فى الكويت والراجل لم يخطأ الا فى انه لم يقرأ الوصف لعنوان الموضوع وانا مكنتش بهزر لما قلت كده والكلام الى فات فقط للتوضيح

بس طبعا اللى تأمرى بيه يا قمر وكلامك هنا ماشي على الكل واولهم انا طبعا :roseop: واسفه لو كان كلامى للاخ سمبا كان حاد او شئ من هذا القبيل :D :D :D

رابط هذا التعليق

لا اعلم لماذا انا الان لا اريد ان اكتب فى نون النسوه مره اخرى

لا اعلم لماذا اريد الغاء وحذف هذا الموضوع من اصله رغم انه هادف جدا

لا اعلم ..................................أم انى قد ...................................

ولكن الذي اعلمه جيدا ان هذه ستكون اخر مداخله لى فى نون النسوه والله على ما اقول شهيد

وجزاكم الله عنى كل الخير بكل ما افدتونى بيه من معلومات اراها انا قيمه ومهمه لنا معشر النساء

والسلام هو خير ختام

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

رابط هذا التعليق

لا اعلم لماذا انا الان لا اريد ان اكتب فى نون النسوه مره اخرى

لا اعلم لماذا اريد الغاء وحذف هذا الموضوع من اصله رغم انه هادف جدا

لا اعلم ..................................أم انى قد ...................................

ولكن الذي اعلمه جيدا ان هذه ستكون اخر مداخله لى فى نون النسوه والله على ما اقول شهيد

وجزاكم الله عنى كل الخير بكل ما افدتونى بيه من معلومات اراها انا قيمه ومهمه لنا معشر النساء

والسلام هو خير ختام

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ايه يا بسبوسة اغيب عنك شوية ارجع الاقى الدنيا اتقلبت كده

كان عندي شوية شغل جرا ..... ايه

يا بسبوسة ما تحبيكهاش - وروقى - اى ضيف يدخل اهلا ويرحل سهلا - ولا تعكرى نفسك - دانا اقطع نفسي حتت وارمى نفسي للقطط

ما تضايقيش - احنا بنعتمد على الابتسامة والدم الخفيف والمداخلات الجميلة - داه هدفنا لا نزعل من حد ولا نزعل حد مننا

هدى يا قمر

مش كده - وحارسلك على الخاص

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

فى ايه يا بوسبوس بس روقى يا بنتى

سمبا دخل وقال كبمتين وخلاص

ايوه انا عارفة ان انتى كاتبة ممنوع دخول الرجال......طب مش يمكن الراجل كان عاوز حاجة واتكسف يراسل حد عالخاص؟؟

ولو انتى مش هتكتبى هنا تانى يبقى التوبيك كله مالوش لزمة من غيرك

بس بصراحة هو فيه هرجله وعدم تنظيم فى التوبيك بقاله فترة وهو ده يمكن اللى عمل كده

وخلاص بقى يا جميل وتعالى ماتزعليش :roseop:

ايه يا جماعة احنا اتحسدنا ولا ايه؟

عجبك كده شمتيهم فينا اهم كلهم جم جرى يقروا اللى انتى كاتباه ده

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

حذفت الرد بمعرفتى 000" قلب ابيض "

تم تعديل بواسطة قلب ابيض
رابط هذا التعليق

....لله الامر من قبل ومن بعد ...

زعلتونى ...ومش هاقدر اقول اى كلام يعبر عن مشاعرى دلوقتى ....

..........اسفة ............

بس هانرفع الكلمة دى مؤقتاً

مغلق مؤقتاً.......لحين وصـول اشعار أخــر

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

صباح الخير ومساء الخير يا نسوه

عاوزة انزل الحلقة التانية من مسلسل قصة جناني اقصد قصة مغامراتى

انتم فين

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

اعتذر بشده عن كلامى السابق اللى مختصره انى مش هدخل هنا بالعكس انا مقدرش اسيب اخواتى اللى اتعرفت عليهم هنا

واعتذر اكتر لقلب ابيض اللى اتفهم انى زعلت منها وقلت الكلام ده بسببها بذمتكم حد يزعل من امه حتى لو ضربته لا طبعا (ماما قلب ابيض بحبك فى الله والله )

بكل صراحه ووضوح انا بس عايزه ابعد عن المحاورات الفتره دى اللى هى يومين تلاته وده لظروف خاصه وان شاء الله راجعلكم بوسي الفرفوشه ان شاء الله

وبجد بشكر كل من ارسل رساله او تعليق لاطمئنان على احوالى وجزاكم الله خيرا

استنونى راجعلكم ان شاء الله كمان يومين بس ربنا ييسر الاحوال ان شاء الله

وعايزه كده الدعواى بتيسرير الامور بظاهر الغيب تنزل ترن كده وربنا يستجيب منكم ان شاء الله

وبجد فرحتونى ب كلامكم الجميل

تحياتى للجميع :roseop: :angry: wst::

رابط هذا التعليق

معلشى يا سمبا

ستات برده

ههههههههههه

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...