اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

علل .....ليه الناس مظهرها أصبح مبهدل

Morial

Recommended Posts

انا مع انه فعلا المصريين الموجوديين بالسعودية قليل تلاقيهم ولاد ناس .الغالبية أصلا متدهولين في مصر وجم كملوا في السعودية , ده أنا بدور بابرة هناك على حد يفرح كده ويفتح النفس (أصلي مش تقليد )قصدي هو كده جي من بلده مش .....الواحد عايز ايه غير انه يفتخر بمصريته ويقول أيوا احنا شعب متحضر ونحب نطلع بشكل حلو

رابط هذا التعليق

• الردود 63
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

طبقة العمال برة مصر والله حاجة تكسف وخاصة عمال البناء وياريت مظهرهم مبهدل وبس لكن كمان هدومهم معرفتش حاجة اسمها غسيل قبل كدة

وأنا افهم أنهم بحكم شغلهم الشاق لازم هدومهم تتبهدل انما ده وقت الشغل وبس لكن دول هدوم الشغل هي هي نفسها اللي بيمشوا بيها في الشارع واللي يدخلوا بيها بنك او مستشفي

ولا يماثلهم في سوء المظهر إلا البنجلاديشيين اللي بيقولوا عليهم اسوء جنسية في الخليج

رابط هذا التعليق

معلش يا استاذ محمد

يمكن انا حظى انى اتعملت مع ناس غير مصريين بس مكارين جدا جدا وكما مع مصريين بجد كانو طيبين اوى معايا

فدا حظ انى قابلت التناقض الغريب و برضوه المصريين طيبين يعنى طيبين

هما بس شوية عصبيين - حمقيين - صوت عالى - لكن فى الاخر كله بينزل على مفيش

انت تخاف وتحرص من الكلام بليونة اوى ونعومة مكارة وبصوت هادي وفجأه يدي لمديرك حقنة تمام فيك ولكن ظاهريا بيقدم الود كله

تحياتي

:lol:

زي ما حضرتك قلتي فعلا حظ

لكن للاسف واللي استغربتله فعلا ان رأيي اتفق مع معظم المصريين نفسهم اللي انا اتكلمت معهم في النقطة دي

عشان كده قولت اسالي المصريين في الخليج

ان السطر الملون ده دايما بيطلع من المصريين

والمبدأ الاساسي للتعامل هو ,, تزرعني أقلعلك

وللاسف كمان اتعرفنا بكده

مع العلم للمرة التانية ان انا مش بنقل رأيي لوحدى لكن رأي معظم المصريين اللي انا اتكلمت معاهم في النقطة دي

وخاصة لو بالمقارنة مع الجنسيات الاسيوية الموجودة في الخليج

لا .....داه ...... باين عليك حكايتك كبيره اوى مع المصريين يا اخ محمد

فضفض فضفض - انت فى اى بلد عايش اولا

بس طريقة الكلام باليونة ونعومة ما يعرفوش يتكلموا بالطريقة دي المصريين -

طريقة كلام المصريين يا سيدي محددة ومعروفة

صوت عال مع عصبية شوية اثناء الكلام مع احيانا تشويح باليد مع ضحكة او تعليق مضحك حاجات زى كده فى اى مكان جو الشغل او فى الشارع حتى ولو بيتكلم فى الموبايل

لكن السهتنة والبهتنة دي حركات البهوات الجنسيات التانية هى دي طريقتهم فى الكلام مع ان اللى فى قلبهم غير لسانهم - انا باحترس جدا منهم

:blink:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

طبقة العمال برة مصر والله حاجة تكسف وخاصة عمال البناء وياريت مظهرهم مبهدل وبس لكن كمان هدومهم معرفتش حاجة اسمها غسيل قبل كدة

وأنا افهم أنهم بحكم شغلهم الشاق لازم هدومهم تتبهدل انما ده وقت الشغل وبس لكن دول هدوم الشغل هي هي نفسها اللي بيمشوا بيها في الشارع واللي يدخلوا بيها بنك او مستشفي

ولا يماثلهم في سوء المظهر إلا البنجلاديشيين اللي بيقولوا عليهم اسوء جنسية في الخليج

تمام فى دى يا منولا

انا اتفق معاكى فيها 100%

:lol:

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...